Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Erfaringer med premium sound (skjærende diskant)

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
happijunior

Antall Innlegg : 1
Registration date : 26.08.2012

PosteTema: Erfaringer med premium sound (skjærende diskant)   26/8/2012, 18:06

Fikk min nye Mondeo for en uke siden med store forventninger. Jeg hadde valgt premium sound i stedet for navigasjon. Lyd er for meg veldig viktig.
Erfaringen med lydanlegget har så langt har vært så dårlig(skuffende selvfølgelig) at jeg lurer på om det er noe galt med anlegget. Diskanten er så høy at jeg får vondt i ørene etter å ha lyttet selv på middels volum. En kompis bekreftet inntrykket av en veldig høy diskant. Jeg har forsøkt alle innstillingene som det er mulig å styre fra bilen (lest instruksjonene), og det har ikke hjulpet. Diskanten skjærer i ørene. Bassen som forøvrig er grei, kommer helt i bakgrunnen av den skjærende diskanten.
Er det noen som har samme erfaringer som meg med en plagsomt høy diskant. Jeg skal få tatt den med til leverandøren i løpet av uken for å få sjekket den. Aner meg imidlertid at de vil si at den er som den skal være....

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
goldfish83

Antall Innlegg : 41
Registration date : 03.08.2011

PosteTema: Re: Erfaringer med premium sound (skjærende diskant)   26/8/2012, 23:56

Jeg gjorde samme valg som deg, og valgte premium sound istedet for navi. Er definitivt ikke fornøyd med anlegget, verken bassen eller lydgjengivelsen generelt. Uten at jeg har peiling på Hifi.
Når det gjelder diskanten så varierer det litt ut fra hvilken lydkilde jeg spiller fra. Den er definitivt alt for fremtredende i forhold til voluminstillingene, men kan ikke si jeg har merket så mye problemer med dette som det du beskriver.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Erfaringer med premium sound (skjærende diskant)
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Skjærebrennerutstyr
» Bongo erfaringer?
» Noen med erfaringer med Hyundai santa fe og Kia sorrento?
» Motor Og Syrebad
» Oldsrodders Abum