Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

2.0 Ecoboost

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: 2.0 Ecoboost   25/8/2012, 09:07

Er det noen som har prøvd denne og har erfaringer som kan deles? Begynner jo å bli usikker på om min neste blir med bensin eller diesel. Foreløpig er der vel ingen økonomiske incentiver for å velge bensin, men slikt kan jo endre seg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: 2.0 Ecoboost   25/8/2012, 17:31

ja har prøvd 2,0 ecoboost. 203 hk jeg ble så pass innponert at jeg er ikke i tvil for min del blir det bensin neste gang! det drar godt fra ca 1500 omdreininger som en dieselpå lave turtall. bare at her kan du dra på opp til godt over 6000 omdreininger var rett og slett deiligt :-) så ja min neste mondeo blir uten tvil med bensin!! tror heller ikke den e så galen på forbruket heller da du kan ligge på lave turtall og la momentet jobbe!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: 2.0 Ecoboost   25/8/2012, 21:27

For min del er det avgjørende at det blir tilgjengelig en kombinasjon med bensin og automat til en pris som ikke avviker for mye fra diesel. Jeg klarer ikke helt å like diesel

1.6 bensin med powershift kan jeg godt leve med, men 2.0 ecoboost blir rett og slett for dyr.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: 2.0 Ecoboost   25/8/2012, 23:33

Samme her. Det avgjørende blir kombinasjonen motor og automat uten at prislappen tar helt av. Men om valget var 1,6 bensin eller 2.0 diesel for å få automatgiren, hadde jeg nok valgt dieselen igjen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: 2.0 Ecoboost   26/8/2012, 08:21

Enig, foreløpig er det ingenting som tilsier at folk bør kjøpe Mondeo som bensinbil. Avgiften på 203 hk bensin/aut er 95k mer enn 163 hk diesel/aut. Så lenge co2 vektlegges slik det gjør i dag, så vil diesel favoriseres. Spm. er om dette endres fremover. Automaten til ford er problematisk med tanke på at den øker co2 utslippet. Men bortsett fra pris, så kunne det vært interessant å få prøvd ut motoren og responsen. Alternativt også 1,6 literen, som kanskje blir en mer aktuell norgesmodell.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: 2.0 Ecoboost   Today at 20:35

Til Toppen Go down

2.0 Ecoboost
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1