Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Service

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Service   19/5/2008, 22:22

Har en bekjent som handlet alle sine Forder hos Ford Mysen..skryter uhemmet av dem. Altid service og hjelp å få der.
Synes det er betryggende at Ford selv tar tak i feilmeldinger og andre meldinger som kommer. Min oljeservice melding resatte Ford selv, så da er garantien ivaretatt.

I England var der en fyr som hadde bilen sin inne til akkurat en sånn oljeservice melding, de gjorde jobben og skiftet olje og filter. Fikk bilen tilbake, men olje meldingen var der forsatt. Han kjørte helt til bilen stoppet. Totalt motor havari, verkstedet hadde ikke strammet oljefilteret..Fikk det på garantien, men var uten bilen sin ett stykke tid.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Service   20/5/2008, 14:17

pantherX skrev:
Har en bekjent som handlet alle sine Forder hos Ford Mysen..skryter uhemmet av dem. Altid service og hjelp å få der.
...

hvor mange bor på Mysen?

lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Service   20/5/2008, 17:14

I følge Wikipedia er det 5.582 innbyggere i Mysen, minus han som flyttet til Oslo.

Og her er den uheldige Mondeoeieren.

Had a bloody nightmare with mine, got the Service Oil light come on at 8000 miles and was told exactly the same story as you, covered my backside with a few emails to Ford and the Lease Company.
Finally got 12000 miles on the clock and it went in for its first service, this was just the beginning of the problems, when I collected the car, the Service Oil message was still there, the dealer could not clear it and as it was late I left it and asked him to call me when he knew what to do, should of realised then that they didnt have a clue, anyways, got 6 miles down the road and all the oil dropped out and the engine went bang!
Phoned the dealer straight away and they came out to me with a courtesy car (Pink KA, not impressed) and waited for Ford assist to recover my car back to the dealership.
Phone call the next day to inform me that they hadnt put the oil filter in correctly and it had popped out and lost all the oil, they had fitted another one and filled it up with oil but the engine is shot and it will need a new one!
This took approximately 5 weeks to fix and once I collected the car I found that the front bumper had been damaged by the recovery agent, what a palavour getting them to admit they had BEEP the bumper, anyways, all sorted now, well I thought so, done another 6000 miles since the new engine and the damn Service Oil light has just come on, two days before I am due to drive to Euro Disney
What a joy this car is - NOT
2007 Mondeo 2.0 TDCI Wagon Ghia, Ink Blue & sport Pack

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pette

Antall Innlegg : 25
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Service   21/5/2008, 12:21

Jeg fikk også gratis olje + filter når service lyset kom på...Bilen var da kjørt ca 9000 km....Forstod det sånn at de hadde fått beskjed av Ford motor norge at de skulle på bytte på alle biler som fikk trøbbel med service lyset....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Service   5/6/2008, 14:23

Stemmer det. Jeg fikk det samme på ca 7000 km.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 76
Registration date : 17.11.2007

PosteTema: Re: Service   10/6/2008, 15:29

Jeg fikk oljemelding ved 7800 km.Noe jeg resatte selv.Snakket med Stamsås ang.dette og fikk til svar at jeg kunne kjøre til service-20000 km.eller et år!Men i dag har bilen vært på verksted.Bestilte time selv med filter og oljeskift.Dette ble utført,pluss oppgradering av siste software.Det ble også sjekket noen kontakter i instrumentpannellet.Dette var en Ford sak.Gummikossen under panseret ble montert.Den ble bestilt i februar.Når det gjelder oljeskift neste gang,så skal det skje ved service-20000 km.!!! Så var det regningen,1200 og noe.Jøss sånt er gratis på Mysen og noen andre steder sa jeg.Han skulle sjekke det opp og evt. sende regning.Så da gjennstår det å se hva som skjer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Service   10/6/2008, 17:05

Sjekket dette oljevarslet med mitt verksted. Svaret var i korte trekk at programvaren ikke hang sammen med forutsetningene for oljeskift. De hadde fått beskjed fra FMN at de kunne skifte olje og filter etter kjørte 11.000 km. vederlagsfritt hvis kunden ønsket det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondis
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Service   10/6/2008, 18:29

Glemte å si at bilen har gått 11000 km.Takk for inntresangt svar.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Service   10/6/2008, 21:14

Mitt verksted tok også betalt for en slik oljeskift service, men etter at jeg klaget på dette og refererte til det som står i garantiheftet, så fikk jeg pengene tilbake Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Service   6/7/2008, 13:14

Har nå lagt bak meg i overkant av 6000km og melding om oljeskift er kommet. Blir en tur på Kvereneland bil i Drammen i morgen for å få fikset dette.

Slik jeg leser av andre her vil de skifte olje, resette melding og kanskje oppgradere software uten kostnad, er det slik å forstå Question
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondis
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Service   7/7/2008, 11:12

Jeg hadde bilen på verksted 10-6.Det har ikke dukket opp noen regning.Så jeg håper og tror at det ordner seg. Smile ***
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Service   9/7/2008, 08:25

pohorne skrev:
Har nå lagt bak meg i overkant av 6000km og melding om oljeskift er kommet. Blir en tur på Kvereneland bil i Drammen i morgen for å få fikset dette.

Slik jeg leser av andre her vil de skifte olje, resette melding og kanskje oppgradere software uten kostnad, er det slik å forstå Question

Var innom forhandler og de skulle fiske dette. Jeg kunne vente og få det samme dagen, men valgte å vente til etter ferien da de da hadde lånebil. Og det var ikke noe farlig å kjøre med. De skulle da som andre har skrevet tidligere bytte olje, filter og softwareoppgradering.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HS

Antall Innlegg : 2
Registration date : 28.01.2008

PosteTema: Re: Service   26/10/2008, 18:33

Hei,
Jeg lurer på hva som skjer når en har mye småkjøring og partikkelfilter.
Når partikkelfilteret skal regenereres og får tilført ekstra diesel får en et rykk i bilen og noe mindre fremdrift. Alt fungerer nonrmalt dersom en kjører syklusen ut.....
Hva skjer med dieselen dersom en ikke kjører syklusen ut og avbryter regenereringen?

Jeg stusser litt på det med software oppdatering og "overivrige" følere.
Kan det være diesel som detekteres i oljen?
Ellers kan det ikke være mange argument for å bytte olje etter 3000-5000 km.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: Service   4/3/2009, 22:47

Jepp, da kom den berømte meldingen også hos meg. 11 800 km. Får bli en tur til forhandleren i morgen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Service   5/3/2009, 07:59

De som har fått veldig tidlig melding om oljeskift, har De kanskje litt eldre programvare på bilen eller? Svigerfar som jobbar på Fordverksted sa her ein dag at tidligare var programvaren programmert slik at den telte både antal start og kilometer. Så brukar ein bilen til masse småkøyring blir jo det riv ruskande feil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: Service   5/3/2009, 10:55

Hei,

Har hatt min bil mer eller mindre inn og ut av verkstedet ukentlig de to første månedene. Bilen produsert i november 08. Tror jeg fikk ny programvare under et av besøkene i januar.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kjesk

Antall Innlegg : 19
Registration date : 01.07.2008

PosteTema: Re: Service   1/4/2009, 20:48

Søk på oljeskift i forumet her så leser dere melding frå FORD om tiltak ved oljeservice alarm.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Service   

Til Toppen Go down

Service
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» 350 TBI
» Carrera & Service - Utleie av varebiler o hengere.