Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Råkjørere på strekningen Oslo-Drammen

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Erling
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 21.09.2007

PosteTema: Råkjørere på strekningen Oslo-Drammen   16/10/2007, 18:18

Maken til aggressive bilister på strekningen Oslo-Drammen skal man lete lenge etter. Særlig ille er det hvis bilen er en BMW eller Audi og er Bærumsregistrert, men kasse-biler som kjøres i jobb-sammenheng er også fæle. Nåde deg hvis du ikke peller deg vekk fra venstre-fila litt faderslig fort da. En del driver også med sikk-sakk kjøring mellom feltene. Ellers legger de seg opp i hekken din og blinker med lysa. Jeg er vel ikke verdens mest tålmodige bilist jeg heller og har en tendens til å ligge litt over fartsgrensen og da blir det også en del i venstre fil.

En annen ting som irriterer meg når jeg kjører denne strekningen er at mange på død og liv skal inn i høyre-feltet så snart de har passert fremre støtfanger til forbikjørt bil selv om det ikke er noen bak dem. Når farten er 90-100 er jo ikke det spesielt smart med tanke på mulig oppbremsing og om vinteren når det er slapsete er det direkte hensynsløst.

Jeg kjører av og til strekningen Oslo-Drammen, men heldigvis slipper jeg å gjøre det særlig ofte siden jeg bor og jobber i Drammen. Stakkars de som kjører denne veien daglig i rush-trafikken; det hadde ikke vært bra for blodtrykket mitt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hilmar

Antall Innlegg : 23
Registration date : 10.09.2007

PosteTema: Re: Råkjørere på strekningen Oslo-Drammen   17/10/2007, 09:22

En annen ting på strekningen Oslo-Sandvika: Det er faktisk tre filer. Hvorfor alle skal ligge i de to til venstre, skjønner jeg ikke. Jeg kjører vel egentlig ulovlig når jeg ligger helt til høyre og passerer "alle". Litt farlig mtp blindsonen, spesiellt vogntog. Er bare så frustret over at veikapasiteten ikke utnyttes.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Råkjørere på strekningen Oslo-Drammen   17/10/2007, 15:44

Hei Erling

Har inndratt min gale kones BR.registrerte BMW og solgt den til fordel for en Ny Mondeo. Da er det bare Audiotene igjen.. Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Erling
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 21.09.2007

PosteTema: Re: Råkjørere på strekningen Oslo-Drammen   18/10/2007, 22:17

hilmar skrev:
En annen ting på strekningen Oslo-Sandvika: Det er faktisk tre filer. Hvorfor alle skal ligge i de to til venstre, skjønner jeg ikke. Jeg kjører vel egentlig ulovlig når jeg ligger helt til høyre og passerer "alle". Litt farlig mtp blindsonen, spesiellt vogntog. Er bare så frustret over at veikapasiteten ikke utnyttes.
Jeg også pleier av og til å legge meg i fila helt til høyra. Den kan ofte være nesten tom for biler. I midt-fila går det tregest, mens i venstre-fila finner man alle de aggressive. Og jeg tror ikke det er ulovlig å kjøre forbi på høyresiden her. Det er vel først når man når 90-sonen i Asker at det er motorvei - da blir slik adferd forbudt. Men antagelig er det litt farlig å kjøre slik, men fornuftig ut fra å få unna trafikken.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dovla67

Antall Innlegg : 48
Registration date : 26.03.2008

PosteTema: Re: Råkjørere på strekningen Oslo-Drammen   21/4/2008, 22:09

Neste gang når jeg reiser på ferie til sydlige strøk skal ta et bilde av "norskregistrert Toyota Avensis" som legger seg helt til venstre fil mellom Ingolstad og Munchen og kjører 140. Der er det faktisk ikke noe fartsgrense og tenk på alle som vil kjøre over 250. Veldig farlig forbikjøre på høyre side og autobahn polizei straffer som bare det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.fiskeeksperten.no
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Råkjørere på strekningen Oslo-Drammen   22/4/2008, 12:44

Ja vi har dårlig trafikkultur med dette med hvilken fil vi ligger i. Det er behagelig å kjøre på kontinetet med alle som stort sett ligger der de skal.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Råkjørere på strekningen Oslo-Drammen   

Til Toppen Go down

Råkjørere på strekningen Oslo-Drammen
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Oslo Grombil & Mc 2010
» Norwegian Cafe Racers - Møtes søndager kl. 13 i Oslo