Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Vipping av speil ved revers - hoppe for fort tilbake

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
tyldis

Antall Innlegg : 4
Registration date : 14.06.2012

PosteTema: Vipping av speil ved revers - hoppe for fort tilbake   14/6/2012, 20:43

Ifølge manualen skal speilet som vippes ned holde seg der så lenge man har bilen i revers. Men jeg sliter med at speilene spretter opp igjen etter 10-15 sekunder, uavhengig av hva jeg gjør.
Flere som har vært borti dette?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ysoligard@gmail.com

Antall Innlegg : 1
Registration date : 19.07.2012

PosteTema: Re: Vipping av speil ved revers - hoppe for fort tilbake   19/7/2012, 23:46

Hvilken modell er det du har? Er dette ekstra utstyr?
Har selv en 2008 TitX.
Står noe om det i bruker manualen hos meg, men aldri fått det til å fungere!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: Vipping av speil ved revers - hoppe for fort tilbake   20/7/2012, 00:15

tyldis skrev:
Ifølge manualen skal speilet som vippes ned holde seg der så lenge man har bilen i revers. Men jeg sliter med at speilene spretter opp igjen etter 10-15 sekunder, uavhengig av hva jeg gjør.
Flere som har vært borti dette?
Funker slik på min også. Tror det skal være slik.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: Vipping av speil ved revers - hoppe for fort tilbake   20/7/2012, 00:20

ysoligard@gmail.com skrev:
Hvilken modell er det du har? Er dette ekstra utstyr?
Har selv en 2008 TitX.
Står noe om det i bruker manualen hos meg, men aldri fått det til å fungere!
Ekstrautstyr. På min kom det sammen med Setepakke (av alle ting....)
Det er en bryter i midten av den runde "speiljusteringsknappen". Bryteren er en vippebryter med tre stillinger:
1: (mot venstre), vippe ned speil på førerside
2: (midtstilling), av
3: (mot høyre), vippe ned speil på passasjerside
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tyldis

PosteTema: Re: Vipping av speil ved revers - hoppe for fort tilbake   20/7/2012, 08:13

Mener dette tilhører pakken med elektrisk sete med minne.
Veldig nyttig sak, hadde den oppført seg som beskrevet. Spretter opp igjen med en gang det er bevegelse på bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Steffen A

Antall Innlegg : 10
Registration date : 09.08.2012

PosteTema: Re: Vipping av speil ved revers - hoppe for fort tilbake   13/8/2012, 09:03

Heisann!

Det jeg har funnet ut er at hvis man overskrider en viss fart i revers, vil speilen vippe opp
i normal stilling igjen. Jeg rygger sakte ut fra hjemmet pga en litt bratt og smal oppskjørsel, uten at speilet vipper tilbake. Ryggingen tar ca 30 sek.

Veit ikke om dette var til hjelp, men du/dere kan jo prøve.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tyldis

PosteTema: Re: Vipping av speil ved revers - hoppe for fort tilbake   13/8/2012, 09:51

Mine vipper opp straks jeg har bevegelse. Jeg greier rett og slett ikke å rygge sakte nok. På 30 sek vil jeg kanskje ha kommet en meter hvis jeg ikke skal trigge vipping tilbake til standard posisjon.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
enurweb

Antall Innlegg : 15
Registration date : 31.05.2012

PosteTema: Re: Vipping av speil ved revers - hoppe for fort tilbake   13/8/2012, 12:46

Nettopp fått splitter ny Mondeo Titanium S levert med elektriske seter og denne funksjonen på speilene.

Jeg får det heller ikke til å fungere...

Når jeg setter den spaken i døren i posisjon mot venstre så går venstre speile ned i revers. Men høyre speile står som normalt. Vipper jeg bryter til høyre så går høyre ned men venstre går da opp i normal stilling.
I midtposisjon på bryter skjer ingen ting når jeg setter bilen i revers.

Kunne vært kjekt dette her men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til å fungere.

Både samboer og jeg har en nøkkel hver til bilen og vi har fått til å sette opp setene og speiler i normal posisjon slik at når hun bruker sin nøkkel så stiller både sete og speiler seg etter henne.

Det var dette med nedvipping av speiler da og hvordan man får det til å fungere og samtidig lagre det for både henne og meg selv.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Vipping av speil ved revers - hoppe for fort tilbake   13/8/2012, 17:18

enurweb skrev:
Nettopp fått splitter ny Mondeo Titanium S levert med elektriske seter og denne funksjonen på speilene.

Når jeg setter den spaken i døren i posisjon mot venstre så går venstre speile ned i revers. Men høyre speile står som normalt. Vipper jeg bryter til høyre så går høyre ned men venstre går da opp i normal stilling.

Kunne vært kjekt dette her men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til å fungere.

Både samboer og jeg har en nøkkel hver til bilen og vi har fått til å sette opp setene og speiler i normal posisjon slik at når hun bruker sin nøkkel så stiller både sete og speiler seg etter henne.

Det var dette med nedvipping av speiler da og hvordan man får det til å fungere og samtidig lagre det for både henne og meg selv.

Det er slik det skal fungere, du kan kun bruke vippefunksjonen på ei side om gangen, venstre eller høgre alt etter brytarposisjon. Du parkerar vel ikkje inn til ein fortaukant på både venstre og høgre side samtidig vel?

For å lagre vippeoisisjon:
Sett bilen i revers og brytaren til høgre eller venstre slik at spegelen vippar ned i fabrikkposisjon, juster posisjon slik du vil ha den, og trykk deretter på den aktuelle minneplassen på sete for å lagre slik du lagrar seteposisjon. Gjenta på den andre sida. Så er det berre å velge høgre eller venstre når det er aktuelt alt etter kva side du skal parkere inntil. Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Steffen A

Antall Innlegg : 10
Registration date : 09.08.2012

PosteTema: Re: Vipping av speil ved revers - hoppe for fort tilbake   15/8/2012, 10:46

enurweb skrev:

Prøv metoden som Inbreak har forklart her. Jeg justere speilen etter at den hadde gått i farbrikkstilling i revers, til min optimale vinkel. Holdt inne memory knappen og neste gang da
gikk speilen dit jeg ville ha den. Helt til jeg begynner å kjøre fremover eller vipper bryteren til speilen over på midten igjen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Vipping av speil ved revers - hoppe for fort tilbake   

Til Toppen Go down

Vipping av speil ved revers - hoppe for fort tilbake
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» 2 stk speil. Til boble? Nedsatt pris!!!
» Prosjekt Phazer
» TH700/700r4 ønskes fort fom faen
» Omega b "steinmetz"
» Snøscooter