Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Is i magen.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Is i magen.   16/10/2007, 11:31

Endelig er dagen der. Alt er betalt, nøkkelen skal vrides for første gang, og bilen skal endelig hjem. Høy puls og yr i hodet tusler man hjemover og gleder seg helt vilt til å vise frem bilen som har satt i gang diskusjoner og følelser de siste månedene.
Når alt har roet seg noen hakk, og man begynner å utforske på alt det man har bestilt og oppdager noen mangler som ikke er blitt med av en eller annen grunn, eller ting som ikke er lagt inn i elektronikken.
Hva er lurest..har man såpass is i magen at man holder igjen betalingen og går igjennom hele bilen med selger, punkt for punkt en dag før man skal ta ut bilen..?

Vi har noen eksempler på akkurat disse problemene. Hva med karroseri, har selv sett dårlige sammenføyninger ved bakskjerm og bakluke. Hvis man oppdager det, er vel det også en mangel.
Er det noen som har lagt en plan på overtakelse.
Hvis alt er betalt på forhånd, er jeg redd for at mangler kan bli en ny runde med irritasjoner og kluss med motregninger.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Is i magen.   16/10/2007, 12:04

Dette er tydeligvis så laaangt frem i tid for meg at jeg ikke trenger å begynne å tenke på det....men absolutt en tanke man bør tenke når tiden nærmer seg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430

PosteTema: Re: Is i magen.   16/10/2007, 13:39

Dårlige sammenføyninger i karrosseriet tror jeg neppe blir ansett som en mangel dessverre. Det er nok bare forskjellen på "rimelige biler" og "premiumbiler" som de fleste Mondeokjøpere jo ønsker at bilen skal høre hjemme blant. Det er nok bare å innse at man får det man betaler for i noen grad. Noen drøyt luftige mellomrom må man nok bare leve med tror jeg.

I de tilfeller det faktisk mangler utstyr, må man jo bestemme seg for om man vil ha bilen eller ikke. Tar man den som den er, må forhandler betale tilbake et beløp tilsvarende det man ikke har fått. Så enkelt må vel det være?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Is i magen.   16/10/2007, 14:12

hhf skrev:
Dårlige sammenføyninger i karrosseriet tror jeg neppe blir ansett som en mangel dessverre. Det er nok bare forskjellen på "rimelige biler" og "premiumbiler" som de fleste Mondeokjøpere jo ønsker at bilen skal høre hjemme blant. Det er nok bare å innse at man får det man betaler for i noen grad. Noen drøyt luftige mellomrom må man nok bare leve med tror jeg.

I de tilfeller det faktisk mangler utstyr, må man jo bestemme seg for om man vil ha bilen eller ikke. Tar man den som den er, må forhandler betale tilbake et beløp tilsvarende det man ikke har fått. Så enkelt må vel det være?

Jeg har bestemt meg for at selger skal vise meg alt som skal være der, virkelig er der. Når det gjelder karrosseri mener jeg forsatt at det er noe de kan justere. Premium eller ikke. I mitt tilfelle snakker vi om en bil til nesten en 1/2 mill. det må da bety ett vist nivå over en "kinabil". La spesielt merke til en GhiaX sedan hos min forhandler. Den ble lagt ut på Finn.no, selv der var det veldig tydelig. Håper det var en førproduksjon.
Nå har jeg laget denne tråden ut fra noen kjøp jeg har gjort før, hvor man har vært så blendet at man har "misset" noen småting underveis. Embarassed
Vet av erfaring at ting blir mer kronglete når man ikke har noe å presse med.

Sist endret av den 16/10/2007, 14:26, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Is i magen.   16/10/2007, 14:17

Med hensyn på å nekte bilen så må dette gjøres før den tas ut av butikken. Det er da viktig å sjekke ALT utstyr for at det er der(ref min bomleveranse). Deretter er det snakk om reklamasjon når det gjelder evt feil eller mangler som man skulle forvente at skal være på plass.

Skulle likt å se trynet på den selgeren som opplever at kunden går igjennom med millimetermål hver eneste sammenføying.
Jeg spurte faktisk om hva som skjedde om jeg fant en "ripe" i lakken, og da fikk jeg beskjed: "Dette sjekker vi før vi leverer den ut, så det skjer ikke."
Vel, det var vel ikke godt nok for meg personlig, men noen ting må man desverre la bli opp til tilfeldighetene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Is i magen.   16/10/2007, 14:23

kikker skrev:

Jeg har bestemt meg for at selger skal vise meg alt som skal være der, virkelig er der. Når det gjelder karrosseri mener jeg forsatt at det er noe de kan justere. Premium eller ikke. I mitt tilfelle snakker vi om en bil til nesten en 1/2 mill. det må da bety ett vist nivå over en "kinabil".
Nå har jeg laget denne tråden ut fra noen kjøp jeg har gjort før, hvor man har vært så blendet at man har "misset" noen småting underveis. Embarassed
Vet av erfaring at ting blir mer kronglete når man ikke har noe å presse med.
Helt med deg på at det er lurt å ta listen med selger og sjekke at alt er der ved overlevering. Jeg fikk en gjennomgang av min selger når jeg fikk bilen og så også at alt var der, selvom denne jobben nok var enklere på min bil enn det blir på din med så mye utstyr.

Mulig noe karrosserijusteringer kan gjøres, men tviler sterkt på at det er noe å snakke om. Så testen i ViMenn f.eks også påpekte at dette var en forskjell på de andre 3 og Mondeoen ... Tror det er noe vi må akseptere selvom man har plukket på så mye utstyr at bilen koster like mye som en ribba BMW eller Audi. Suspect
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
frodec

Antall Innlegg : 46

PosteTema: Re: Is i magen.   16/10/2007, 20:36

Ting forander seg tydeligvis i bilverden. Jeg jobbet sammen med en Volvofantast en gang. Det gjorde sitt til at alle gutta letet fram tester med kritikk av volvo. En jeg husker veldig godt var om karosseri og lakk. Den bilen som var absolutt best var BMW. Ford Sierra kom også meget godt ut. Faktisk bedre enn Mercedes. Volvo lå langt ned på listen. Testen gikk på nøyaktighet i alle åpninger, jevnhet i karosseriet og lakktykkelse over hele bilen. Volvo kom også dårlig ut på småfeil på bil levert ut fra fabrikk. Dette har vel tydeligvis endret seg. Kan ikke si at jeg har lagt merke til noe spesielt på ny Mondeo`n. Blir greit å høre fra dere andre etterhvert om det er ting å sette spørsmåls tegn ved angående kvaliteten på ting og tang. Det er jo om å gjøre å klage nå som bilen er ny og ikke etter et år.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Is i magen.   17/10/2007, 00:01

Min forrige BMW var nok mer presis i sammenføyningene, men jeg synes ikke det er veldig dårlig på Mondeoen heller. Glipene er en del større, men ikke så mye at det er noe jeg henger meg opp i og ikke "skjeve" slik at det blir åpenbart på den måten.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Is i magen.   

Til Toppen Go down

Is i magen.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1