Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Motor stopper i fart

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
simons1

Antall Innlegg : 1
Registration date : 24.01.2010

PosteTema: Motor stopper i fart   30/5/2012, 21:00

Har en Mondeo 2010-mod, 140hk diesel, manuelt gir. Har i løpet av to år opplevd 5 ganger at motoren stopper under kjøring. I alle tilfellene har det skjedd under nedbremsing i 2. eller 3.gir. Alt det elektriske fortsetter å virke så det er knapt merkbart at motorkraften forsvinner, men rattlåsen slår inn. Dette har heldigvis oppstått i lav hastighet og motor har startet igjen ved første forsøk.
Kverneland bil har hatt bilen to ganger for søke etter feil, men finner ikke ut av det. Løsningen har begge gangene vært å oppgradere softwaren.

Er det andre Mondeo eiere som har opplevd dette?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Motor stopper i fart   1/6/2012, 09:52

Hadde en episode vinteren 2010. Været var ekstremt kaldt og Ford mente det kunne være stopp i drivstofftilførsel gjennom dieselfilteret. Din sak ville jeg meldt som er sak der kjøreforbud kan være aktuelt. Stopper den midt i en sving, med rattlåsen på er det krise, for å si det mildt
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Motor stopper i fart   1/6/2012, 20:11

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Barbermester

Antall Innlegg : 1
Registration date : 26.06.2014

PosteTema: Re: Motor stopper i fart   1/7/2014, 16:44

Hei. Jeg har en Ford Mondeo 2010 Econetic, med samme problem som du skisserer. Motoren stopper i fart, det elektriske fortsetter å virke men det virker som om rattlåsen går på.
Jeg er blitt fortalt at det ikke er fysisk mulig at rattlåsen går på når jeg har manuellgir, og ikke startknapp, men rattet er såpass tungt at jeg ikke klarer å styre bilen.

Problemet har nå vart i neste 10 månader (hender veldig sporadisk, og vi klarer ikke fremprovosere feilen), Bilia har hatt bilen inne og ikke klart å finne feilen. Vi ønsker å heve kjøpet men må kunne dokumentere at det har vært lignende feil, eller finne feilen selv for å komme videre i saken. Bilia og Ford har vært mindre samarbeidsvillige i det siste, og uten den tekniske kompetansen har ikke vi mulighet til å bevise at det foreligger en feil. Dersom det er noen som har vært borti lignende feil setter jeg veldig stor pris på om dere kunne hjulpet meg med å dokumentere at det er andre lignende tilfeller. Skriv gjerne en pm eller epost.

Tusen takk for hjelpen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo-man
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 13.06.2010

PosteTema: Re: Motor stopper i fart   6/7/2014, 23:12

Hei.
Har vært borti samme greia med min Stv 2008. Dette har skjedd helt random og det har skjedd av og til, oppigjennom eierskapet av bilen. Tipper det kan ha skjedd 7-8 ganger, men har vært lenge mellom hendelsene. Mulig det var litt kort tid mellom to tilfeller, men altså ikke noen systematiske gjentakelser. Har heldigvis skjedd på udramatiske steder med mindre fart, noen ganger har jeg kunnet starte bilen igjen rett etterpå, f.eks ut av en rundkjøring, eller har klart å styre bilen til avkjørselen uten servo pga av mindre fart. Flere ganger har jeg lurt på om dette har hatt noe med nedbremsingen å gjøre, at motoren har stoppa pga motstand, men virker litt rart. En motor skal jo tåle det. På den andre siden så har bilen Common Rail Dieselmotor, og de er jo litt fintfølende etter det jeg har skjønt. Stopper lett ved bakkestart når den er helt kald og man slurver litt med kløtsjing og turtall.

Dette kommer sikkert til å skje igjen flere ganger, men får håpe det blir like udramatisk som de forrige. Snart blir det nemlig en knøttliten passasjer ekstra i bilen, som jeg nødig vil skal oppleve nærkontakt med fronten på en annen bil i bakdøra, om det sku skje i tettere trafikk...
Får legge igjen en notis til lokalt Ford-verksted som snart skal kjøre EU-kontroll etc.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Motor stopper i fart   13/8/2014, 20:15

Samme skjedde med min bil 3 eller 4 ganger på 6 år. Også her ved nedbremsing.
Virkelig ekkelt og skremmende.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
umulius

Antall Innlegg : 2
Registration date : 17.02.2013

PosteTema: Re: Motor stopper i fart   6/11/2014, 14:04

Hei, hadde lignende problemer på min mondeo 2liter diesel 2010 modell. verksmester ved dengang Stamsås Halden, nå C.E auto fant problemet etter intens feilsøking i hele Fords Europaregister. Han fant feilen og byttet en del foran ved hjulet, en slags dataskive festa på innsiden av hjulet.som hadde fått hakk etter steinsprut. Hør med dem om problemet. Det har ikke vært noe tilfeller av stans på et par år nå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Motor stopper i fart   

Til Toppen Go down

Motor stopper i fart
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Motor Og Syrebad
» vw boble motor