Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ekstrautstyr??? Hjelp!!!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
s-grey

Antall Innlegg : 19
Registration date : 14.10.2007

PosteTema: Ekstrautstyr??? Hjelp!!!   14/10/2007, 21:35

Har bestilt en titanium 130 TDCi, men er veldig ambivalent i forhold til valg av ekstrautstyr. Ser ffa av det gamle forumet at jeg ikke er alene om dette! Smile Bilen jeg har bestilt er:

- Titanium 130TDCi (som nevnt) stasjonsvogn
- Sea grey metallic lakk
- Manuell girkasse
- Komfortpakke (motor/kupévarmer, avkjølt hanskerom, parksensor, solskjermer 2.rad, el.innfellbare speil, handsfree (BT/VC)
- Sølvfargede takrails
- Bakre spoiler
- Mørktonede ruter
- Avtagbart tilhengerfeste
- Vinterhjul på alufelger
- Nøkkelfri start
- Regnsensor
- Skvettlapper foran

Vurderer bakkestartshjelp (etter fatmans gode tilbakemelding) og cruisecontrol. Kjører kun noen få virkelige langturer i året. Går bakkestartshjelp godt sammen med manuell girkasse også?

En annen ting jeg har lurt på er skyvbart bagasjeromsgulv. Kan ikke huske jeg har lest noens erfaringer med dette?!!? Kanskje pga planlagt produksjonsstart var september - dvs tidligst januar 2008 eller liknende i praksis... Noen som har dette?

I komfortpakken står det solskjermer 2.seterad. I ekstrautstyrslisten tilbys det "solskjermer sidevinduer bak (2.seterad)". Er dette det samme eller er skjermene i komfortpakken festet i taket? Har en liten datter som kanskje kunne trengt ekstra beskyttelse mot solen i tillegg til mørktonede ruter...

Takknemlig for synspunkter, kommentarer eller tips til annet utstyr! (Fruen er nemlig temmelig lei alt maset mitt om sitat "alt fancy utstyr som vi aldri får bruk for"... Smile ) Dette er en leasingbil til firmaet mitt, så kostnadsvurderingene blir jo litt annerledes enn for kjøp. (F.eks. 10000kr økt pris gir meg ca 50kr ekstra i månedsleie samt ca 1500kr ekstra i innskudd...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Ekstrautstyr??? Hjelp!!!   14/10/2007, 21:40

s-grey skrev:
Går bakkestartshjelp godt sammen med manuell girkasse også?
Jeg vil vel si at det nettopp med manuell girkasse er nyttig - vet ikke om du får det til automat - der er det vel ikke noe poeng å ha det?
Vedrørende Cruisecontrol, så er det jo en smakssak - jeg droppet det nå etter å ha hatt det tidligere. Er ikke noe jeg vil savne så voldsomt på min manuelle bil - på automat ville jeg nok vurdert det annerledes.

En annen ting jeg har lurt på er skyvbart bagasjeromsgulv. Kan ikke huske jeg har lest noens erfaringer med dette?!!? Kanskje pga planlagt produksjonsstart var september - dvs tidligst januar 2008 eller liknende i praksis... Noen som har dette?
Hadde det på min forrige bil (BMW 5-serie) og jeg kan ikke huske at jeg hadde bruk for det "på ordentlig" en eneste gang. Det må være greit å ta med om du vet du har mye tyngre løft alene som er vanskelige å få inn uten dette, men det har garantert sine begrensninger i vekt også - mener det var ca 60 kg på BMW'n.

I komfortpakken står det solskjermer 2.seterad. I ekstrautstyrslisten tilbys det "solskjermer sidevinduer bak (2.seterad)". Er dette det samme eller er skjermene i komfortpakken festet i taket? Har en liten datter som kanskje kunne trengt ekstra beskyttelse mot solen i tillegg til mørktonede ruter...
Det er snakk om samme her, såvidt jeg kan forstå. Har selv kjøpt det til vår bil og kan bare anbefale det på det sterkeste. Fungerer fint og er langt penere enn de du kjøper på Statoil med Donald på og sugekopper ...

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Ekstrautstyr??? Hjelp!!!   14/10/2007, 22:08

Jeg har selv bestilt cruise control med manuell. Har prøvd det på en focus og det fungerte flott. Låner nå en uten og savner det daglig.

Ellers ville jeg tatt med nøkkelfri adkomst. Med bare start er det bare halveis i mål. Hvis i tvil, prøv en toyota med dette hvis du ikke får sett en ford. Det er et must og kommer til å bli standard på biler om noen år.
Jeg nektet forresten å ta imot min bestilte mondeo da den kom og nøkkelfri adkomst hadde "forsvunnet" på veien. Alle selgerne sa: "Hvorfor det". Det var helt til de hadde prøvd det i praksis, da sa alle. "Hadde gjort det samme selv."

Med nøkkelfri adkomst har du 90% lik bestilling som meg.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
s-grey

PosteTema: Re: Ekstrautstyr??? Hjelp!!!   14/10/2007, 22:23

hhf skrev:
s-grey skrev:
Går bakkestartshjelp godt sammen med manuell girkasse også?
Jeg vil vel si at det nettopp med manuell girkasse er nyttig - vet ikke om du får det til automat - der er det vel ikke noe poeng å ha det?
Vedrørende Cruisecontrol, så er det jo en smakssak - jeg droppet det nå etter å ha hatt det tidligere. Er ikke noe jeg vil savne så voldsomt på min manuelle bil - på automat ville jeg nok vurdert det annerledes.

Hadde det på min forrige bil (BMW 5-serie) og jeg kan ikke huske at jeg hadde bruk for det "på ordentlig" en eneste gang. Det må være greit å ta med om du vet du har mye tyngre løft alene som er vanskelige å få inn uten dette, men det har garantert sine begrensninger i vekt også - mener det var ca 60 kg på BMW'n.

Det er snakk om samme her, såvidt jeg kan forstå. Har selv kjøpt det til vår bil og kan bare anbefale det på det sterkeste. Fungerer fint og er langt penere enn de du kjøper på Statoil med Donald på og sugekopper ...

Nei, er vel ikke noe særlig vits med HLA med automatgir. Hadde bare for meg at fatman hadde bestilt automatkasse... My bad!

Skyvbart bagasjeromsgulv hadde kanskje vært en fordel når barnevogna skal helt innerst, men det går jo fint å lirke den innover også da. Og skyvbart gulv er kanskje en grei måte å spare lakken på bakre støtfanger om hunden skal hoppe inn? (Selv om det sikkert finnes billigere løsninger for dette...) Får se hva vi gjør.

Donald på vinduene utgår helt klart! Om det er det samme slipper jeg å legge det til utstyrslisten...

Tusen takk!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
s-grey

PosteTema: Re: Ekstrautstyr??? Hjelp!!!   14/10/2007, 22:25

eppen skrev:
Jeg har selv bestilt cruise control med manuell. Har prøvd det på en focus og det fungerte flott. Låner nå en uten og savner det daglig.

Ellers ville jeg tatt med nøkkelfri adkomst. Med bare start er det bare halveis i mål. Hvis i tvil, prøv en toyota med dette hvis du ikke får sett en ford. Det er et must og kommer til å bli standard på biler om noen år.
Jeg nektet forresten å ta imot min bestilte mondeo da den kom og nøkkelfri adkomst hadde "forsvunnet" på veien. Alle selgerne sa: "Hvorfor det". Det var helt til de hadde prøvd det i praksis, da sa alle. "Hadde gjort det samme selv."

Med nøkkelfri adkomst har du 90% lik bestilling som meg.....

Da blir det nok slik også. I tillegg til cruisecontrol og HLA. Og kanskje navigasjon ++++Som flere har sagt tidligere - synd at ventetiden er lang for da øker sluttsummen betraktelig!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
faarstei
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 176
Registration date : 05.10.2007

PosteTema: Re: Ekstrautstyr??? Hjelp!!!   20/10/2007, 18:39

Jeg var å la til et par ting til i bestillingen.....Måtte bare ha ventilerte seter ( for det har jeg nå også ) og dekktrykksensor ( bestilte også ekstra sensorer for vinterdekk )
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ekstrautstyr??? Hjelp!!!   Today at 11:48

Til Toppen Go down

Ekstrautstyr??? Hjelp!!!
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hjelp! Førgasser te moped/ 50ccm
» Turbo ønskes kjapt K03 turbo til audi a4 1.8TQ motorkode aeb