Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Råd søkes før nybilgaranti går ut! 2009 mod, TDCI, Aut.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
lammis

Antall Innlegg : 25
Registration date : 29.04.2010

PosteTema: Råd søkes før nybilgaranti går ut! 2009 mod, TDCI, Aut.   20/3/2012, 15:56

Har akkurat kjopt meg en Mondeo Titanium X 2009 mod. 42 000 km, automat og TDCI. Den har veldig mye av ekstrautstyret som var aa faa paa mondeo i 2009 utenom takluke og DVD system. Ellers skal det vaere det meste. Bilen kostet ny 530 000.

Jeg har bestilt time paa Ford verksted for aa faa oppgradere software i Ford Converse, samt i Navien. Saa det er greit.

Jeg synes bi xenon er veldig svake, og skal prove aa faa byttet xenonpaerer ogsaa paa garantien.

Ellers lurer jeg paa om det er noen vanlige feil som gaar igjen paa denne modellen som jeg skal vaere obs paa.

Har dere noen ideer om hva jeg bor passe paa aa faa sjekket ut for nybilgarantien gaar ut.

Av en eller annen grunn funker ikke tastaturet mitt her inne. Jeg har engelsk tastatur. Beklager det...

Mvh
John Andre
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.lammis.no
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Råd søkes før nybilgaranti går ut! 2009 mod, TDCI, Aut.   20/3/2012, 16:17

Xenon-pærene til Ford skal ha 3 års garanti. Krev måling av lysstyrke, og eventuelt bytte av pærer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
lammis

PosteTema: Re: Råd søkes før nybilgaranti går ut! 2009 mod, TDCI, Aut.   20/3/2012, 21:40

Inbreak skrev:
Xenon-pærene til Ford skal ha 3 års garanti. Krev måling av lysstyrke, og eventuelt bytte av pærer.

Takk Inbreak, det er allerede gjort (krevd kontroll av lux) og evt. skifting av pærer.
Til Toppen Go down
roddis
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 135
Registration date : 29.03.2008

PosteTema: Re: Råd søkes før nybilgaranti går ut! 2009 mod, TDCI, Aut.   21/3/2012, 16:15

530k ny ja... stasjonsvogn? kan jeg spørre hva du ga? Jeg spør fordi jeg skal muligens legge ut min for salg og den har ca samme km, ikke automat da.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Råd søkes før nybilgaranti går ut! 2009 mod, TDCI, Aut.   22/3/2012, 18:19

lammis skrev:

Har dere noen ideer om hva jeg bor passe paa aa faa sjekket ut for nybilgarantien gaar ut.

Mvh
John Andre

Kjør bilen over fartsdempere. De må ikke være av det mykeste slaget. Du trenger ikke kjøre fort. Hør etter om det klunker og klakker fra støtdemperene foran.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
lammis

PosteTema: Re: Råd søkes før nybilgaranti går ut! 2009 mod, TDCI, Aut.   23/3/2012, 13:39

Jeg har testa bilen over mange fartsdumper, men har ikke merka noe. På min gamle 2005 mondeo måtte jeg nettopp (i januar) bytte begge fjører fremme da de knakk samtidig faktisk. Det er en vanlig mondeo feil, men at det skal bli en problemstilling etter bare 42 000 km, da blir jeg seriøst sur.

Jeg har også fått tips om å sjekke stolene i bilen, og foringer i bakkant av disse. (kjenne at stolryggene ikke er "løse"). Det var de ikke.

Begge sideblinklys skal byttes pga. fukt, og muligens ene baklyset. Dieselvarmer virker bare timeren sporadisk, så den må ses på også.

Ellers så tror jeg ikke det er noe spesiellt utenom å oppgradere software i navi og Ford Converse+
Til Toppen Go down
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 660
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Råd søkes før nybilgaranti går ut! 2009 mod, TDCI, Aut.   23/3/2012, 18:51

Fjørene er ikke problemet på disse.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Råd søkes før nybilgaranti går ut! 2009 mod, TDCI, Aut.   24/3/2012, 18:10

Titanium x 2009 skrev:
Fjørene er ikke problemet på disse.

Nei, jeg skrev jo støtdempere Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 660
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Råd søkes før nybilgaranti går ut! 2009 mod, TDCI, Aut.   24/3/2012, 18:14

Det var dette jeg svarte på:

lammis skrev:
Jeg har testa bilen over mange fartsdumper, men har ikke merka noe. På min gamle 2005 mondeo måtte jeg nettopp (i januar) bytte begge fjører fremme da de knakk samtidig faktisk. Det er en vanlig mondeo feil, men at det skal bli en problemstilling etter bare 42 000 km, da blir jeg seriøst sur.

Jeg har også fått tips om å sjekke stolene i bilen, og foringer i bakkant av disse. (kjenne at stolryggene ikke er "løse"). Det var de ikke.

Begge sideblinklys skal byttes pga. fukt, og muligens ene baklyset. Dieselvarmer virker bare timeren sporadisk, så den må ses på også.

Ellers så tror jeg ikke det er noe spesiellt utenom å oppgradere software i navi og Ford Converse+
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
lammis

PosteTema: Re: Råd søkes før nybilgaranti går ut! 2009 mod, TDCI, Aut.   24/3/2012, 22:52

He-he, hyggelig med entusiaster Very Happy Men demperene på denne bilen virker helt fine. Jeg vet også at forrige eier fikk skifta den ene pga. merkelig ulyd. Alt virker helt flott i forstilling på alle måter.

Fjører som knekker skal ikke være problem på denne serien. Men foringer under førersetet derimot bør man sjekke (kjenn på seteryggen i fremste stilling om det virker slarkete i ryggen)

Vel, så er det vann i blinklysene på sidene da. Det også er en gjenganger. Og muligens baklys/reflekser.

Jeg har iallefall time på mandag morning for retting av småfeil og oppgradering av software i navi og ford converse+, så får vi håpe at alt blir fryd å gammen da Smile

Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Råd søkes før nybilgaranti går ut! 2009 mod, TDCI, Aut.   

Til Toppen Go down

Råd søkes før nybilgaranti går ut! 2009 mod, TDCI, Aut.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Puch vs 50 deler søkes...
» Hel og halvbur godkjennes nå i biler bygd før 71.
» Barne ATV
» Sprøytesparkel / lastebil lakk
» Veltebur godkjennes nå i biler laget før 1971.