Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Rust og slikt...

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Rust og slikt...   13/10/2007, 11:02

Er vel ikke kjempehappy for denne rangeringen...

http://www.motor.no/forbruker/autoindex/article165871.ece
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 171

PosteTema: Re: Rust og slikt...   13/10/2007, 11:25

Deler delvis din bekymring der Tjohoi...men samtidig så mener jeg nå Ford har gått seg selv i sømmenne og virkelig hoppet over til neste kvalitetsskikt med denne nye mondeoen, så rust bekymrer meg ikke faktisk.

Dessuten skal jeg ha bilen i ca 3-5 år og da har ikke rusten begynt å komme enda uansett :-)

Bilen min skal også tilbringe alle netter i oppvarmet garasje på 18 varmegrader - så tror hvertfall det vil hjelpe mot rustens fremtreden.

Også gjelder det selvfølgelig å være svært nøye mev vedlikeholdet, spesielt på vinteren. Ikke la bilen stå med masse skitt (les 70% salt) over tid, men vask bilen ofte.

Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Rust og slikt...   13/10/2007, 11:33

Så sant Ford har gjort noe med kvaliteten, så skal jeg vel prøve å se lyst på fremtiden, for kommer nok til å ha denne bilen i 3-5 år også jeg.

De lå jo i bunn av lista på biler fra 0-4 år, så da kan det bli vanskelig å få igjen en god pris ved bytte når den tid kommer (om de fortsatt har et slikt dårlig rykte hva gjelder rust).

Men det skal vi jo ikke begynne å bekymre oss for før vi har fått bilen :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430

PosteTema: Re: Rust og slikt...   13/10/2007, 16:09

Er ikke spesielt hyggelig lesning det der nei! Har i utgangspunktet forestilt meg å ha bilen mer enn 3-5 år, så da er dette noe jeg virkelig håper de har forbedret nå. Rust har jeg ikke spesielt mye til overs for. Hva gjelder innbyttevurdering osv tror jeg dette vil være helt uavhengig av forrige Mondeomodell nå som denne har blitt såpass annerledes og får så mye skryt som den gjør. Mulig jeg er naiv, men jeg tror den kommer til å holde seg bedre enn tidligere modeller.

titanium-xxx skrev:
Bilen min skal også tilbringe alle netter i oppvarmet garasje på 18 varmegrader - så tror hvertfall det vil hjelpe mot rustens fremtreden.
- Er varm garasje egentlig bra for en bil om vinteren? Synes en gang å huske at dette nettopp var litt skummelt, men det er mye mulig jeg tar styggfeil her altså ... Question
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Rust og slikt...   13/10/2007, 18:48

Jeg kjører jo i dag en 2004 mod Mondeo, denne har nå gått 110000, og jeg har det første årskullet hvor Ford ikke hadde problemer med rust på dørene, 2003 modellen hadde dette. Så min bil er rustfri. Så jeg tror nok Ford heller ikke får dette på bilene vi nå venter på. Når det gjelder dette med varm garasje, så har jeg hørt at så lenge garasjen er varm nok til at bilen tørker skikkelig, så er ikke rustangrep noe fare. Det er vel verre der hvor snø og salt bare tiner og bilen forblir våt hele døgnet, og fryser til igjen nå man kommer ut.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 171

PosteTema: Re: Rust og slikt...   13/10/2007, 19:12

Men dersom bilen står ute hele vinteren blir den jo hvertfall ikke tørr!

Vil tro 18 grader er nok til at bilen tørker.

StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Rust og slikt...   13/10/2007, 19:29

titanium-xxx skrev:
Men dersom bilen står ute hele vinteren blir den jo hvertfall ikke tørr!

Kommer vel litt ann på hvor man bor, her på indre østlandet er det nok kuldegrader vinteren igjennom til at bilen holder seg kald og tørr Smile Så parkeringsvarmeren skal nok få brukt litt diesel på denne bilen også.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Rust og slikt...   13/10/2007, 20:37

Har en kollega som har en mondeo rett rundt 2000 mod tro jeg det var. Det var blitt en rustflekk på døren. Og når han tok kontakt med Kverneland bil i Drammen, hvor han ikke har handlet bil, var det bare å sette igjen bilen uten spørsmål. De fikset dette. Med slik service og uten spørsmål tror jeg at garantien Ford har er bra. Så bekymret er jeg ikke for den perioden jeg har tenkt å ha bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
C=64

Antall Innlegg : 19
Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Re: Rust og slikt...   20/10/2007, 10:28

Er ingen ekspert, men det jeg har hørt om varm garasje er at den må ha god ventilasjon, ellers blir det rust...
(det å sette varme ovn i egen garasje er fy! No )

Problemet er at vannet smelter til damp, som kan komme til steder vanlig vannsprut aldri ville kommet. Med dårlig ventilasjon vil bilen dermed stå i et rom med svært høy luftfuktighet.

Har selv bilen i oppvarmet parkeringshus de siste 7 åren, uten nevnverdig rust (som jeg kan se..)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Rust og slikt...   

Til Toppen Go down

Rust og slikt...
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Rust inni bensintank,hvordan fjerne?
» Fjerne rust med laser?