Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Innkjøring.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Innkjøring.   2/9/2007, 01:08

Det er viktig å la motoren jobbe lett i alle girene. Selv om motoren er "innkjørt" fra fabrikk, er den forsatt trang og alle støpekanter er ikke slipt til enda.

Antar at stempelringer og pakninger vil få en ekstra belasting, når motoren må yte maks når den forsatt er trang.

Etter første olje og filterskift, vil nok det meste grums være ute av motoren, samt motoren er litt mer romslig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Gjest

PosteTema: Re: Innkjøring.   7/9/2007, 23:40

Jeg ble av min bilselger anbefalt å reise innom fordverkstedet å skifte olje etter kjørte 10000 km.
Er dette vanlig eller er det min forhandler som er mere forsiktig?
Til Toppen Go down
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Innkjøring.   7/9/2007, 23:58

Tror det er mange ulike råd man kan bli eksponert for. Min selger sa jeg skulle holde bilen under 4000 omdreininger de første 30 milene og sjekke litt olje innimellom før første service (som vel er ca etter et år for mitt vedkommende). Jeg fikk bare beskjed om å fylle litt alminnelig syntetisk olje etter behov og skulle regne med litt forbruk utover det normale her i starten.

Om din selger har tilbudt deg å skifte olje etter 10000 km for en hyggelig pris, er nok ikke det noen ulempe, men antakelig er det på den forsiktige siden å gjøre det såpass tidlig ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fatman

Antall Innlegg : 16
Registration date : 14.10.2007

PosteTema: Re: Innkjøring.   10/11/2007, 11:12

hhf skrev:
Tror det er mange ulike råd man kan bli eksponert for. Min selger sa jeg skulle holde bilen under 4000 omdreininger de første 30 milene og sjekke litt olje innimellom før første service (som vel er ca etter et år for mitt vedkommende). Jeg fikk bare beskjed om å fylle litt alminnelig syntetisk olje etter behov og skulle regne med litt forbruk utover det normale her i starten.

Om din selger har tilbudt deg å skifte olje etter 10000 km for en hyggelig pris, er nok ikke det noen ulempe, men antakelig er det på den forsiktige siden å gjøre det såpass tidlig ...

Jeg fikk også beskjed om å sjekke olje litt hyppig de første 20', men det skulle ikke være noe behov for noen service foran 20' allikevel......så da blir det vel et par-tre måneder før jeg skal inn med den....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Innkjøring.   

Til Toppen Go down

Innkjøring.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» "Innkjøring" av ny YZF-R6