|
|
| Av | Innlegg |
|---|
kikker Mondeofreak

Antall Innlegg: 199 Location: Oslo Registration date: 02.09.2007
 | Tema: "konene" 13/10/2007, 08:18 | |
| Ser at "konene" har blevet nevnt i noen innlegg. Artig å vite hvilken rolle de har spilt fra den dagen Mondeoen skulle settes sammen, og det faktum at vi har brukt mye tid på å berike hverandre med Mondeostoff. Noen av oss husker frujxl som kom inn i våres verden for å løse en tvist med jxl.  Har selv en dedikeret kone som synes at Mondeo er gøy. Selv når jeg er frustrert over leveringen er hun like stø. Hun klarer faktisk å skille dem ut fra hvilke griller de har, om det er Ghia med radar, eller uten, Trender og Titaniumer.  |
|
 | |
Tjohoi SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 436 Age: 39 Location: Nittedal Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: "konene" 13/10/2007, 09:15 | |
| Når det gjelder min "kompis", så er nok interessen så som så (har vel ikke lov å kalle henne kone uten den skinnende dingsen på lanken). Hun syns det var gøy den første uken når vi testet ut Passaten og Mondeon, men etter hvert som tiden har dratt seg ut er hun likegyldigheten selv  Hvordan jeg klarer å være så engasjert såååå lang tid før bilen kommer skjønner hun ikke mye av ! Det eneste hun har forlangt er at bilen har automat, kupevarmer og handlenett Tok henne med på en prøvetur nå på tirsdag, og da så hun i hvert fall meget fornøyd ut, og konstaterte stolt at dette var noe helt annet enn å kjøre vår Mazda 6. Så gleder seg gjør hun, men på et helt annet nivå enn meg... |
|
 | |
kikker Mondeofreak

Antall Innlegg: 199 Location: Oslo Registration date: 02.09.2007
 | Tema: Re: "konene" 13/10/2007, 09:33 | |
| Hun hadde noen krav før den endelige bilen skulle bestilles. Girstang som hun kunne røske og rive i, premiumhøytalere, ikke treverk, bakspoilere, mørke vinduer og etterhvert ACCen. Alt annet var opp til meg hva jeg synes en Mondeo burde ha..  |
|
 | |
titanium-xxx Mondeofreak

Antall Innlegg: 171 Location: Drammen Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: "konene" 13/10/2007, 09:48 | |
| Jeg har bestemt alt dette selv, min forlovede er ikke interessert i bil, MEN når vi var å kikket ¨på bil bestemte hun det kanskje viktigste av alt : FARGEN!
Så hun er hovedårsaken til at jeg i det ehele tatt tenkte rød, og i dag er jeg veldig glad jeg valgte rød :-) _________________ Ford Mondeo TitaniumX - 4 dørs sedan - Colorado Red
|
|
 | |
Torz SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 314 Age: 50 Location: Oslo/Oppland Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: "konene" 13/10/2007, 12:24 | |
| Slipper krangelen hos oss. Madammen kjører LandCruiser, og vil helst bare ha store 4-hjulstrekkere. Ikke noe for meg som kjører så mye. De skilter ikke akkurat med gode kjøreegenskaper på landeveien. Må hele tiden vokte rattet. |
|
 | |
Deshpremi

Antall Innlegg: 47 Location: Bærum Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: "konene" 13/10/2007, 13:36 | |
| Min kone er ganskje likegyldig til bil, inkl. farge. Så her var det jeg som stod for alt. Og takk for det, hun hadde aldri "godkjent" kosten på RS stylingen, hun ville nok heller brukt pengene til DVD underholdingspakka til barn(a)....  |
|
 | |
StardustSilver SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 308 Registration date: 15.09.2007
 | Tema: Re: "konene" 13/10/2007, 18:01 | |
| Min kone har vært med på prøvekjøringen, men har vel egentlig ikke brydd seg noe..... Siden det er jeg som bruker bilen i jobben hele dagen, så var det vel opp til meg, hun synes vel vi hadde ny nok bil allerede hun (2004 mod.)  |
|
 | |
Jxl

Antall Innlegg: 17 Age: 39 Location: Buskerud Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: "konene" 13/10/2007, 20:26 | |
| Jeg ville i utgangspunktet bestille 5-dørs, men da satte FruJxl foten ned slik at det ble stasjonvogn. Det angrer jeg ikke på. Hun var (som noen tydeligvis husker) ikke helt enig i mine ønsker om Safetech, men etter gode argumenter på forrige forum fikk jeg det som jeg ville. Hun kommenterer også de Mondeoene vi møter ang. fargevalg, spoiler eller ikke etc., men er nok ikke like ivrig som meg selv. I det siste (pga venting på bil) har det vel gått litt over til likegyldighet...  |
|
 | |
poskare Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg: 282 Age: 39 Location: Tønsberg Registration date: 31.08.2007
 | Tema: Re: "konene" 13/10/2007, 22:17 | |
| Åjoda dama har vært med i avgjørelsen her i huset..  Ønsket meg rød, men der måtte jeg bøye meg og bestille sort... Ellers var det ingen diskusjoner rundt utstyr...var vel hun som ville ha med enda mer på utstyrslisten  |
|
 | |
frodec
Antall Innlegg: 46 Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: "konene" 14/10/2007, 13:39 | |
| Krokodilla skulle ha Mondeo. Jeg nektet men da jeg fikk sjekket Nye Mondeo måtte det bli den. Har ikke angret et sekund på det. Bilen er den beste bilen jeg har hatt. Eneste minus til nå er ryggelyset. Pluss for automaten og at den er helt super å trekke båt og henger med. Forbruket er også ok. Har halvert drivstoff regningen i forhold til min forrige 3,3 l v6. Ellers så var opprinnelig farge Blue Amition selv om det ble Panther Black. Må nok vaske oftere men er veldig fornøyd med svart bil selv om jeg ikke skulle ha det. Har hatt flere hvite biler og har vært fornøyd med det. Satser på å bytte etter drøye tre år og da vil fargevalget muligens bli endret. Gøy å se de andre fargene "live" ettervært når de dukker opp. Gleder meg til å se Colorado og Tango etter veien. Kul bil som kler de fleste farger. |
|
 | |
jora Mondeofreak

Antall Innlegg: 118 Registration date: 02.09.2007
 | Tema: Re: "konene" 16/10/2007, 10:13 | |
| Ikke særlig bil-interessert påstår hun.. men du verden hvor mye og mangt hun hadde meninger om likevel!.  det meste gikk på pris da, den skulle bli fornuftig og ikke for dyr, så hun holdt nok igjen en del på utstyrslista.. jeg hadde nok plukka litt til  .. Ellers var vi stort sett enige om det meste.. til og med cruise og automat..  .. |
|
 | |
Pellepedal Mondeofreak

Antall Innlegg: 102 Age: 40 Location: Sandefjord Registration date: 03.09.2007
 | Tema: Re: "konene" 16/10/2007, 22:06 | |
| Kona fikk flett ny Mitsubishi Colt i fjor så jeg tok en sjefsavgjørlse og handlet på egen hånd ;-) |
|
 | |
simons d 4
Antall Innlegg: 10 Location: oslo Registration date: 14.10.2007
 | Tema: Re: "konene" 19/10/2007, 20:48 | |
| Møtte kona på jobben for å kjøre hjem,så nevner hun om vi ikke skal dra opp på r s ensjø og titte på den nye mondeon. jeg lar meg ikke be to ganger. Vi bestilte en ghia x 5dørs tdci aut med acc.Kona ville bestemme farve, sort som hun sa og lyst skinn. Bilen skal blir levert til torsdag 25/10. |
|
 | |
pappa75 Mondeoguru

Antall Innlegg: 62 Age: 37 Location: Bærum Registration date: 06.09.2007
 | Tema: Re: "konene" 19/10/2007, 22:17 | |
| Her ble guttungen født på en mandag, og da vi oppdaget hvor fraværende all plass var med barnevogn i bilen fikk far lov til å bestille bil på egenhånd på fredag samme uken  |
|
 | |
Heggis

Antall Innlegg: 30 Age: 49 Location: Nes i Akershus Registration date: 13.12.2007
 | Tema: Re: "konene" 11/2/2008, 23:19 | |
| Kona mi var straks med på notene da jeg viste henne den nye monedoen og i løpet av noen timer var kontrakten skrevet. Vi var vel enige om det meste og det blir hun som bruker bilen på jobb og jeg som får ta langkjøringene  . Vi ville ha Ghia, men hun ville også ha Converse+, så det ble slik. Men jeg syntes egentlig det originale dashbordet på Ghia var ganske delikat. Men gadget-faktoren vant...  |
|
 | |
|