Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

"konene"

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: "konene"   13/10/2007, 09:18

Ser at "konene" har blevet nevnt i noen innlegg. Artig å vite hvilken rolle de har spilt fra den dagen Mondeoen skulle settes sammen, og det faktum at vi har brukt mye tid på å berike hverandre med Mondeostoff.
Noen av oss husker frujxl som kom inn i våres verden for å løse en tvist med jxl. Very Happy Very Happy

Har selv en dedikeret kone som synes at Mondeo er gøy. Selv når jeg er frustrert over leveringen er hun like stø. Hun klarer faktisk å skille dem ut fra hvilke griller de har, om det er Ghia med radar, eller uten, Trender og Titaniumer. Shocked
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: "konene"   13/10/2007, 10:15

Når det gjelder min "kompis", så er nok interessen så som så (har vel ikke lov å kalle henne kone uten den skinnende dingsen på lanken).

Hun syns det var gøy den første uken når vi testet ut Passaten og Mondeon, men etter hvert som tiden har dratt seg ut er hun likegyldigheten selv Very Happy Hvordan jeg klarer å være så engasjert såååå lang tid før bilen kommer skjønner hun ikke mye av !

Det eneste hun har forlangt er at bilen har automat, kupevarmer og handlenett Laughing

Tok henne med på en prøvetur nå på tirsdag, og da så hun i hvert fall meget fornøyd ut, og konstaterte stolt at dette var noe helt annet enn å kjøre vår Mazda 6.

Så gleder seg gjør hun, men på et helt annet nivå enn meg...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199

PosteTema: Re: "konene"   13/10/2007, 10:33

Hun hadde noen krav før den endelige bilen skulle bestilles. Girstang som hun kunne røske og rive i, premiumhøytalere, ikke treverk, bakspoilere, mørke vinduer og etterhvert ACCen. Alt annet var opp til meg hva jeg synes en Mondeo burde ha.. Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 171

PosteTema: Re: "konene"   13/10/2007, 10:48

Jeg har bestemt alt dette selv, min forlovede er ikke interessert i bil, MEN når vi var å kikket ¨på bil bestemte hun det kanskje viktigste av alt : FARGEN!

Så hun er hovedårsaken til at jeg i det ehele tatt tenkte rød, og i dag er jeg veldig glad jeg valgte rød :-)

Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: "konene"   13/10/2007, 13:24

Slipper krangelen hos oss. Madammen kjører LandCruiser, og vil helst bare ha store 4-hjulstrekkere. Ikke noe for meg som kjører så mye. De skilter ikke akkurat med gode kjøreegenskaper på landeveien. Må hele tiden vokte rattet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Deshpremi

Antall Innlegg : 47

PosteTema: Re: "konene"   13/10/2007, 14:36

Min kone er ganskje likegyldig til bil, inkl. farge. Så her var det jeg som stod for alt. Og takk for det, hun hadde aldri "godkjent" kosten på RS stylingen, hun ville nok heller brukt pengene til DVD underholdingspakka til barn(a).... Cool
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: "konene"   13/10/2007, 19:01

Min kone har vært med på prøvekjøringen, men har vel egentlig ikke brydd seg noe..... Siden det er jeg som bruker bilen i jobben hele dagen, så var det vel opp til meg, hun synes vel vi hadde ny nok bil allerede hun (2004 mod.) Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jxl

Antall Innlegg : 17

PosteTema: Re: "konene"   13/10/2007, 21:26

Jeg ville i utgangspunktet bestille 5-dørs, men da satte FruJxl foten ned slik at det ble stasjonvogn. Det angrer jeg ikke på. Hun var (som noen tydeligvis husker) ikke helt enig i mine ønsker om Safetech, men etter gode argumenter på forrige forum fikk jeg det som jeg ville. Very Happy

Hun kommenterer også de Mondeoene vi møter ang. fargevalg, spoiler eller ikke etc., men er nok ikke like ivrig som meg selv. I det siste (pga venting på bil) har det vel gått litt over til likegyldighet... Neutral
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: "konene"   13/10/2007, 23:17

Åjoda dama har vært med i avgjørelsen her i huset.. Smile Ønsket meg rød, men der måtte jeg bøye meg og bestille sort... Ellers var det ingen diskusjoner rundt utstyr...var vel hun som ville ha med enda mer på utstyrslisten lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
frodec

Antall Innlegg : 46

PosteTema: Re: "konene"   14/10/2007, 14:39

Krokodilla skulle ha Mondeo. Jeg nektet men da jeg fikk sjekket Nye Mondeo måtte det bli den. Har ikke angret et sekund på det. Bilen er den beste bilen jeg har hatt. Eneste minus til nå er ryggelyset. Pluss for automaten og at den er helt super å trekke båt og henger med. Forbruket er også ok. Har halvert drivstoff regningen i forhold til min forrige 3,3 l v6. Ellers så var opprinnelig farge Blue Amition selv om det ble Panther Black. Må nok vaske oftere men er veldig fornøyd med svart bil selv om jeg ikke skulle ha det. Har hatt flere hvite biler og har vært fornøyd med det. Satser på å bytte etter drøye tre år og da vil fargevalget muligens bli endret. Gøy å se de andre fargene "live" ettervært når de dukker opp. Gleder meg til å se Colorado og Tango etter veien. Kul bil som kler de fleste farger.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 118

PosteTema: Re: "konene"   16/10/2007, 11:13

Ikke særlig bil-interessert påstår hun.. men du verden hvor mye og mangt hun hadde meninger om likevel!. Smile det meste gikk på pris da, den skulle bli fornuftig og ikke for dyr, så hun holdt nok igjen en del på utstyrslista.. jeg hadde nok plukka litt til Twisted Evil ..
Ellers var vi stort sett enige om det meste.. til og med cruise og automat.. Cool ..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pellepedal
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 102
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: "konene"   16/10/2007, 23:06

Kona fikk flett ny Mitsubishi Colt i fjor så jeg tok en sjefsavgjørlse og handlet på egen hånd ;-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
simons d 4

Antall Innlegg : 10
Registration date : 14.10.2007

PosteTema: Re: "konene"   19/10/2007, 21:48

Møtte kona på jobben for å kjøre hjem,så nevner hun om vi ikke skal dra opp på r s ensjø og titte på den nye mondeon. jeg lar meg ikke be to ganger. Vi bestilte en ghia x 5dørs tdci aut med acc.Kona ville bestemme farve, sort som hun sa og lyst skinn.
Bilen skal blir levert til torsdag 25/10.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pappa75
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Re: "konene"   19/10/2007, 23:17

Her ble guttungen født på en mandag, og da vi oppdaget hvor fraværende all plass var med barnevogn i bilen fikk far lov til å bestille bil på egenhånd på fredag samme uken Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Heggis

Antall Innlegg : 30
Registration date : 13.12.2007

PosteTema: Re: "konene"   11/2/2008, 23:19

Kona mi var straks med på notene da jeg viste henne den nye monedoen og i løpet av noen timer var kontrakten skrevet. Vi var vel enige om det meste og det blir hun som bruker bilen på jobb og jeg som får ta langkjøringene Very Happy .

Vi ville ha Ghia, men hun ville også ha Converse+, så det ble slik. Men jeg syntes egentlig det originale dashbordet på Ghia var ganske delikat. Men gadget-faktoren vant... Cool
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Happy
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 80
Registration date : 12.12.2007

PosteTema: Re: "konene"   19/2/2008, 09:49

Jeg stiller i "koneklassen" og er nok ikke like oppdattert som Kjære, men har da likevel meninger om mangt og mye. Jeg ble "lurt" med på bilmessa og behendig manøvrert bort til Ford sin stand hvor Kjære overbeviste meg om at S-Max var bilen jeg ville ha :p

Tror jeg har hatt noe å si om alle detaljene og leste meg opp det jeg kunne før vi skulle bestille. Hadde noen "MÅ HA", eoen " IKEK SNAKK OM" og noen få "spiller ingen rolle, gjør som du vil". Tror likevel jeg er hakket mer praktisk enn opptatt av utseende. Og jeg gråter litt inni meg hver gang jeg tenker på at vi ikke kan ha mørke ruter fordi jeg ikke ser godt nok gjennom dem Sad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Shorty
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 94
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: "konene"   19/2/2008, 14:20

Kone har jeg det da?? Smile Neida fruen har vært med og bestemt hele veien hun. Fikk noen "samme for meg "underveis men ellers satte vi den sammen, sammen.
Kona har forøvrig kun kjørt mondeon 2 ganger på butikken ,da hun ville vente til det ble litt bedre føre.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Peder Nielsen

Antall Innlegg : 49
Registration date : 18.02.2008

PosteTema: Re: "konene"   19/2/2008, 14:41

Vi har en meget grei fordeling.
Gardiner og sengetøy legger jeg meg ikke opp i!
Bil, båt etc.....mitt bord! Smile
Med et forbehold: Bilen MÅÅÅ ha varmeseter! Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.team-lotus.nu
Fosen
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 70
Registration date : 28.12.2007

PosteTema: Re: "konene"   19/2/2008, 18:15

Mannen min hadde et par ønsker ifm kjøp av ny bil.. det skulle være en 4-dørs med automat - så nå blir det slutt på å sitte sammen med bagasjen når vi er på tur Cool Resten fikk jeg bestemme selv..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 115
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Re: "konene"   19/2/2008, 20:37

Jeg la en "tilfeldig" tur innom Fordforhandleren med kona( hadde på forhånd ringt og avtalt prøvetur) og da var det gjort. Hun fikk velge farge og jeg valgte resten, meget god deal !!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: "konene"   

Til Toppen Go down

"konene"
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hilux "Tacoma" 85 mod.
» "Luftfiltersokker" ønskes