Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Witter hengerfeste; mer riktig kulehøyde?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
mondeo-man
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 13.06.2010

PosteTema: Witter hengerfeste; mer riktig kulehøyde?   28/2/2012, 22:42

Fant et hengerfeste som ikke trenger kutt i fanger. Witter Quantum. Engelsk produsert tydeligvis.

http://www.talkford.com/topic/135183-mk4-detachable-towbar-images/
http://www.witter-towbars.co.uk/product_review.php?towbarVehicleId=204971&&regDate=01/03/08

Når jeg leser litt frem og tilbake om f.eks Westfalia o.l. så skrives det om at kula på disse er unormalt høye, rundt 55 cm over bakkenivå. Dette skaper litt bry når man skal hekte på campingvogn etc. Vogna blir "tung i ræva".
Er litt snodig at det monteres kroker som har to vesentlige negative sider, kutting i fanger og sist men mest problematisk; feil høyde.
Det ser ut som at disse Witter-krokene har bedre specs, dvs at disse krokene kanskje har en høyde på ca 50 cm. Da vil vel disse krokene være et bedre og mer riktig alternativ for Mondeo stasjonsvogn, spesielt hvis man har nivåregulering der bilen heiser seg opp fra f.eks 50 til 55 cm. Nå er jeg ikke sikker på om disse målene er riktige, men syns å huske jeg har lest at det ligger deromkring.

Er usikker på om det er norske forhandlere som fører Witter. Må vel ta en runde på Google.
Noen som har erfaringer med Witter? Pålitelighet osv...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo-man
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 13.06.2010

PosteTema: Re: Witter hengerfeste; mer riktig kulehøyde?   28/2/2012, 23:26

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Witter hengerfeste; mer riktig kulehøyde?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» ØK: Hengerfeste fra 60-70talls taunus/17m
» Tom Eirik's Tåjåta Selika
» Hengerfeste VW Touran 2007 -->
» Tilhengerfeste Volvo PV
» Hva er riktig pris på denne?