Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Kanskje selger min mondeo!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 143
Registration date : 17.06.2011

PosteTema: Kanskje selger min mondeo!   22/2/2012, 16:38

Vurdere å selge min gode og driftsikker Mondeo Trend 04. De første eierene har hadde bilen hadde selger jobb noe som tilsier den høye KM standen. Den ble EU-godkjent i 2011 februar.

Noe bilen har er: Oppvarmet frontrute, ESP, ABS, Airbag foran og på sidene!, sånne setter man kan løfte opp for unger. Bilen har registerkjede! AC, Xenolykter, F1-giring på rattet, Tiptronic Automat kasse med manuel giring! En fin hvit lakkering. Bruker nesten ikke olje! Bruker heller ikke mye diesel! Bilen har ikke hengerfeste noe jeg ser som positivt ettersom da har ikke bilen blitt brukt til å dra tungt last!

Alle har tatt vare på bilen, ettersom er ingen bulker i bilen som er synlige.(PS: Borsett en liten høyre side bak, veldig liten) Noen sprekker i fargen i støtfangeren foran. Lakken på bilen er nydelig å se! Noe rust her og der er det jo selvfølgelig bilen er jo ikke helt ny!

Bilen starter å går uansett om det er 20 minus grader på flere dager på rad. Er det over ti minus gløder jeg den alltid to ganger! Kjørt ifra Oslo til Kristiandsand og en del turer til Arendal uten problemer! Bruker den hver dag uten problemer!

Denne bilen har en 06 grill foran som har blitt byttet også fire spylerhoder på panseret. Dette er ikke orginalt. Bilen er ikke krasjskadet ifølge forsikringer selvskaper (Er ikke registert noe).

KM standen på bilen viser hundre tusen mindre ettersom forrige(?) eier skrudde tilbake KM telleren. Dette er bekreftet ifra den bruktbil butikken jeg kjøpte den ifra. Pluss via veg vesenet i Norge.

Jeg har tatt godt vare på bilen og kjører forsiktig og ikke bånn gass! Det er deilig å ha en Tiptronic automat girkasse. Funker som en drøm! Aldri hatt problemer med girkassen, eller motoren. Som sagt starter hvert gang til tross for KM standen på bilen!

Følger med et sett nye sommerdekk, et sett med lavprofil dekk(Må byttes to dekk på dette settet hvis jeg husker riktig) også et litt sett slitte vinterdekk (2dekk). Jeg har kjørt med disse vinterdekkene jeg har på nå uten å miste grepet osv!

Bilen har EPS som funker utmerket. Kommer fram uansett hvor mye snø det har vært i veien osv og hvor glatt!

Selvsagt er det litt rust på bilen men veldig lite faktisk. Mekonomen synes bilen ser veldig bra stand, ettersom dørene er ikke "slitt" og ikke noe form for lekkasje ifra girkasse eller motoren.

Kjente feil med bilen:

Rust nederst i alle fire dørene, pluss litt i panser. Kjent fenomen med mondeoene.
Hull i flexirører.(lite hull) Skal innom Svea en dag å få det dokumentert hvor stort og hvor hullet er. Kjører med det nå uten å hatt problemer.
Xenolysene funker, men at den går opp og ned funker ikke. Skal finne ut årsaken.
Når rattet er rett så drar bilen til venstre. Jeg har brukt bilen i 7 mnd med denne feilen uten problemer!
Må eventuelt bytte venstre drivaksel.
Settevarmeren på føresiden virker noen ganger. (Oftes virker den).
Håndbrekvaier på V(?) side henger, den står uansett veldig bra bare på høyre hjul. Har parkert den i flere bratte bakker med is osv uten problemer!

Det som har blitt byttet på bilen mens jeg har hatt den er:

Xeno stag bak V.
Xeno ledninger til VS xenolykt.
Sverg på høyre side er byttet.
Frontruten er byttet.
Alle bremse klossene rundt bilen er byttet.
Bremse skivene foran er byttet på begge sidene.
Et motorfeste er byttet.
AC har fått ny gass.
Drivakslen på høyre side.
Bremseslange på høyre side har blitt byttet.
Bremserør over tank har blitt tektylbehandlet og fjernet rust på.
Diesel filter, cupefilter og luftfilter har blitt byttet.
Har tatt firehjulskontroll. (Trenger eventuelt en ny en etter at bærearmen er byttet).
Byttet bærarm på venstre side.
Byttet bremsekaliper bak på V side.

Ting har blitt byttet før jeg fikk den:
Alle fjærene har blitt byttet.
Støtdemperne foran har blitt byttet.
Endeledd.
Ble eu-godkjent.

Registerkjede og tannhjulene ble byttet 05-06 iform av ulyder ifølge av Kverneland Bil avdeling Bergen.

Kjøper må betale omregg + 2012 årsavgiften!

Send meg en e-mail med bud! Ikke SKAMBUD!

Gi bud! Ellers selges som den står! Uten form for garanti.

Spørsmål osv kan tas på PM også!

http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=results;AdItemId=1426798;SimilarAdItemId=1426798;Modified=1329925514
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.retro1.no

Kanskje selger min mondeo!
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Retro felger selges
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» elektromotor til førersete mondeo
» Rieju RRX Power-Up 2007 SELGES!
» Thule takboks