Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Spotify i Mondeoen!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
skjarbut

Antall Innlegg : 21
Registration date : 22.02.2011

PosteTema: Spotify i Mondeoen!   15/2/2012, 20:25

Hallais!

Har anskaffet en Iphone og har Iphone-app. Tenkte dte var mulig å overføre musikken til bilens stereoanlegg via bluetooth? Har en 2007 Titanium, så jeg hadde et håp om å få spillelisten opp på skjermen i dashbordet, samt å styre musikken via knappene på rattet.

Nå må jeg sitte med telefonen i handa med ledning til bilen og styre musikken på telefonen. Dette e rjo ufattelig avleggs og trafikkfarlig...

Noen tips`?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
heikland

Antall Innlegg : 2
Registration date : 16.02.2012

PosteTema: Re: Spotify i Mondeoen!   16/2/2012, 10:36

Det kan du bare glemme med den konfigurasjonen du har nå:-) Du har ikke en bluetooth modul som støtter A2DP (streaming av musikk). Den støtten kom først i 2009. Du må oppgradere bluetooth modulen din til en nyere versjon. Alt etter 03/2009 støtter A2DP.

Jeg har selv samme problem, Ford Mondeo 2008 (med Bluetooth) og har nettopp bestillt ny bluetooth modul + USB støtte (kabler og kontakt) fra Fordpartsuk.com. Kommer på ca. kr 2800.- + mva + tollavgift.
Med dette oppsettet, kan jeg streame musikk over bluetooth, eller koble iPod/iPhone til kabel i hanskerommet og spille musikk samt styre musikk fra stereo eller ratt + lading av iPod
Mer info kan du finne på talkford.com
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Welhaven

Antall Innlegg : 3
Registration date : 17.02.2012

PosteTema: Re: Spotify i Mondeoen!   17/2/2012, 08:13

heikland skrev:
Det kan du bare glemme med den konfigurasjonen du har nå:-) Du har ikke en bluetooth modul som støtter A2DP (streaming av musikk). Den støtten kom først i 2009. Du må oppgradere bluetooth modulen din til en nyere versjon. Alt etter 03/2009 støtter A2DP.

Jeg har selv samme problem, Ford Mondeo 2008 (med Bluetooth) og har nettopp bestillt ny bluetooth modul + USB støtte (kabler og kontakt) fra Fordpartsuk.com. Kommer på ca. kr 2800.- + mva + tollavgift.
Med dette oppsettet, kan jeg streame musikk over bluetooth, eller koble iPod/iPhone til kabel i hanskerommet og spille musikk samt styre musikk fra stereo eller ratt + lading av iPod

Samme problem her - akkurat kjøpt 2009 Titanium X-model, men har ikke den nye modulen.

Hvor mye kommer modulen totalt på inkl. mva og toll?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
heikland

Antall Innlegg : 2
Registration date : 16.02.2012

PosteTema: Re: Spotify i Mondeoen!   17/2/2012, 10:12

Welhaven skrev:
heikland skrev:

Samme problem her - akkurat kjøpt 2009 Titanium X-model, men har ikke den nye modulen.

Hvor mye kommer modulen totalt på inkl. mva og toll?

Module Bluetooth BT/VC+USB Connect (British Language)
Part Number: 1754709(AU7T-19C112-AT)
Retail Price: £258.04
You Pay: £219.33

Det blir ca. 2300 NOK, tollfri, og med frakt og moms kr. 2891. I tillegg vil det sikkert komme et gebyr fra fraktefirmaet.

Hvis du har USB kontakt i hanskerommet, kan du oppdatere firmware til Bluetooth modulen, slik at den støtter flere nye mobiltelefoner.
Sjekk ford-mobile-connectivity.com/home
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Spotify i Mondeoen!   Today at 21:21

Til Toppen Go down

Spotify i Mondeoen!
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1