Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   9/2/2012, 10:56

Hadde bilen på 160000km service hos Ford Kverneland Bergen. Dette var en storservice med kamreim bytte, vannpumpe, multireim +++. Avtalte pris på forhånd, rundt 11000kr. Etter noen timer ringte kundemottager og kunne opplyse. "Slitte vindusviskere må byttes, sideblinklys må byttes grunnet dugg, og foringer i bærearmer bak var defekt, så begge langsgående bærearmer bak måtte byttes. Bytte av disse to bærearmene ville komme på minst 10000kr inklusive deler og arbeid".
Jeg svarte da, vindusviskere bytter jeg selv, sideblinklysene vet jeg er byttet tidligere og kommer ny dugg i etter noen mnd, så disse tar jeg av med gjevne mellomrom og tørker..(skjønner ikke at de må bytte til nye bare pga. dugg i dem. Forundrer meg ikke om de tørker dem opp og monterer dem på andre biler de får inn med samme dugg senere, og tar full pris for nye).
Også var det disse bærearmene. (F=Ford, M=Meg) (F) "skulle vi hatt bilen din på eu-godkjenning nå, ville den aldri blitt godkjennt med disse foringene". (M) Men bilen min var gjennom EU-godkjenning i vinter og er godkjennt. (F)"Det kan jeg ikke forstå, hvor ble den godkjent?" (M) Hos Naf. De tok også Garantiutløpstest ved en annen anledning og fant ingen avvik. (F) "hhmm.. ok, dette burde de ikke godkjent i allefall, Så vet du det. Her har foringene sluppet helt i vulkaniseringen".
Jeg takket nei til denne reperasjonen og fikk forhørt meg litt rundt med ford-folk/mekanikere anngående disse foringene. Ingen kunne forstå at disse var gåen. De kunne i verstefall ha sluppet litt i kantene, men skulle ikke byttes av denne grunn! Jeg syntes også dette virket rarere og rarere da bilen hadde gått gjennom PKK og Garantitesten, Ingen ulyder, vibrasjoner eller noe som helst selv på "vaskebrett vei", og i tillegg alle disse jeg snakket med utenfor Kverneland som ikke hadde vært borti dette på denne mondeotypen.
(Fikk også høre denne: " det kan jo være en mekaniker på Kverneland som var ute etter bruktdeler til sin bil pga. Prisen på nye" Very Happy Hadde ikke forundret meg.)
Jeg bestillte time hos naf for test av understell og hjuloppheng. Her smilte de litt da jeg kom inn og fortalte historien og sa, "du får kjøre den opp på bukken, så ser vi, Vi kan jo selvfølgelig ha gjort feil...men...." Jeg var med under bilen og naf mekaniker fortalte, lyste, viste, jigget og tynte hjulopphengene en del. Absolutt ingenting på noen av de fire hjulopphengene var nær utslitt. Og de to foringene ford presiserte hadde sluppet, trengte ikke utskifting i uoverskuelig framtid. På disse bilene var det ikke disse foringene som hadde for vane å bli slitt engang. Disse foringene kom ikke til å bli kikket på ved neste EU-godkjenning heller sa Naf. Det eneste Mekaniker hos Naf sa var at disse foringene hadde en litt spesiell form og uførelse, så de kunne blitt missforståtti utseende som om de hadde sluppet. Men bilen ble jo tross alt sjekket av en ford mekaniker hos Ford, vil tro de burde vite dette. Jeg fikk en testrapport utskrift fra Naf der alt av understell var godkjennt uten avvik.

Skjønner ikke at dette går ann!! Dette er jo en sinnsyk måte å lure folk for mange penger. Om det hadde vært en person med lite kjennskap til bil, ville gjerne personen bare sagt at, "dette hørtes ille ut, så da får dere bare bytte dem!!"

Tror nok ikke jeg kommer til å sette min fot eller bil hos Kvernelandbil Fjøsangerveien igjen. Vi har heldigvis flere autoriserte Fordverksted her i Bergen. Eventuelt skal de kun få ta Lakk, karosseri og rustkontroll, så tar jeg resten av service hos frittstående.

Noen andre med Erfaringer fra Kverneland bil Fjøsangerveien????? Og hva synes dere andre om denne saken?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   9/2/2012, 13:02

Du kan vel si det slik at kundeservice og KVB bergen ikke er på topp. Verksmester er nesten verste av de alle. Synd at dette kommer til å påvirke min vurdering angående bilkjøp fordi selgerne er serviceinnstilte og flinke å løse problemer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   9/2/2012, 13:17

Ja, har vel aldri vært helt lette å ha med å gjøre. Kundeservice/kundemottak virker sure og lite fornøyd med at du i det heletatt kommer til de. Men at de skulle være så udugelige/sleipe ellers også, hadde jeg ikke trodd.... Kan jo kjøpe bil av selgerne på KVB, men ta service hos Mathiesen Auto (Røhne & selmer) på Kokstad. De virker greie etter hva jeg har oppfattet.
Moralen er jo bare at alt som KVB anbefaler, må etterprøves hos andre før jobben blir utført!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   9/2/2012, 13:19

jeg har aldri tatt service der, og kommer aldri til å gjøre det. Men, klager mht garanti og reklamasjon er naturlig å ta der man har kjøpt bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   9/2/2012, 16:22

Denne saka her skulle rett og slett havna i media, og / eller vore klaga inn til forbrukarrådet.

Ellers er ikkje akkurat mine erfaringar med Kverneland bra heller.
Etter eit mareritt med med Sotra Bil (må vere norges mest useriøse kjeltringar) og ein bil som er ei katastrofe på 4 hjul, hadde eg håpt på bedre tider med Kverneland. Men nei, sure grinete kundebehandlarar, og verksmesteren er ikkje eit hakk bedre enn Sotra Bil. Med ei feilliste lang som eit mareritt presterar han umiddelbart å vekkforklare masse med at litt småtteri her og der må ein berre finne seg i. Det går og ann, så lenge det blir fiksa, men på ein bil til ein halv mill forventar og forlangar eg bedre. Demparane som er eit velkjent problem avviser han kontant, det har dei ALDRI hatt problem med. På ein par mils køyretur (han køyrer) merkar han ingenting feil (fyren må jo vere fullstendig invalid), i værste fall eit dårlig hjullager. Eg (forøverig for første gang i passasjersetet), merkar tydelig både vibrasjon og risting, og det til tross for at bilen hadde ein veldig god dag. På service overheld dei ikkje avtale om ferdigstillelse, noke som medfører ei fartsbot på 3600 for å hente inn tapt tid på veg 34 mil nordover, og ei fullstendig vekkasta helg fordi eg ikkje rekk masse av det som var hovedpoenget med heile turen. Ikkje klarer dei å sende ut rekninga, men purringa kjem etter kvart, og ikkje blir det tatt hensyn til prisgaranti. Ingen tilbakemelding eller oppfølging eller noke som helst. Forbanna kjueltringar heile gjengen seier berre eg.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   9/2/2012, 17:37

Lurte på å sende Ford Norge denne saken så de kunne få se hvor seriøse verksteder de har under seg, men vet ikke om det har noe for seg...? En liten notis i media hadde jo også gjort seg. Det er jo alle oss forbrukere som bruker verkstedet dette går utover tilslutt uansett når verkstedet oppfører seg som dette....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   9/2/2012, 18:01

Jeg kjenner en som har skiftet demperne hos kvb bergen pga knirking. At det er ukjent er løgn. Jeg har klaget på det samme, men merker at jeg ikke gidder kampen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   9/2/2012, 21:39

Da er mail produsert for å sendes direkte til verksmester hos Kverneland fjøsangerveien, med blindkopi til Adm. Dir. For Kverneland innen de nærmeste dagene. Så får vi se om mailadresse tilknyttet media gir noen virkning. Wink Hadde vært fint å fått et mailrush til Adm dir så de kan se å skjerpe seg! Hadde ikke gjort noe å ha imøtekommende personer i kundemottak og verksted.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
costeau
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 88
Registration date : 30.11.2011

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   10/2/2012, 12:37

Da jeg bodde i Norge for en del år siden, benyttet jeg meg av Kverneland Forus til å ta service på min Galaxy. Da brorparten av Galaxy-eiere i Rogaland på den tiden hadde en VW 1,9 TDI under panseret, prøvde de å overtale meg til å booke servicen hos Fjetland (VW-forhandler) i stedet.

Skal si de fikk hakaslepp da jeg viste dem hva jeg hadde under panseret:
En RS2000 som Cosworth hadde borret opp fra 2 til 2,3 liter. Cosworth utviklet nemlig denne motoren spesifikt for Galaxy og Scorpio, så hverken Sharan eller Alhambra kunne fås kjøpt med det motoralternativet.

Men beskrivelsen dere kommer med minner meg veldig mye om et Renault-verksted her i Irland, som jeg prøvde etter anbefaling fra en kollega. Fytterakker'n for en gjeng med cowboyer, sier jeg bare.

Da badekaret (Laguna 1.8 aut) ikke gikk gjennom EU-kontrollen i 2010, ga jeg sjappa en liste over hva som måtte fikses for å passere.
Ny katalysator hadde jeg forventet som værste fall, samt en ny støtdemper og noen foringer, men at de skulle sende dynamoen til reparasjon kunne jeg ikke begripe, da jeg ikke hadde noe problem med det elektriske anlegget (som for øvrig pleier å være kluss med på franske biler).

Noen uker senere havarerer el-anlegget, og UCH (tilsvarende GEM) og en del andre komponenter må byttes ut. Etter at det var fikset funket ikke cruise control lenger.

Nå har jeg kommet tilbake til Ford, og benytter meg av det samme merkeverkstedet som reparerte servostyringen på min forrige Mondeo, da disse har vist seg å være en pålitelig gjeng.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   10/2/2012, 13:38

Finnes nok mange pålitelige fordmekanikere her og. Bare om å benytte seg av dem i stedet for de som tydelig bevist prøver å lure kundene sine. Kverneland bil i Åsane har vært en fin gjeng. Ikke vrien å ha med å gjøre. Men vil ha minst mulig med kvernelandbil å gjøre! Mathiesen auto på Kokstad har vært grei å ha med å gjøre etter hva jeg skjønner. De ligger under Røhne & selmer. Vi får se hva de ansvarlige svarer meg med.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 143
Registration date : 17.06.2011

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   10/2/2012, 22:45

Religion sjefen for Kverneland gir faen i alt. Min sak som du sikkert har lest(?). Handler om elendig greier på Kverneland i Drammen. Sjefen der sa bare at religionsjefen er i stavanger så han kunne ikke gjøre så mye osv. Bare vent får vel samme svar, uansett så tar de deg ikke seriøst ettersom sjefen vil helst bare legge på emd engang.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.retro1.no
Mondeo Man

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   11/2/2012, 20:08

Mine erfaringer med Kverneland i Fjøsangerveien har så langt vært positive. De har ikke vært vanskelige på noen måter, og til og med ordnet ting gratis (småting, rettnok, men likevel....).

Ønsker alle lykke til med å ordne opp i problemer! Det er helt åpenbart at verksted og forhandler alltid har en objektiv interesse i å ha fornøyde kunder, men så er det dette med prestisje og fastlåste mønstre.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   14/2/2012, 19:31

Da har verksmester innvitert meg inn på verksted igjen for å se på foringene sammen. Dette måtte vi komme til bunns i. Så får vi se hva de sier, er litt spent på forklaringen. Skulle nesten hatt med meg Naf-mekanikeren som gikk over i etterkant og godkjente alt av hjuloppheng.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
AN

Antall Innlegg : 20
Registration date : 25.03.2009

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   15/2/2012, 19:49

Håper ikke at alle har så negative erfaringer som dere. Jeg kjøpte ny Mondeo der (Kverneland Fjøsanger) for nesten tre år siden, og de har alltid fulgt opp uten noe problem. Men har ikke hatt mye problemer med bilen, løst førersete ble skiftet på service uten at jeg gjorde noe annet enn å kommentere det da jeg leverte den inn, og et par andre småting er fikset. Fremdeles superfornøyd med bilen Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eriktar

Antall Innlegg : 47
Registration date : 16.12.2010

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   24/2/2012, 09:52

Har fått bra service fra Sulland på Jessheim.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   26/2/2012, 21:31

Da har det vært litt bevegelse i denne saken. Ford Kverneland har gidd meg en grei pris på 9800 kr for bytte av begge bærearmer inklusive deler og arbeid, og Naf har godtatt å betale halve reperasjonen. Da blir det samlet pris for meg på 4900kr for bytte av 2 bærearmer. Synes dette er en grei deal da jeg for det første har hørt at bytte av disse bærearmene fort kan koste 15000,- og for det andre at Naf betaler for den bærearmen de har oversett på eu godkjenning og garantiutløpstest.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   27/2/2012, 11:57

Godt å høre! Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   27/2/2012, 12:50

Kva så med å kreve dette dekka under 5 års reklamasjon? Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   27/2/2012, 16:34

Blir nok ikke dekket på 5 års reklamasjon grunnet foringer er slitedeler og bilen har rullet 160000km. Hadde bilen gått under 100000 kunne jeg gått den veien.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   27/2/2012, 19:15

Slitedel eller ei, spørsmålet er vel heller kor langt desse er tiltenkt å skulle vare.
Skal dei for eksempel kunne vare 300000 er det jo ein klar reklamasjon innanfor 5 år.
For dette var jo delar som ikkje typisk var problemer med, var det ikkje ein plass du fekk den beskjeden?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   27/2/2012, 19:28

Joda, det var ikke disse foringene som fikk mest juling, men når bilen har gått over 100,000km blir det en annen sak anngående reklamaskon. Derfor nye biler leveres med 5 års garanti / 100,000km. Men nå skulle dette gått på bil garantien om NAF hadde oppdaget feilen. Så nå får jeg det som skulle gått på garanti gratis, så tar jeg den andre siden for egen regning -25% på deler og arbeid.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   6/3/2012, 22:28

Eg nyttar Kverneland i Fjøsangerveien av praktiske årsaker, då dei er autoriserte Ford-forhandlar og er i gangavstand frå heimen.

Men eg har ikkje noko direkte positivt inntrykk av kundehandsaminga deira, og hadde det vore reelle alternativ i nærleiken hadde eg nok nytta meg av Åsane eller Mathisen auto.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
psy mondeo

Antall Innlegg : 7
Registration date : 02.05.2012

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   14/12/2012, 12:19

samme opplevelse med kverneland i oslo på alnabru. mekanikere som ikke har peiling på bil og i hvertfall ikke ford. fikk beskjed at begge hjullagere bak var defekte og måtte skiftes ut. søkte second opinion og fikk sett og demonstrert at de er i orden. i tilleg veldig sleip og uhyggelig gjeng som jobber der.
får inntrykk at kverneland er dårlig og løssluppen generelt. styr unna!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   15/12/2012, 14:01

Min 180000km over nyttår blir nok tatt hos matiesen auto, eller så bruker jeg et frittstående verksted. Så tar jeg heller bare rustsjekken hos Ford for å opprettholde "rustgarantien".
Veldig fornøyd med KLB Åsane. Hadde denne uken en Mondeo 2004 inne for lakkering av bakluken da det var komt rust rundt "håndtaket". Dette gikk også på garanti. Så de siste årene nå er begge bakdørene og bakluken nylakkerte. Begge framdørene ble tatt i 2006/07.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)   Today at 04:39

Til Toppen Go down

Kverneland Bil Bergen (Fjøsangerveien)
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bilcross bil ønskes kjøpt i nærheten av Bergen :)
» flonoens blogg: XR650 og div anna tull