Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Bakbrems "kvittrer"

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Bakbrems "kvittrer"   1/2/2012, 22:53

Under kjøring på motorvei har jeg med meg en kanarifugl. Blir borte bare etter 2 cm løft på håndbrekket, men kommer igjen ganske fort. Felgen der lyden kommer fra blir en anelse varm så noe ligger på. Vet noen om en fiks man kan gjøre selv uten for stor jobb? Tenker da på oppsmøring slik at klossene faktisk går i retur og ikke ligger på?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Bakbrems "kvittrer"   2/2/2012, 22:28

Av med hjulet og løsne kalipper så du får ut klossene. Skru tilbake bremsestempel med bremsestempel verktøy. (kan kjøpes på Biltema) og skru dette godt inn. Kost ren klosser og kalipper med stålbørste og smør opp kontaktflater med kobber eller Alu pasta. Så monteres alt på igjen. Sørg for å pumpe ut bremsestempelet helt med bremsepedalen FØR du drar til håndbrekket første gang!!!! Hadde samme på høyre bakhjul fra Bergen til Bodø. Men hørtes bare når jeg kjørte i tuneller.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Bakbrems "kvittrer"   2/2/2012, 23:22

Høres ut som en sommerjobb:) Lyden ble forsterket når jeg passerte andre biler. Tror jeg har funnet en midlertidig fiks. Kjørte inne i vaskehallen i dag og spylte caliperne i alle kriker og kroker jeg kom til. Salt og bremsestøv rant ned. Har vært stille siden. Får se hvor lenge det holder eller så følger jeg beskrivelsen din. TAkk for tipset
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Bakbrems "kvittrer"   

Til Toppen Go down

Bakbrems "kvittrer"
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1