Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Servo

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
MondeoSI

Antall Innlegg : 3
Registration date : 21.01.2012

PosteTema: Servo   21/1/2012, 19:07

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg litt med denne:
Min kjære svigermor klarte å fylle spylervæske i beholderen for servooljen... Resultatet ble en seig vaniljesausaktig konsistens og farge.. Hvordan kan jeg få renset dette ut fra systemet. Måtte bytte ut oljekjøleren til servooljen fordi denne var blitt lekk i tillegg. Har fått en forslag hos Bilextra om å fylle på ny Servoolje,i følge dem var det ikke farlig om jeg blandet forskjellige typer...(? Dette syntes jeg hørtes rart ut men...) Deretter starte bilen for så å vri på rattet slik at pumpa fikk sirkulert den nye oljen. Deretter måtte jeg tappe den ut igjen.
Det andre forslaget jeg fikk, var å ikke gjøre som foreslått hos Bilextra. Men heller bruke lufttrykk og en oljesprøyte til å pumpe oljen gjennom systemet for ikke å ødelegge f.eks servopumpa. Men jeg er ikke sikker på hvilken slange jeg skal pumpe inn i siden det er to av dem som går ned til kjøleren. Den ene er inn i pumpa, den andre er ut, men vet ikke hvilken som er hva...
Er det noen som har samme forslag, eller et annet forslag for å bli kvitt denne gurglemeia som dessverre er i servosystemet nå?

På forhånd tusen takk for alle gode råd. Smile

Sist endret av MondeoSI den 21/1/2012, 23:41, endret 2 ganger (Reason for editing : Glemte å føye til informasjon.)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
MondeoSI

Antall Innlegg : 3
Registration date : 21.01.2012

PosteTema: Re: Servo   21/1/2012, 23:36

Glemte å skrive av bilen min er en Mondeo 2.0 SI 1993 modell. Smile

Sist endret av MondeoSI den 21/1/2012, 23:41, endret 1 gang (Reason for editing : Glemte å legge til informasjon i opprinnelig innlegg.)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Servo
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Servopumpe
» ascona b med audi 5`er
» Elektrisk servo for eldre amerikanske biler.
» KRISE Saab 99 tannstang uten servo