Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Min første Mondeo - Spørsmål: iPhone, Bluetooth, AUX og USB

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Krister

Antall Innlegg : 3
Registration date : 20.12.2011

PosteTema: Min første Mondeo - Spørsmål: iPhone, Bluetooth, AUX og USB   20/12/2011, 00:36

Hei,

Dette er mitt første innlegg her på forumet. Jeg har lest en del her som gjest de siste ukene mens jeg skulle bestemme meg for hvilken bil jeg skulle kjøpe. Valget falt på Mondeo pga plassen og fordi jeg ser (og håper) at det er mye bil for pengene. Vi har en Peugeot 406 som vi skal selge nå og vi ønsket ikke å gå ned noe i bagasjeromsplass i vår neste bil. I 406'en ble det utrolig trangt i passasjersetet foran når vi monterte opp et 9-25 kg bakovervendt barnesete bak. Min kone fikk så vidt plass der men uten noen som helst komfort. I mondeoen er det god plass selv når barnesetet er på plass.

Vi overtok bilen i går og jeg storkoser meg Smile Det er en Titanium X stasjonsvogn fra 2009. Kunne sikkert sagt mye om utstyr og slikt, men kan vel kort si at den har alt jeg hadde lyst på med unntak av navi. Den har gått bare 35 000 km så for meg er det skikkelig nybil-følelse å kjøre den. For en utrolig fin og bra bil! Det er en dieselmotor, 2.0 liter og 115 hester, og det blir fort varmt i kupeen. Nå trenger vi ikke å fryse på beina lenger Smile

Greit, alt er bra, bortsett fra én ting som jeg lurer litt på. Jeg har en iPhone 4S med iOS 5.01. Bilen har Bluetooth handsfree, USB- og AUX-inngang, Ford Converse + og et stereoanlegg som jeg mener er hakket bedre en det enkleste som kommer i Mondeoen (det jeg har har 2 eller 3 linjer med tekst..?). Jeg nevner dette fordi det kan være at det kan hjelpe dere å svare meg. Jeg har koblet telefonen min mot BT HF og får opp adresseboka og samtalelogg og slikt. Det er forresten utrolig tungvindt å skulle bla en og en kontakt for å komme til "Sigurd" f.eks.. Er det noen smarte måter å hoppe nedover i lista på? Ok, tilbake til det jeg lurer på. Når jeg kobler iPhone-kabelen (fra USB-kontakten) og AUX-kabelen til telefonen får jeg mulighet til å bla gjennom sanger og slikt via Convers +, men jeg får IKKE spilt musikk. For å kunne spille musikk (og ha mulighet til å bla gjennom sangene via rattet) må jeg slå av Bluetooth på telefonen min. Da går det så det suser. ELLER jeg kan koble bort iPhone-kabelen og styre musikken fra telefonen og velge lydkilde "Headphones". Da kan jeg også være koblet på BT HF.

Det skal vel ikke være slik?

Jeg vet at softwaren i bilen (sier man softwaren på kjørekomputeren eller?) ikke er den nyeste. I en annen tråd her på forumet leste jeg at i de nye oppdateringene slår ikke varmetrådene foran og bak seg på automatisk. De slår seg på automatisk i min bil så dermed er det ikke siste oppdatering. Jeg var innom Røhne & Selmer i Sandvika i dag og forklarte problemet. De jeg snakket med hadde ikke vært borti det samme tidligere. Jeg bestilte time til oppdatering av software den 30. desember. Jeg spurte om det inngikk i nybil-garantien og det gjorde det ikke med mindre det var problemer med tilkobling av telefon. Det er jo akkurat det som er problemet heldigvis.

Kan jeg forvente meg at dette skal fungere slik jeg ønsker meg etter den oppdateringen?
Vil det være mulig i min bil å "streame" musikken gjennom Bluetooth uten å måtte koble i de to kablene?

Dette er jo ganske detaljerte spørsmål og sikkert ikke noe som den vanlige bruker vet svaret på, men jeg håper at det sitter noen Ford-geaks der hjemme som kan hjelpe meg Smile

Tusen takk for et bra forum! Jeg er glad for at jeg bestemte meg for å kjøpe en Mondeo, og jeg håper at jeg får kune problemfrie år med bilen fremover Smile Bilen er super! Har aldri hatt en så ny bil før og heller ikke med så mye flott utstyr. Jeg liker Smile

Krister
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Krister

PosteTema: Re: Min første Mondeo - Spørsmål: iPhone, Bluetooth, AUX og USB   20/12/2011, 00:37

Hjelp... dette ble jo utrolig langt. Håper den rette personen orker å lese dette, hehe Razz
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Krister

PosteTema: Re: Min første Mondeo - Spørsmål: iPhone, Bluetooth, AUX og USB   21/12/2011, 09:32

Det var ikke så mange som hadde noe godt svar på dette...

I går fikk jeg til å spille musikk over Bluetooth. Kunne skifte sanger fra rattet, men ser ikke spillelistene.

Jeg fikk også til å ha iPod-kabel og AUX-kabel tilkoblet og fikk spilt musikk, samtidig som Bluetooth virket for telefonsamtaler. Men det virket ikke hver gang jeg satte meg i bilen og et par ganger måtte jeg gå på telefonen og manuelt koble til Ford Audio... Håper software-oppdateringen gjør at dette går av seg selv.

God jul Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mannemann

Antall Innlegg : 11
Registration date : 10.02.2010

PosteTema: Re: Min første Mondeo - Spørsmål: iPhone, Bluetooth, AUX og USB   1/1/2012, 17:40

Høres ut som du har Sony stereo med CD-skifter og rødt display?

Samme som vi har i vår 2010 modell med Converse+

Vi sliter litt med Iphone 4S på denne, men har ingen problemer med HTC Desire HD eller Z.

Jeg har oppdatert til siste software for spilleren SELV, denne påvirker ingenting annet i bilen som parkeringsvarmer eller varmeruter.

Lastes ned og puttes på minnepenn i USB kontakten i hanskerommet.

Ting fungerer BEDRE med siste oppdatering men ikke perfekt. Anlegget skal streame fra Iphone, sanginfo vises på spilleren, ikke i Converse+ Du kan styre sang frem/tilbake, men spillelister fungerer ikke såvidt jeg vet.

Wimp funker også med sanginfo.

Om sanginfo vises på anlegget men ingen lyd trykk on/off knappen så kommer ofte streamet lyd igjen.

Altså, ikke helt perfekt.

Jeg fikk akkurat min nye 2012 modell Premium med NAVI, på den er det ingen problemer med Iphone 4S.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Min første Mondeo - Spørsmål: iPhone, Bluetooth, AUX og USB   

Til Toppen Go down

Min første Mondeo - Spørsmål: iPhone, Bluetooth, AUX og USB
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Din første-bil