Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Vannlekkasje

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
tobru

Antall Innlegg : 10
Registration date : 08.12.2011

PosteTema: Vannlekkasje    16/12/2011, 21:26

Jeg har nettopp kjøpt en 2008 Mondeo Ghia. Da jeg skulle sjekke reservehjulet oppdaget jeg masse vann der reservehjulet lå. Vannet må komme fra regnvann og snø som har smeltet og på en eller annen måte rent inn og ned der reservehjulet ligger. Er det noen andre som har opplevd samme problem?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tobbis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 85
Registration date : 10.02.2010

PosteTema: Re: Vannlekkasje    17/12/2011, 23:38

tobru skrev:
Jeg har nettopp kjøpt en 2008 Mondeo Ghia. Da jeg skulle sjekke reservehjulet oppdaget jeg masse vann der reservehjulet lå. Vannet må komme fra regnvann og snø som har smeltet og på en eller annen måte rent inn og ned der reservehjulet ligger. Er det noen andre som har opplevd samme problem?

hei det der er kjedelig. jeg har hatt samme problem på min. fant vann i reservehjulbrønn da jeg skulle hente hjultvinna får å bytte dekk. etter mye leting fant jeg ut at vannet kom fra venstre side under der du har en sikkringsboks på venstre side. jeg fjernet selv matta å de grå isoporlignende flaka som ligger under matta. (festet med noe sikafleks lignende stoff) så de er bare å dra forsiktig av får da ser du mer fra hvilken side vannet kommer ved regnfall. jeg hadde min inne på verksted å etter to dager på verksted fant de ut at det var noe lufte deksel eller noe som hadde falt av på min som gjorde at vannet kom inn. å de ligger bak fangeren ganske langt opp mot lykta ville jeg tru. håper du forstod hva jeg mener. jeg vil råde deg til å sjekke under baksete ditt i tilegg får jeg hadde fuktighet der å da vannet rant alle veier. lykke til
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Vannlekkasje
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1