Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Vibrasjon i rattet under rygging

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
AN

Antall Innlegg : 20
Registration date : 25.03.2009

PosteTema: Vibrasjon i rattet under rygging   6/11/2011, 17:05

Hei, har nå kjørt over 48k problemfrie km (2009 modell stv. Titanium, 115 hk). Men de siste ukene har jeg merket at det kommer et slags "søkk" eller en enkel kraftig vibrasjon i rattet når jeg retter opp igjen etter en kraftig tørn under rygging. Det kommer som oftest når jeg har rettet nesten helt opp igjen, altså mot slutten av rattbevegelsen, når rattingen ikke er så voldsomt intens lenger. Har ikke merket noe når jeg kjører fremover. Aner ikke hva det kan være, men intuisjonen sier meg at det er noe dyrt og ubehagelig. Har heldigvis 5 mnd igjen av garantien, så ser for meg at dette må følges opp nøye. Noen som har merket noe ligenende, og som har en diagnose?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 200
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Vibrasjon i rattet under rygging   11/11/2011, 18:42

Nei dessverre. Ikke det svaret du ønsker å høre, men jeg synes problemet er interessant. Håper du finner ut av det!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
AN

Antall Innlegg : 20
Registration date : 25.03.2009

PosteTema: Re: Vibrasjon i rattet under rygging   16/3/2012, 23:55

På siste sjekk i dag før garantien går ut (hos Kverneland på Fjøsanger, Bergen), de fant ut at det var slark i begge indre styreledd. Fikset på garantien uten spørsmål. Synes styringen virket fastere/bedre også i kveld, så dette kan ha krøpet på meg og hatt større virkninger enn først trodd.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Vibrasjon i rattet under rygging   

Til Toppen Go down

Vibrasjon i rattet under rygging
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1