Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Viftelyd etter avslått motor

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
mondeo-man
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 13.06.2010

PosteTema: Viftelyd etter avslått motor   19/10/2011, 20:20

Hver gang jeg stopper motoren på Forden etter endt kjøretur er det ei eller anna vifte som slår seg på. Lyden er en blanding av kraftig zummelyd og viftelyd. Jeg har mistanke om turboen. Var innom verksted for ei stund sia ang denne lyden og en lyd i AC-anlegget. AC kan slås av og lydproblemet der er ikke problematisk. Feilen i AC-anlegget kan jeg sikkert ordne en eller annen gang det passer lommeboka bra. Verksmesteren som så på bilen trodde kanskje viftestøyen fra motoren hadde noe med AC-anlegget å gjøre. AC er nå avslått på fast basis da det ikke er behov for "kjøling" uansett, siden det aldri ble skikkelig sommer. Likevel er viftesumminga der etter stopp. Lyden startet relativt svakt, og har blitt sterkere etterhvert. Turboen virker foreløpig tror jeg, siden motoren er like kvikk som normalt. Noen som har hatt likedan erfaringer?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jornenge

Antall Innlegg : 18
Registration date : 08.05.2011

PosteTema: Re: Viftelyd etter avslått motor   19/10/2011, 20:44

Tror ikke dette er noen feil, mener det er kjøleviften til ac som du hører. Har akkurat samme lyden i min Mondeo, har vært der så lenge jeg har hatt bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo-man
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 13.06.2010

PosteTema: Re: Viftelyd etter avslått motor   19/10/2011, 21:56

Mener å huske at lyden ikke har vært der før, at den er kommet i løpet av våren og sommeren. Nå om dagen kjører jeg uansett med AC koblet ut, så da er det nå litt rart at AC-kjølevifte skal gå etterpå. Er ikke noe å kjøleda, sia AC-kompressor ikke går....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Viftelyd etter avslått motor   20/10/2011, 08:33

Er nok helt normalt med slike lyder. Kommer summing fra min også. Ikke noe å bekymre seg over. Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Viftelyd etter avslått motor   21/10/2011, 08:08

Har summingen kommet sammen med at temperaturen ute har sunket?. Høres jammen ut som Webasto'n kjører ut syklusen etter å ha vært i drift. Gjerne på korte turer der motor ikke har nådd full driftstemp kjører webastoen en rensesyklus. Forsøk å skru av AUX heater og kjør den vanlige turer og se om det summer da
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Viftelyd etter avslått motor   

Til Toppen Go down

Viftelyd etter avslått motor
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Motor Og Syrebad
» vw boble motor