Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

HER må der gjøres en del / hva er galt?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Tormond

Antall Innlegg : 5
Registration date : 08.02.2011

PosteTema: HER må der gjøres en del / hva er galt?    8/10/2011, 02:23

Jeg VET det er flere ting, ut fra følgende:

En slags metallisk høy "knirkelyd" når jeg girer ned og slipper clutchen. Det er, kort beskrevet, en lyd jeg får vondt i magen av. No

Motoren har en "skarre-lyd" når den sviver på tomgang. Som om et deksel er løst, e.l. (har sjekket dette, men ikke funnet noe)
der er mye høyere støynivå på motoren når jeg kjører. Mad

Bilen var på verksted i 2009 hos Ford, den lyst på varsellampe for RGE-ventilen. utenom dette, måtte alle fire dysene skiftes, alle 4 var blåst. Shocked

Der er klapring i støtdemperne bak. Disse ble og skiftet i 2009. Hvilke dempere er de beste for min bil? finnes der dempere som kan stilles etter hvilken type kjøring som forventes? ( langkjøring, svingete veier, bykjøring, etc)

Jeg vet clutchen må skiftes. begynnende hull i eksospotte, denne bør også byttes.

Kast i det ene bakhjulet.

Jeg ble rygget på den ene morgenen. Dette resulterte i at dekselet over den ene lyktespyleren ble brukket av. hva vil det koste meg å få reparert skaden?
(regner med at det går en del lapper på dette her, men jeg har vært så fornøyd med den totalt sett, at jeg ikke har lyst å kvitte meg med den. jeg vil heller sette den HELT i stand.

Er det noen av dere som vet hva disse lydene er / kommer fra, og hva som evt må gjøres for å reparere dette? hva må jeg forvente i reparasjoner på de forskjellige tingene?

Bilen er en 2005 mod. TDCI Trend 2.0
den er pr. dd kjørt 324 000 km.

Mvh
Tormond
Håper du / dere kan ta dere tid til å svare på noe av det jeg lurer på. Bedre med et svar, enn ingen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ru John

Antall Innlegg : 7
Registration date : 26.02.2011

PosteTema: Re: HER må der gjøres en del / hva er galt?    21/6/2012, 20:34

Innsugsmanifoil ett vanlig problem, spennrulle og løpehjul, alt dette lager leven. jeg skiftet det på min og nå er den lydlys.

Vedr. dempere, kvittet jeg meg med de nivåregulerende som satt der og kjøpte monroe gassdempere og forsterkede fjører bak på min bil.

Den er en drøm å kjøre, passerte nettopp 330000 km.(2005)

Jeg har også en bensin utgave som hadde samme problem, gjorde det samme på den og den er nå nydelig å kjøre(2002 mod med facelift til 2006-07)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

HER må der gjøres en del / hva er galt?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1