Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Serviceintervaller

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Green Lightning

Antall Innlegg : 4
Registration date : 03.10.2011

PosteTema: Serviceintervaller   3/10/2011, 10:37

Hei, har registrert meg fordi jeg planlegger å bytte til en MKIIII Mondeo.
Har en MKIII nå, og har erfaringer med at Ford er utrolig firkanta ang. lakk-og karosserikontroll, så derfor vil jeg forsikre meg om at serviceboka er 110% etter Fords instrukser før jeg kjøper en brukt bil.
På MKIII er det årlig/20.000 km som gjelder for serviceintervaller - samme på MKIIII? Altså, en 2008-modell som bare har rullet 40.000 i 2011 skal ha vært innom mer enn bare på 20.000 og 40.000? Den skal ha stempel årlig, altså i 2009, 2010 og 2011?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 656
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Serviceintervaller   3/10/2011, 19:50

Stemmer det + rustkontroll 3 ganger.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Green Lightning

PosteTema: Re: Serviceintervaller   3/10/2011, 20:34

Er Ford såpass firkantet at det skal skje innen 12 måneder, eller er de mer runde på definisjonen årlig? Holder det med +/- et par-tre måneder?
Får kanskje ringe Ford Norge om saken...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Serviceintervaller   4/10/2011, 07:46

Tidligere MKIII hadde noen feil med tetningsmasse og det var en stor kampanje rundt om for å utbedre. I den anledning tror jeg de kjørte stramt på statuttene i garanti og vedlikeholdsdelen. Vedrørende service så er det jo hver 20.000 eller hvert år uansett hva som kommer først. Tror vel det er verre om bilen kjører lengre en intervallen og betyr mindre om bilen har passert 12 mnd uten service. Men som du skriver den skal jo ha stempel hvert år om man skal følge serviceintervallene. At serviceheftet er fulgt forteller noe som forrige eier også. Har selv tatt service både før og etter passerte 20.000 uten at det har hevet noen øyebryn hos Ford.

he, he Mondeo Mark 4, skrives på romertall MKIV og ikke MKIIII (måtte bare)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Green Lightning

PosteTema: Re: Serviceintervaller   4/10/2011, 08:32

Haha, my bad. Det så litt rart ut, ja. Hva med mk_fire;-)

Ja jeg har smertelig erfart Fords firkanthet ang. fugeproblemet i dørene på MKIII, det er derfor jeg er veldig på vakt nå som jeg skal ha en MKIV. Min MKIII hadde fulgt servicer til punkt og prikke, men av en eller annen grunn hadde ikke forrige eier fått stempel de to første årene for lakk- og karosserikontroll. Forhandler hadde rett og slett ikke utført det så lenge eier ikke hadde bedt om det! Da jeg kjøpte bilen sjekket jeg bare servicestemplene og trodde alt var i orden. Da dørene fikk problemer, måtte jeg betale selv. At lakk og karosseri var plettfritt ellers hjalp ikke så lenge stemplene manglet.

Har skjønt at Ford heldigvis nå utfører lakk- og karosserikontrollen som del av servicen. Eller er det fremdeles ulik praksis ute hos merkeverkstedene?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Serviceintervaller   

Til Toppen Go down

Serviceintervaller
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1