Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
volvomannen=)

Antall Innlegg : 23
Registration date : 18.09.2011

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   10/11/2011, 21:59

Mondeo Man skrev:
ambergh skrev:
Man kan argumentere opp og i mente for min del. Dette er min første Ford, og min siste Ford. Har nå kjørt 2800km på 14 dager, og det er bare ikke sittekomfort i bilen. Har i ettertid prøvd en modell med 8 veis-sete for å se om det ble bedre, men nei.
Så for de som skal vurdere Mondeo som "arbeidsbil", prøv den på en skikkelig langtur før du invisterer. Det er mitt beste råd for å slippe å sitte med en nesten ubrukelig bil, jeg gruer meg nå for hver langtur. Jeg angrer bittert på dette kjøpet, men man har nå lært noe selv om det svir. Om modeller i klassen skiller 50-100000 så kan de absolutt være verdt pengene.

Jeg har bare vært passasjer i V70. 110.000 kr. mer for en trangere bil var bare ikke aktuelt for meg. Og mer igjen? Så i VG nettopp at verditapet på Mondeo var lavere enn på V70.

Hva gjelder seter: jeg lider av isjalgi - eller for å si det praktisk: kronisk dårlig rygg. Kunne før Mondeo Ghia X ikke kjøre mer enn noen få mil i gangen. Etter at vi fikk vår kan jeg kjøre Bergen-Trøndelag som ingen ting. Med 8-veis justerbart sete (med minne!) har jeg funnet min perfekte sittestilling. Kunne godt ha brukt den som arbeidsbil. Bare jeg kunne fått et slikt sete på stua - eller på jobben! cheers

Du kan jo ta et kjapt søk på finn så finner du fort ut hvilke biler som taper seg mest=)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   11/11/2011, 08:30

fenris skrev:
...så ja man må leve uten et ikke fungerende navisystem som i mondeoen og istedenfor investere 2000-3000 i en velfungerende garmin=)som jeg har i min ford med fast navigasjon,hehe...

Hvis systemet ikke fungerer får du ordnet det på garantien. Har fungert glimrende i mine Mondeoer. Smile

Har løs GPS i en annen bil, men integrert løsning er uten tvil best, etter min mening. Sikter da til 7" avansert navigasjon. Den mindre varianten har jeg ikke prøvd.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   11/11/2011, 09:40

Generelt sett har Volvo V70 flere feil enn Ford Mondeo (basert på 2007-modell).
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10086642
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   11/11/2011, 12:06

ambergh skrev:
fenris skrev:

Alle bilmerker har noe men ja man blir selfølgelig skuffet når ting ikke er som forventet.

Det som skuffer med mest med forden er den generelle matrialkvaliteten,det som imponerer med mest i forhold til andre biler jeg har hatt er kjøreegneskapene på svingete vei=)

Jeg er helt enig med deg, dårlig matrialkvalitet på ting man forventer skal være bedre, en annen ting er en del "simple" løsninger som er bedre på andre biler. Ta f.eks. løsningen med "roller" som ikke er en roller hos Ford, men en gardin stroppet til gulvet med setebelter, "grøss", trasig løsning. For å ta ned dette må man tømme hele bagasjerommet, andre biler jeg har hatt bare rulles dette ned i en kasset. Har du kikket på tillegsustyrslista, der er det en bagasjeroller som sikkert er mer lik den du tenker på

Platen som man løfter for å komme ned til reservehjul er også for lite stabilt, med en nylonstropp påmontert. En nylonstropp! Shocked (Det er også en nylonstropp som holder deg igjen ved kollisjon i en Volvo også - setebelte)

Gasspedal er også en snedig sak, ser ut som den er hentet fra en traktor, i tillegg er det dårlig sidestøtte til foten. (hvor ofte sitter du på huk å kikker på pedalen?, fungerer den eller fungerer den ikke?)

Oser ikke akkurat kvalitet i bilen, det skal være helt sikkert. Ting ser greit ut, synd jeg ikke oppdaget det i tide. (forventet du premium når bilen ikke blir solgt i premium skiktet?)

Selg bilen og kjøp deg en Volvo
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
volvomannen=)

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   11/11/2011, 14:45

HallaBalla skrev:
fenris skrev:
...så ja man må leve uten et ikke fungerende navisystem som i mondeoen og istedenfor investere 2000-3000 i en velfungerende garmin=)som jeg har i min ford med fast navigasjon,hehe...

Hvis systemet ikke fungerer får du ordnet det på garantien. Har fungert glimrende i mine Mondeoer. Smile

Har løs GPS i en annen bil, men integrert løsning er uten tvil best, etter min mening. Sikter da til 7" avansert navigasjon. Den mindre varianten har jeg ikke prøvd.

Ligger inne med nyeste oppdatering var beskjeden jeg fikk,og ja det er 7"avansert navi. Har ved flere anledninger opplevd at den ikke finner målet,noe garminen har gjort hver gang=) Ergo jeg stoler ikke på den fastmonterte.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
volvomannen=)

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   11/11/2011, 14:46

biggame skrev:
ambergh skrev:
fenris skrev:

Alle bilmerker har noe men ja man blir selfølgelig skuffet når ting ikke er som forventet.

Det som skuffer med mest med forden er den generelle matrialkvaliteten,det som imponerer med mest i forhold til andre biler jeg har hatt er kjøreegneskapene på svingete vei=)

Jeg er helt enig med deg, dårlig matrialkvalitet på ting man forventer skal være bedre, en annen ting er en del "simple" løsninger som er bedre på andre biler. Ta f.eks. løsningen med "roller" som ikke er en roller hos Ford, men en gardin stroppet til gulvet med setebelter, "grøss", trasig løsning. For å ta ned dette må man tømme hele bagasjerommet, andre biler jeg har hatt bare rulles dette ned i en kasset. Har du kikket på tillegsustyrslista, der er det en bagasjeroller som sikkert er mer lik den du tenker på

Platen som man løfter for å komme ned til reservehjul er også for lite stabilt, med en nylonstropp påmontert. En nylonstropp! Shocked (Det er også en nylonstropp som holder deg igjen ved kollisjon i en Volvo også - setebelte)

Gasspedal er også en snedig sak, ser ut som den er hentet fra en traktor, i tillegg er det dårlig sidestøtte til foten. (hvor ofte sitter du på huk å kikker på pedalen?, fungerer den eller fungerer den ikke?)

Oser ikke akkurat kvalitet i bilen, det skal være helt sikkert. Ting ser greit ut, synd jeg ikke oppdaget det i tide. (forventet du premium når bilen ikke blir solgt i premium skiktet?)

Selg bilen og kjøp deg en Volvo

Helt enig,bare synd verditapet er så høyt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 143
Registration date : 17.06.2011

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   11/11/2011, 15:40

Hva gjør egentlig Volvo elskere inne på et mondeo forum Surprised? Bare lurer jeg ^^.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.retro1.no
volvomannen=)

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   12/11/2011, 00:41

Anderwin skrev:
Hva gjør egentlig Volvo elskere inne på et mondeo forum Surprised? Bare lurer jeg ^^.

Volvoelskeren har gjort et nesten utilgivelig dumt kjøp å må blåse ut litt steam ,kjøp volvo neste gang så skjønner du hva jeg mener Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 652
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   12/11/2011, 08:16

Merkelig at de som bytter ut mondeo`n med volvo v70 kommer tilbake året etter å kjøper mondeo igjen Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   12/11/2011, 11:05

http://www.automotorsport.se/media/biltester_pdf/110402.pdf les
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   12/11/2011, 11:07

hvem er kongen iklassen jo mondeo!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Mondeo nest best   12/11/2011, 21:04

"- och allra bäst om man värkligen gillar bilkjörning."

Og det gjør man jo!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
volvomannen=)

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   13/11/2011, 01:34

john skrev:
hvem er kongen iklassen jo mondeo!!

Enig i at det er mer kjøreglede i en ford under aktiv kjøring som jeg har skrevet tidliger,men der stopper det å.

Ellers så bekrefter de det jeg har skrevet tidliger om kjøreergonomi som faktisk har ekstremt mye å si om man skal kjøre langt,sitat:Toppbetyg hos Euro
NCAP. Mondeo har
fått ett lyft interiört,
men ergonomimässigt
är den
fortfarande efter
konkurrenterna

Også dette med kvalitet da=) sitat:Alltjämt en snygg
bil, men tyvärr
även medelmåttigt
kvalitetsintryck.

Ellers så er det bare et kjapt googelsøk så finner man fort fram til tester hva volvo knuser mondeo =)http://www.sb.no/forbruker/bil/volvo-v70-sikker-testvinner-1.6535913

Bemerk deg hva de skriver om volvo sine seter kontra ford sine=)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tobbis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 85
Registration date : 10.02.2010

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   13/11/2011, 11:10

hvorfor diskutere volvo her på et mondeo forum? viss dere er så ufornøyd med bilen kan dere heller bare bytte den ut da, bør ikke diskutere hvor bra eller hvor dårlig volvo er på et mondeoforum. da burde de gå til et forum til volvo. her er det mondeo som gjelder ikke volvo Exclamation
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
volvomannen=)

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   13/11/2011, 20:26

tobbis skrev:
hvorfor diskutere volvo her på et mondeo forum? viss dere er så ufornøyd med bilen kan dere heller bare bytte den ut da, bør ikke diskutere hvor bra eller hvor dårlig volvo er på et mondeoforum. da burde de gå til et forum til volvo. her er det mondeo som gjelder ikke volvo Exclamation

Så da mener du at vi alle skal tenne lys å holde hender samtidig som vi bare snakker posetivt om et merke?

Før man kjøper bil så er det mange som er innom div forum for å danne seg et helhetlig bilde av et merke,da kan det være fint med et ærlig og nyansert bilde eller hur?

Selv har jeg hatt de fleste "normale"bilmerker og type biler,allt fra kassebil til 2seterssportsbil og tilbakelegger 40-60000km pr år så litt ballast føler jeg at jeg har.

Volvo er ei heller kun en uttalt posetiv bil å eie,men kjører man mye å langt så er min erfaring etter å ha kjørt forden 20000km på noen mnd at det er en bil med dårligere kjøreergonomi noe som resulterer i at man blir fortere sliten av å kjøre. samt at den generelle matrialkvaliteten er dårligere.

Sammeligner man forden med opel insignia,toyota avensis,mazda6,skoda suberb,ww passat ,så vil jeg si at forden,passaten og skodaen er jevngode biler,insignia har for mye feil, mazda og avensisen er helt horibelt vonde å kjøre langt med,da især avensisen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   13/11/2011, 22:18

Tror vi har tatt poenget ditt. Ta det opp med din arbeidsgiver i stedet så slipper du å bruke oss for din lett forsmådde innstilling. Kjører noen mil om året jeg også, og har også hatt volvo. Flott bil bevares, men "more bang for the bucks" gjorde at Mondeo klart ble valget selv om det har vært noe småtteri. Kroppen din passer bedre i en volvo en i en ford.....javel.
Ber deg merke deg at dette ikke er en salgskanal for den blå ovalen, men her ytrer vi både gode og dårlige erfaringer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
volvomannen=)

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   13/11/2011, 23:02

biggame skrev:
Tror vi har tatt poenget ditt. Ta det opp med din arbeidsgiver i stedet så slipper du å bruke oss for din lett forsmådde innstilling. Kjører noen mil om året jeg også, og har også hatt volvo. Flott bil bevares, men "more bang for the bucks" gjorde at Mondeo klart ble valget selv om det har vært noe småtteri. Kroppen din passer bedre i en volvo en i en ford.....javel.
Ber deg merke deg at dette ikke er en salgskanal for den blå ovalen, men her ytrer vi både gode og dårlige erfaringer.

Forsmådd??? Når man må begynne å gå på person for å komme med et poeng så tror jeg det er på høy tid at du går i deg selv.

Liker du ikke det jeg skriver eller tråden så er det jo bare å la være å skrive noe tilbake,ganske enkelt egentlig=)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   

Til Toppen Go down

Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2