Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
volvomannen=)

Antall Innlegg : 23
Registration date : 18.09.2011

PosteTema: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   18/9/2011, 23:40

Hei !

Jeg har et utrolig irriterende problem på min 6mnd gammle mondeo.

Det som skjer er at motoren plutselig bare mister all kraft og stopper ved igangsetting ,kort forklart så reagerer ikke motoren selv ved fullt pådrag,når jeg da på nytt starter opp og trykker inn gassen i fri så reagerer den seint samt at det står en brun/svart sky bak bilen.

Den har vært inne til ford som ikke klarer å finne feilen,så det de har gjort er å oppgradere ecu uten at det har endret seg.

Har noen av dere vært ute for det samme og hva var isåfall feilen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ambergh

Antall Innlegg : 14
Registration date : 15.10.2011

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   24/10/2011, 22:14

Jeg har ikke samme, men et lignende problem. På en ukes gml Mondeo.
Når motor er kald og jeg skal starte, så starter den, for så å stoppe. På andre forsøk starter den som normalt. Har til nå skjedd 3 ganger på den uken jeg har hatt bilen, muffens. Samme motor som du har. Har du Powershift eller man. kasse?
Spøker for et kortsiktig Ford bekjentskap.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
volvomannen=)

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   25/10/2011, 00:45

Har man kasse,har kommet til bunns i "problemet" med vår.

Snakket med en pug mekaniker som sa at det er partikkelfilteret som blir renset,da får man vist nokk fusk osv,lite å gjøre med.

Alle bilmerker har noe men ja man blir selfølgelig skuffet når ting ikke er som forventet.

Det som skuffer med mest med forden er den generelle matrialkvaliteten,det som imponerer med mest i forhold til andre biler jeg har hatt er kjøreegneskapene på svingete vei=)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   25/10/2011, 10:28

ambergh skrev:
Når motor er kald og jeg skal starte, så starter den, for så å stoppe. På andre forsøk starter den som normalt. Har til nå skjedd 3 ganger på den uken jeg har hatt bilen, muffens. Samme motor som du har. Har du Powershift eller man. kasse?
Må jo være en enkel justeringssak, kanskje i software.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ambergh

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   25/10/2011, 14:44

fenris skrev:

Alle bilmerker har noe men ja man blir selfølgelig skuffet når ting ikke er som forventet.

Det som skuffer med mest med forden er den generelle matrialkvaliteten,det som imponerer med mest i forhold til andre biler jeg har hatt er kjøreegneskapene på svingete vei=)

Jeg er helt enig med deg, dårlig matrialkvalitet på ting man forventer skal være bedre, en annen ting er en del "simple" løsninger som er bedre på andre biler. Ta f.eks. løsningen med "roller" som ikke er en roller hos Ford, men en gardin stroppet til gulvet med setebelter, "grøss", trasig løsning. For å ta ned dette må man tømme hele bagasjerommet, andre biler jeg har hatt bare rulles dette ned i en kasset.

Platen som man løfter for å komme ned til reservehjul er også for lite stabilt, med en nylonstropp påmontert. En nylonstropp! Shocked

Gasspedal er også en snedig sak, ser ut som den er hentet fra en traktor, i tillegg er det dårlig sidestøtte til foten.

Oser ikke akkurat kvalitet i bilen, det skal være helt sikkert. Ting ser greit ut, synd jeg ikke oppdaget det i tide.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   25/10/2011, 15:08

Hvorfor skal man ta ned bagasjeromsgardinen (regner med at du mener den som går fra bakseteryggen til taket)? Har aldri hatt behov for å løsne den på mine biler. Høres ikke særlig betryggende ut med en rullgardinvariant. Må jo være solid for å ta mot evt. bagasje i en bråstopp. Dessuten kommer man jo til alle festene ved å vippe frem bakseteryggen. Ingen grunn til å tømme bagasjerommet.

Og hva er problemet med løftestroppen til bagasjeromsgulvet? Den fungerer jo helt greit? Hva vil du ha i stedet?

Opplevet kvalitet er minst på linje med andre biler i samme prisklasse, etter min mening. Men smaken er jo som kjent forskjellig, og liker man ikke Mondeo er det jo bare å kjøpe noe annet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ambergh

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   25/10/2011, 18:44

HallaBalla skrev:
Hvorfor skal man ta ned bagasjeromsgardinen (regner med at du mener den som går fra bakseteryggen til taket)? Har aldri hatt behov for å løsne den på mine biler. Høres ikke særlig betryggende ut med en rullgardinvariant. Må jo være solid for å ta mot evt. bagasje i en bråstopp. Dessuten kommer man jo til alle festene ved å vippe frem bakseteryggen. Ingen grunn til å tømme bagasjerommet.

Og hva er problemet med løftestroppen til bagasjeromsgulvet? Den fungerer jo helt greit? Hva vil du ha i stedet?

Opplevet kvalitet er minst på linje med andre biler i samme prisklasse, etter min mening. Men smaken er jo som kjent forskjellig, og liker man ikke Mondeo er det jo bare å kjøpe noe annet.

Roller er like solid for å ta imot en bråstopp. Begge løsninger er i så henseende egentlig for dårlig med tanke på sikkerhet, men bedre enn ingenting.
Du har jo en grei løsning, men for meg tungvint da bagasjerommet er fullt hver dag, og det står barneseter montert daglig i bilen. Jeg har behov for å ta ned dette når jeg skal transporte ting som er lengre enn bagasjerommet. (siden du spurte).

Løftestroppen fungerer greit den også, det er ikke det jeg mener. Det er ikke noe kvalitetsfølelse i løsningen Ford har valgt, det var poenget mitt. I andre biler jeg har hatt har det vært levert med en solid hard plate med nedsenket håndtak. Ikke en myk voblete plate med stropp. Men i den store sammenheng for de fleste, bagateller.

Som nevnt i en annen tråd, bilen er for dårlig satt sammen for langkjøring, umulig å finne en god sittestilling.

Bilen havner nok på Finn.no mye raskere enn jeg selv hadde trodd. Så noen annet blir det. Veldig synd, for jeg trodde Ford var kommet litt lengre, var derfor jeg bestilte bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
volvomannen=)

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   3/11/2011, 00:59

HallaBalla skrev:
ambergh skrev:
Må jo være en enkel justeringssak, kanskje i software.

Om du leser første posten min så vil du se at det er
utført softvareoppdatering uten endring=)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
volvomannen=)

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   3/11/2011, 01:08

HallaBalla skrev:

Opplevd kvalitet er virkelig ikke på linje med andre biler i prisklassen 450000. Ta feks volvo v70 som er en bil jeg har eid og kjørt mange km i,da vi solgte bilen var den 3årgml 100000km ,setene var som nye, fantastisk sittecomfort. på forden må de byttes da de sprakk i skinnet etter 3mnd,Lakken på forden tåler mye mindre,om dette er tykkelse eller kvalitet aner jeg ikke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   3/11/2011, 10:08

En Volvo V70 koster minst 50k mer enn en Mondeo med tilsvarende motor og utstyr, og er trangere

Solgte forresten min -08 Mondeo i våres, etter nesten 90000 km. Setene (delskinn) var som nye. Fantastisk sittekomfort. Har helskinn nå. Er som nye etter et halvår og 11000 km. Ingen lakkskader på noen av bilene.

Man kan ikke dømme en modell nord og ned basert på ett eneste eksemplar.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   4/11/2011, 07:18

Vi ikke si at disse stolene på V70 er som nye. Kanskje det skjedde noe med kvaliteten på 2008 modellen. http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=27646301&reference=2011/3/29/1/276/463/01_-1396707976.jpg

Bilen har gått 150 K
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   4/11/2011, 16:47

Jeg sjekket V70 mot Mondis da vi kjøpte i 2008, og da ville en tilsvarende V70 vært 110.000 kr dyrere med det samme/tilsvarende utstyret. (Fikk ikke V70 med automat på samme motor, så jeg "la til" automatprisen på en Volvo 140 hk.).

Til sammenligning var en BMW 520d med tilsvarende utstyr (men med 163 hk) 220.000 dyrere, og en Passat 60.000 dyrere.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
ambergh

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   4/11/2011, 17:30

Man kan argumentere opp og i mente for min del. Dette er min første Ford, og min siste Ford. Har nå kjørt 2800km på 14 dager, og det er bare ikke sittekomfort i bilen. Har i ettertid prøvd en modell med 8 veis-sete for å se om det ble bedre, men nei.
Så for de som skal vurdere Mondeo som "arbeidsbil", prøv den på en skikkelig langtur før du invisterer. Det er mitt beste råd for å slippe å sitte med en nesten ubrukelig bil, jeg gruer meg nå for hver langtur. Jeg angrer bittert på dette kjøpet, men man har nå lært noe selv om det svir. Om modeller i klassen skiller 50-100000 så kan de absolutt være verdt pengene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   4/11/2011, 22:33

Virker som om du har blitt påtvunget bilen av noen og skulle gjerne kjørt noe annet med høyere status. Slik blir man ikke objektiv av. Samlet motorpresse og lang på vei alle jeg har snakket med mener stolene til mondeo helt der oppe i toppen. Har en Titanium med sportseter og er de beste stolene jeg har sittet i. Prøv en Avensis så har noen referanser andre veien. Kom ikke med BMW, MB og alle premium biler da vi snakker om "vanilla biler" i utgangspunktet.
mitt beste råd , kjøp deg en annen bil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
volvomannen=)

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   5/11/2011, 01:12

biggame skrev:
Vi ikke si at disse stolene på V70 er som nye. Kanskje det skjedde noe med kvaliteten på 2008 modellen. http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=27646301&reference=2011/3/29/1/276/463/01_-1396707976.jpg

Bilen har gått 150 K

Godt mulig at eier aldri har renset eller impregnert setene,da blir skinn slik okke som=) Sånn skal det se ut om du har tatt vare på setene etter nesten 400000km http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=31334702
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 653
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   5/11/2011, 10:38

Godt mulig de er helt fantastiske å kjøre.
Men innvendig er de jo helt utrolig stygge og setene ser ut som "leatherlook" setene fra 80 tallet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
volvomannen=)

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   5/11/2011, 11:14

Titanium x 2009 skrev:
Godt mulig de er helt fantastiske å kjøre.
Men innvendig er de jo helt utrolig stygge og setene ser ut som "leatherlook" setene fra 80 tallet.

Leatherlook my ass http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=31550691&reference=2011/11/1/1/315/506/91_1871768613.jpg
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 653
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   5/11/2011, 16:25

fenris skrev:
biggame skrev:

Bilen har gått 150 K

Godt mulig at eier aldri har renset eller impregnert setene,da blir skinn slik okke som=) Sånn skal det se ut om du har tatt vare på setene etter nesten 400000km http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=31334702

Det var den fra linken din jeg mente
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
volvomannen=)

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   5/11/2011, 16:32

Titanium x 2009 skrev:
fenris skrev:
biggame skrev:

Bilen har gått 150 K

Det var den fra linken din jeg mente

Hahaha fantastisk,godt smaken er som baken Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 143
Registration date : 17.06.2011

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   5/11/2011, 19:49

Edit: Så bare en link til en volvo på kverneland Drammen her. Beklager alt surret ^^.

Aldri kjøp eller gjør noe med bilen din på Drammen kverneland hjelpe meg. Skal snakke med sjefen der på mandag eller er vel hele bedriften i avisen en vakker dag.

Brukt 20000 på ting som ikke har fikset min bil i det hele tatt. Men nok off-topic men bare advarer dere. Hørte til og med at de klarte å knuse en RUTE når en bil var på service Surprised. Det er rot i arkivet dem sitt også har har hyret inn en arkiv medarbeider ettersom de ikke klarer det selv. Dette har pågått mer enn fire uker..

De juger og står i.

Møkka bedrift, vært der nede i fire dager på strekk og de finner ikke ut av problemer men nå krever de mer penger av meg..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.retro1.no
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   8/11/2011, 12:33

ambergh skrev:
Man kan argumentere opp og i mente for min del. Dette er min første Ford, og min siste Ford. Har nå kjørt 2800km på 14 dager, og det er bare ikke sittekomfort i bilen. Har i ettertid prøvd en modell med 8 veis-sete for å se om det ble bedre, men nei.
Så for de som skal vurdere Mondeo som "arbeidsbil", prøv den på en skikkelig langtur før du invisterer. Det er mitt beste råd for å slippe å sitte med en nesten ubrukelig bil, jeg gruer meg nå for hver langtur. Jeg angrer bittert på dette kjøpet, men man har nå lært noe selv om det svir. Om modeller i klassen skiller 50-100000 så kan de absolutt være verdt pengene.
Skjønner ikke hva slags seter du har. Kjørte nedover Europa to sommerferier med -08-modellen. Flere hundre mil hver tur. Bare gode erfaringer (bortsett fra pinetrange parkeringshus i Frankrike). Og jeg er godt over 190 cm. Men.. smaken er som baken, og vi er bygget forskjellig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   8/11/2011, 12:46

fenris skrev:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31356697 Eller en sprett ny v70 med 5sylyndret diselmotor med 163hk for 469000 ,de 10lappene mer denne bilen koster en en tilsvarende ford med like mye hk mener jeg bestemt at er vel anvendte penger samt at du garantert får mer igjen for volvoen når du selger den.

De som mener at det er like god kjørecomfort og sittecomfort i en ford kan umulig ha testet begge bilmodellene på langtur.
Den nye Volvoen koster flere titusener mer enn tilsvarende Mondeo, er trangere, og mangler navigasjon, ryggekamera, timer og fjernkontroll til parkeringsvarmeren, 8-veis el-regulering av forsetene m/minne, varme i frontruta og nøkkelfri adkomst/start som man får med i en sammenlignbar Mondeo. Skal man ha med slikt er Volvoen enda dyrere.

Mindre bil for pengene, altså, men synes man den er verd merprisen er det bare å løpe og kjøpe.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   10/11/2011, 12:08

Mulig stolene ikke er på V70 Nivå, men sammenlign Mondeo sport stolene med hvem so helst andre i klassen (Toyota, VW, Mazda, Opel), så er det nok ikke så galt alikevel.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   10/11/2011, 21:53

ambergh skrev:

Jeg har bare vært passasjer i V70. 110.000 kr. mer for en trangere bil var bare ikke aktuelt for meg. Og mer igjen? Så i VG nettopp at verditapet på Mondeo var lavere enn på V70.

Hva gjelder seter: jeg lider av isjalgi - eller for å si det praktisk: kronisk dårlig rygg. Kunne før Mondeo Ghia X ikke kjøre mer enn noen få mil i gangen. Etter at vi fikk vår kan jeg kjøre Bergen-Trøndelag som ingen ting. Med 8-veis justerbart sete (med minne!) har jeg funnet min perfekte sittestilling. Kunne godt ha brukt den som arbeidsbil. Bare jeg kunne fått et slikt sete på stua - eller på jobben! cheers
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
volvomannen=)

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   10/11/2011, 21:58

HallaBalla skrev:
fenris skrev:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31356697 Eller en sprett ny v70 med 5sylyndret diselmotor med 163hk for 469000 ,de 10lappene mer denne bilen koster en en tilsvarende ford med like mye hk mener jeg bestemt at er vel anvendte penger samt at du garantert får mer igjen for volvoen når du selger den.

De som mener at det er like god kjørecomfort og sittecomfort i en ford kan umulig ha testet begge bilmodellene på langtur.
Den nye Volvoen koster flere titusener mer enn tilsvarende Mondeo, er trangere, og mangler navigasjon, ryggekamera, timer og fjernkontroll til parkeringsvarmeren, 8-veis el-regulering av forsetene m/minne, varme i frontruta og nøkkelfri adkomst/start som man får med i en sammenlignbar Mondeo. Skal man ha med slikt er Volvoen enda dyrere.

Mindre bil for pengene, altså, men synes man den er verd merprisen er det bare å løpe og kjøpe.

Det er noe mindre utstyr i forhold til hva man får i en ford,så ja man må leve uten et ikke fungerende navisystem som i mondeoen og istedenfor investere 2000-3000 i en velfungerende garmin=)som jeg har i min ford med fast navigasjon,hehe...

Ellers så er det 1500kr ekstra for diselvarmer med timer så det er vel ikke det helt store=)

annenhåndsverdien er å mye høyere på en volvo en en ford slik at du vil få det du legger ekstra i utstyr igjen og vel så det=)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod   

Til Toppen Go down

Motorfusk/stopp 2,0tdci 140hk 2011mod
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next