Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Produsent av høyttalere og forsterker

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Premium

Antall Innlegg : 5
Registration date : 10.09.2011

PosteTema: Produsent av høyttalere og forsterker   10/9/2011, 13:14

Jeg har nettopp bestilt ny Mondeo. Jeg har ikke fått noe klart svar fra selgerene jeg har snakket med (hos tre forhandlere) angående spesifikasjoner på de forskjellige valgene innen stereo/ navi. De vil gjerne at man legger 10- 20000kr på bordet, men vennligst ikke still spørsmål....

Har noen her inne endevent sin bil i søken på kunnskap om temaet? Hvem produserer høyttalerne og evt. ekstra forsterkerog hva er modellbetegnelsen? Er ute etter harde fakta.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Produsent av høyttalere og forsterker   12/9/2011, 07:22

På min 09 Titanium er Premium høytalerne "No Brand" og produsert i Kina. Hadde kanskje håpet at det stod sony på disse selv om de var produsert i Kina. Ikke fordi det hadde gjort noen forskjell på lyd (som er glimrende), men et kjent stort firma bak med sine normer og standarder hadde ikke gjort noe.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Premium

Antall Innlegg : 5
Registration date : 10.09.2011

PosteTema: Re: Produsent av høyttalere og forsterker   12/9/2011, 22:06

Takk for svar! Forklarer vel noe av hemmelighetskremmeriet rundt produsent fra selgerene... Det er jo egentlig det samme bare lyden er ok, men det er bare det at de tar seg ganske godt betalt for noe som koster dem noen øre i innkjøp. Hadde man lagt samme antall kroner i et stereoanlegg innendørs hadde man jo kunnet veltet veggene med go'lyd! Fadern's salige Sierra hadde forresten høyttalere av merket "Ford", men det var vel noe kinagreier det også Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Produsent av høyttalere og forsterker   13/9/2011, 09:37

Savner litt dypbass i mitt oppsett. Bevares, det er trøkk så buksebeinet blafrer men Stor navi oppsettet går langt dypere. Tror man skulle finne ut av hvilke enheter som sitter i den kontra Sony med 8 høytalere. Finnes 3 parts leverandører som leverer 16,5-17 tommere som passer inn i bilene våre. Har bare ikke turt å ta steget ut enda.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Produsent av høyttalere og forsterker   13/9/2011, 11:40

Min bil har stor navi og en sub under bagasjeromsgulvet. Har Sony-anleggene det? Er nok suben som gjør dypbassen så dyp.

Merker stor forskjell fra -08-modellen, som også hadde stor navi. Flott lyd i den også, men langtfra samme dypbass.

Sist endret av HallaBalla den 14/9/2011, 07:58, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 664
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Produsent av høyttalere og forsterker   13/9/2011, 19:04

biggame skrev:
Savner litt dypbass i mitt oppsett. Bevares, det er trøkk så buksebeinet blafrer men Stor navi oppsettet går langt dypere. Tror man skulle finne ut av hvilke enheter som sitter i den kontra Sony med 8 høytalere. Finnes 3 parts leverandører som leverer 16,5-17 tommere som passer inn i bilene våre. Har bare ikke turt å ta steget ut enda.

Er dette 07-10 mod? der har stor navi og sony samme høyttalere.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Produsent av høyttalere og forsterker   13/9/2011, 20:29

Stemmer nok det, Og der avslørte du ditt Danske opphav:)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
costeau
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 88
Registration date : 30.11.2011

PosteTema: Re: Produsent av høyttalere og forsterker   5/2/2012, 21:24

biggame skrev:
Du mener vel 16,5-17 cm og ikke tommer? Smile
Dette minner meg litt om en scene i Norske Byggeklosser, der snekkeren og en til står og ser opp på kjøkkenbenken, som er 2,54 ganger så høy som en vanlig kjøkkenbenk.

Men bevares, finnes flusst med slike høyttalere. Ford sjøl har noen sett fra Pioneer til Mk3 og Mk4 i tilbehørskatalogen, komplett med FINIS-nr og det hele.
Er sjøl i ferd med å montere forsterker fra JL Audio og et sett med 16,5 cm og diskanter fra Seas i min Mk4.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Produsent av høyttalere og forsterker   

Til Toppen Go down

Produsent av høyttalere og forsterker
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» NULL lyd fra subwoofer
» Magnat Black Core Four 1200w Digital og Focal Access 33a 13"