Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Neste generasjon Ford Mondeo

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AvInnlegg
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   28/1/2012, 15:45

Her nye Mondeo i NASCAR versjon. Her er det ingen vits med nøkkelløs håndtering.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   29/1/2012, 18:10

Her er en spekulasjon på stv. utgaven, men jeg er usikker på når den offisielt skal vises. Mondeoen skal vises på bilutstillingen i Geneve i første halvdel av mars, men har kun sett at det blir 5-dørs kombiutgaven som skal vises da.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   9/5/2012, 19:42

Det drøyer med visning av 2013 Mondeo. Alle spekulasjoner tilsa at den skulle vises i Geneve, men den uteble. Får håpe at dette er et positivt tegn, og at det er noen gode nyheter i vente. Vil nesten tro at Ford da venter til høstens bilutstillinger, slik som Frankfurt. Fords premium brand Lincoln kommer også med ny modell. Den heter Lincoln MKZ og er i bunn og grunn neste generasjon Fusion/Mondeo, men mer luksuriøs. Sjekk det soltaket de har fått til her på vedlagte lenke.

http://www.youtube.com/watch?v=0alVijxJ24U

Sist endret av Torz den 20/5/2012, 20:10, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   20/5/2012, 20:02

Her er fargene som kan velges for amerikanske Fusion. Antar at noen av de samme fargene vil gjelde for Mondeo, men ser man på Focus, så er fargepaletten en del forskjellig i USA og Europa.

http://www.ford.com/cars/fusion/2013/
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   19/6/2012, 19:18

Av mangel på nyheter rundt neste generasjon Mondeo, er det greit å observere at Ford jobber med en ny 2,3 liters 4 sylindret bensinmotor for de mer ekstreme GT-bilene. Det er sagt at dagens 2 liter er på grensen av hva den kan levere når man tar ut 250 hk. Den nye 2,3 literen skal kunne levere 330 hk. Helt uinteressant som motor for de fleste av oss, men interessant å se hvor effektive de kan få motorene i dag. Motoren kommer muligens i en fremtidig Mustang, og muligens en Focus RS dersom den kommer i produksjon.

Når det gjelder Mondeoen så skulle jeg ønske de klarte å få automaten mer drivstoffeffektiv. Mens BMW klarer å skilte med samme forbruk på aut. og man., så bruker Ford sine aut.kasser fortsatt mer enn de manuelle, selv om de benytter dobbelclutchkasser.

Har heller ikke sett at IVDC er presentert for nye Mondeo. Kan virke som om systemet ikke videreføres.

http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/284689/new_ford_focus_rs_to_get_330bhp.html
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   23/6/2012, 09:19

2013 Mondeo kan bestilles med airbag i setebelter bak. Se
http://www.abcnyheter.no/motor/2012/06/22/klart-oppblasbare-bilbelter
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   28/6/2012, 21:12

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   29/6/2012, 20:14

Nesten tilsvarende artikkel, men her nevnes også 2,2 diesel. Tipper dette er ren gjetning. Ford har ikke selv opplyst om motorprogrammet, men mulig de beholder 2,2 som toppmodell med 4-hjulstrekk. For bensin tyder ting på at det er forbeholdt 240 hk utgaven. 2,2 diesel har vel også tradisjonell automatkasse om jeg husker riktig. Ellers får vi svarene i september under Parisutstillingen. Se http://carscoop.blogspot.com/2012/06/spy-shots-new-2013-ford-mondeo-sedan.html
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   4/7/2012, 20:57

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   6/7/2012, 20:12

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   6/7/2012, 21:12

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   11/7/2012, 14:35

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   11/7/2012, 19:12

Produksjonsoppstart av 2013 Mondeo er utsatt. Mens planlagt produksjonsoppstart var satt til 6. april 2013, så er ny dato ikke satt, men trolig utsatt med minst 3 måneder. Det vises til problemer med endelig offentliggjøring av spesifikasjoner. Det er jo umulig å gjette hva det er som har forårsaket en utsettelse, men vi vet at bl.a motorprogrammet er en del av det som skiller mellom Fusion og Mondeo. Bensinmotorene (Ecoboost) er vel relativt sett av nyere dato, mens 2 liters diesel jo har vært med oss gjennom hele Mk4 perioden. Kan det bety noe for dieselprogrammet til neste Mondeo?

Det som ialle fall er sikkert er at vi må belage oss på at neste generasjon Mondeo blir en 2014-modell.

Se http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120711/ANE/120719988/1193/ford-delays-new-mondeo-production-start

Se http://carscoop.blogspot.com/2012/07/homologation-and-other-problems-delay.html
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   12/7/2012, 07:53

I følge denne artikkelen skyldes utsettelsen endringer på Mondeo i forhold til Fusion, og nevner "quality and robustness" som årsak.

Se http://www.whatcar.com/car-news/2013-ford-mondeo-delayed/263469
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   23/7/2012, 19:21

Noen nye bilder.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   24/7/2012, 09:23

Skal sies at dette ser lekkert ut!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   24/7/2012, 16:56

Sportsrattet til Mercedes E-klasse og Mondeorattet har visse likhetstrekk.

Ellers er det med spenning jeg ser frem til avdukingen under Parisutstillingen i slutten av september. Jeg håper at Ford beholder en del løsninger fra dagens Mondeo. Jeg tenker da på dobbelløsningen med å kunne legge ned kun bakseterygg, eller i tillegg velge om sitteputen også skal vippes fremover for å få et helt flatt gulv, samtidig som man tetter hullet frem mot forsetene. Denne løsningen var jo helt vanlig tidligere, men flere og flere har gått bort fra å tilby denne løsningen. Mondeo gjør det fortsatt, og det liker jeg.

IVDC skulle jeg også sett videreført, selv om jeg ikke har sett noe info om at det vil bli tilbudt. Videre skulle jeg ønske de fortsatte med Alcantara og ikke kun skinn som tilleggsvalg. Prisen er jo den samme, men rent personlig foretrekker jeg Alcantara. Ser at Audi tilbyr det i sine "Sportutgaver", og BMW har vel det samme i sin M-sportpakke.

Ønskedrømmen er at den kommer med 4wd, og aller helst en ny 7-8 trinns automatasse som er mer effektiv enn dagens Powershift, men svaret får vi tydeligvis vente på. Jeg synes uansett produktet ser utrolig lekkert ut.

Ut fra bildene over, ser det også ut til at man får en noe høyere posisjonering av girspak. Det vil jeg tro bidrar til en merkbart bedre opplevelse av bilen.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   27/7/2012, 15:00

Mens Fordkonsernet totalt sett tjener penger om dagen, så går Ford Europa med overkapasitet og viser underskudd. Dagens krise i Europa får skylden for dette. I følge svenske utgaven av Auto, Motor og Sport, mener de at Ford ikke har annet valg enn å legge ned minst et av produksjonsstedene, og har da en oppfatning av at Genkfabrikken i Belgia vil kunne stå for fall. Lurer på hva det i så fall vil få å si for neste Mondeo?

Jeg tror ikke Ford har råd til å forsinke en ny modell ytterligere. Det var som en skrev på nettet: Ford sitt problem med dagens verdensbiler der en modell skal betjene alle markeder, er at man ikke samtidig er synkronisert med hensyn til lanseringsdato. Å lansere bilen i USA 1 år før andre markeder, gjør at alle vet hva som kommer, og da venter man på neste modell. Ikke rart da at salget faller. Nye Focus selger visstnok bra, så det lønner seg nok å komme med noe nytt.

Lenke til AMS: http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20120725/ford-forlorar-pengar-europa-bloder
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   27/7/2012, 21:00

En måte å spare penger på er å utsette lanseringen av en ny modell. Det er dyrt å utruste en fabrikk for en ny modell, og lanseringskonstandene er også betydelige.

Når det gjelder fabrikker som kan stenges ser jeg at Genk (Mondeo, S-Max og Galaxy) og Southampton (Transit) nevnes. Men noen grunner til at disse skulle være i skuddlinjen ser jeg ikke. Ford investerte i en betydelig modenisering på 6-7 milliarder kroner i Genk i 2006-2007. Uten å kjenne detaljer ville jeg tro at C-Max i Valencia kunne stå for fall. Det ser i alle fall på papiret ut som dette er en svært lite produktiv fabrikk. Første halvår 63.100 enheter på 5.700 ansatte, mot 90.000 enheter på 4.500 ansatte i Genk. Men mye kan skjule seg bak disse tallene som jeg ikke kjenner til.

Det bør også nevnes at Norge nå er det femte beste markedet for Ford i Europa ut fra markedsandel i juni (9,6%). Totalt er markedsandelen på vei ned i Europa siden Ford ikke vil delta i priskuttingen til de andre store merkene, særlig i Middelhavslandene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   17/8/2012, 20:14

Mondeo med 1 liters bensin og ny 1,5 liters diesel? Hva skal vi tro om dette? Hadde akkurat en langtur i dag med bil og henger på rundt 500 kg (2012 Focus med 1,6 liters diesel115 hk). Kan ikke akkurat skryte av overflod av krefter. Da var det mye bedre med min tidligere 2008 Mondeo med 2 liter 130 hk og aut. Jeg tror at disse små motorene har sine begrensninger. Derimot har jeg mer tro på at 2 liters 4-syl. segmentet har et stort potensiale til å overta for tidligere 6-ere.

http://www.parkers.co.uk/cars/advice/news/2012/august/ford-tests-ecoboost-three-cylinder-engine-on-mondeo/
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   17/8/2012, 21:37

1 liters bensin i denne????blir vel den nye 3 sylindrede da. nei denne bilen fortjener litt motor! håper inderligt at avgiftene på bensin motorene går ned. har lyst på bensin igjen nå
2,0 bensin frister men for dyr kontra 2,2 diesel
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   17/8/2012, 21:43

Vet jo at vag sliter med sine minste bensinere. Har hørt om mye havarier rundt 70-80000 kjørte km. En så liten motor må da jaggu jobbe mye selv med hjelp fra turbo. Dette er jo nede på motorsykkel motor nivå, bare at motoren skal dra ca 1300kg ekstra. Ville satset på noe rundt 2.0 selv og latt motoren slappe litt av til tider Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   17/8/2012, 21:44

what?? 170 hk fra en 1 liters motor visst jeg leste rett kan bli sprek alikavell då :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   17/8/2012, 21:45

er enig i den frankeren men jaggu er det blitt bra dreiemoment i besinerene nå
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   17/8/2012, 21:47

lurer da på 1,6 literen kommer til å yte ca 200 hk? får jo den i 182 hk versjon i focus i dag.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   Today at 14:15

Til Toppen Go down

Neste generasjon Ford Mondeo
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 3 av 5Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Mellom aksel FORD HASTER