Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Neste generasjon Ford Mondeo

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4
AvInnlegg
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 314
Registration date: 01.09.2007

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   10/1/2012, 20:11

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg: 571
Registration date: 03.12.2007

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   11/1/2012, 10:01

roddis skrev:
Problemer i bakkene?

Veldig sjelden Very Happy , men jeg har en 4x4 Jeep også, og ser absolutt fordelene med 4x4 om vinteren Very Happy . Går som et lokomotiv gjennom brøytekantene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil Online
roddis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg: 82
Registration date: 29.03.2008

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   11/1/2012, 15:04

Hehe, artig med 4x4 ja.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 445
Registration date: 25.10.2008

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   12/1/2012, 19:31

http://www.autoexpress.co.uk/motorshows/detroit-motor-show/276898/new_ford_mondeo_revealed.html?CMP=NLC-Newsletters&uid=825358c535c66fe926c312ccc2260a2e
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ironny

Antall Innlegg: 3
Registration date: 12.10.2011

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   13/1/2012, 15:33

Vet ikke helt om designet var så sprekt at jeg hopper og spretter av det, men det minner liksom litt om volvo s-serien, bare at grillen ikke er så spisset. Spent på stasjonsvognen hvordan den blir. Jeg antar at kjørekomfort og kjøreegenskaper ikke står noe tilbake for dagens modell og 4x4 er relativt uaktuelt for min del. Mine håp for ny mondeo ligger mer innvendig og nye funksjoner knyttet til komfort og sikkerhet.

Jeg hadde håpet noen endringer rundt midtkonsollen, ut fra bildene ser jeg at denne styreenheten i midtkonsollen er plassert slik at du må strekke deg/bøye deg fram. Jeg synes det er mye bedre og trafikksikkert å ha en slik styreenhet i mellom setene rett under hvor du har armstøtten. Slik har BMW, Audi, Opel, Peugeot m.fl. også gjort det.

På dagens mondeo synes jeg også at speedometer/turteller/converse ligger for lavt i forhold til frontruten, og converse har mye informasjon tilgengelig slik at du tar bort blikket for lenge fra din kjøring. Converse har et litt rotete design som burde forenkles. Eks: utetemp og klokke ligger på to forskjellige display (når du har navi).

Ellers liker jeg at man har nødvendig informasjon til rådighet, men at det kan skjules eller forenkles. Å trykke deg gjennom menyer på rattet for å komme til musikken på din USB er også altfor tungvint når du kjører bil. Her bør de komme med direktevalg og eliminere for mange tastetrykk mens man kjører. At det på navi i dag er direktevalg på CD og ikke usb/ipod/aux viser hvor Ford står utviklingsmessig. Setevarme er også malplassert slik det er på dagens modell.

Nå er jeg ikke sikker på at de instrumentpanelene som er vist i bildet fra lenken over kommer i den europeiske mondeo, så jeg håper jeg kan bli positivt overrasket her.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   28/1/2012, 15:45

Her nye Mondeo i NASCAR versjon. Her er det ingen vits med nøkkelløs håndtering.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   29/1/2012, 18:10

Her er en spekulasjon på stv. utgaven, men jeg er usikker på når den offisielt skal vises. Mondeoen skal vises på bilutstillingen i Geneve i første halvdel av mars, men har kun sett at det blir 5-dørs kombiutgaven som skal vises da.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   9/5/2012, 18:42

Det drøyer med visning av 2013 Mondeo. Alle spekulasjoner tilsa at den skulle vises i Geneve, men den uteble. Får håpe at dette er et positivt tegn, og at det er noen gode nyheter i vente. Vil nesten tro at Ford da venter til høstens bilutstillinger, slik som Frankfurt. Fords premium brand Lincoln kommer også med ny modell. Den heter Lincoln MKZ og er i bunn og grunn neste generasjon Fusion/Mondeo, men mer luksuriøs. Sjekk det soltaket de har fått til her på vedlagte lenke.

http://www.youtube.com/watch?v=0alVijxJ24U

Sist endret av Torz den 20/5/2012, 19:10, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Neste generasjon Ford Mondeo   20/5/2012, 19:02

Her er fargene som kan velges for amerikanske Fusion. Antar at noen av de samme fargene vil gjelde for Mondeo, men ser man på Focus, så er fargepaletten en del forskjellig i USA og Europa.

http://www.ford.com/cars/fusion/2013/
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Neste generasjon Ford Mondeo

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 4 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4

Similar topics

-
» ford emblemet/merket flasser av
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» [SOLGT] 2008 Ford Mondeo med defekt motor, kr 60.000,- .
» elektromotor til førersete mondeo
» Felger med boltsirkel 5x112 ønskes kjøpt