Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Kjøreegenskaper prefacelift vs. Facelift

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Kjøreegenskaper prefacelift vs. Facelift   20/8/2011, 12:57

Har enda ikke prøvd facelift modellen, men hører fler og fler, deriblant tester mene at faceliftmodellen er myket opp i hjulopphenget og blitt mer comfort orientert og ikke så sportslig og spenstig å kjøre. Det er jo dette som har vært så gøy med mondeo når svingene kommer tett. Også var jeg i kontakt med en mekaniker som mente at serviceintervallene på powershift kassen kom til å bli en del hyppigere enn først beregnet. Blir vel noe ala vw dsg uten at jeg vet hvor mye oftere disse må på service i forhold til vanlige automater.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 660
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Kjøreegenskaper prefacelift vs. Facelift   20/8/2011, 14:55

Frankeren skrev:
Har enda ikke prøvd facelift modellen, men hører fler og fler, deriblant tester mene at faceliftmodellen er myket opp i hjulopphenget og blitt mer comfort orientert og ikke så sportslig og spenstig å kjøre. Det er jo dette som har vært så gøy med mondeo når svingene kommer tett. Også var jeg i kontakt med en mekaniker som mente at serviceintervallene på powershift kassen kom til å bli en del hyppigere enn først beregnet. Blir vel noe ala vw dsg uten at jeg vet hvor mye oftere disse må på service i forhold til vanlige automater.

60000km intervaller i Norge på PS
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Kjøreegenskaper prefacelift vs. Facelift   21/8/2011, 00:08

Oki... Da var jo det rett da i allefall.... Service intervaller på den vanlige 6 trinns automatkassen da??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Kjøreegenskaper prefacelift vs. Facelift   22/8/2011, 10:02

Kan ikke si at jeg har merket noen forskjell i kjøreegenskapene, annet enn at de litt smalere 17"-dekkene (var 235/45, nå 215/50) gir mindre støy og null sporing.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Kjøreegenskaper prefacelift vs. Facelift   22/8/2011, 11:30

Jeg deler Frankerens bekymring for kjøreegenskapene, men det blir kanskje mindre relevant all den tid jeg neppe handler ny bil før den nye modellen kommer om to-tre år. Da kan det vel være tale om en helt ny platform etter det jeg forstår.

Men for det meste tenker jeg at denne bilen får holde i mange, mange år - til langt over 100k km. Bortsett fra ACC savner jeg ingenting. Kanskje på tide å ta rustbehandling kanskje?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
Mondeo Man

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Kjøreegenskaper prefacelift vs. Facelift   31/8/2011, 11:10

For ikke lenge siden kjørte jeg den nye Focus. Det var en bra bil, bevares, men styring og kjørefølelse var ikke like presis som på forrige modell.

Nettopp snakket jeg med en kar som mente dette skyldtes elektrisk styring, og at det måtte man vente på ny modell av Mondeo også når den kommer.

Er det noen som har begrunnede oppfatninger om dette med elektrisk styring og presisjon? (Noe av det jeg liker best med vår bil er nettopp den presise kontrollen over bilen, som jeg bare har opplevd på BMW før).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Kjøreegenskaper prefacelift vs. Facelift   5/9/2011, 20:50

jeg har bedre kjøreegenskaper med powershift i S modus 235/45 18" og svinger i motbakke er carving kjøring. de nye stolene er også bedre spesielt med helskinn.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mannemann

Antall Innlegg : 11
Registration date : 10.02.2010

PosteTema: Re: Kjøreegenskaper prefacelift vs. Facelift   1/1/2012, 17:59

"Norgesversjonen" av mondeo før facelift var jo 2.0l 115hk motor. Vår 2010 modell kjøpte
vi for ca 350.000 i Titanium med sota ruter, park varmer, vinge, xenon etc.

Vi kjøpte akkurat bil nr 2 Mondeo Premium. Forskjell her er helskinn og og Navi. "Norgesversjonen" kommer her med 1.6l 115hk motor og veil pris på denne var ca 390.000. Om jeg trekker fra skinn og navi faller jeg på ca samme pris som 2 år siden bare med
en mindre motor.

Jeg er skuffet over motoren i forhold til den gamle. Mye mer støy og drar dårligere.

Kona kjører den gamle men jeg vurdrer faktisk om vi skal bytte pga motoren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Kjøreegenskaper prefacelift vs. Facelift   

Til Toppen Go down

Kjøreegenskaper prefacelift vs. Facelift
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Masse bmw deler, Turbo osv:)