Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ekstrautstyr til Mondeo 2012

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
goldfish83

Antall Innlegg : 41
Registration date : 03.08.2011

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   12/8/2011, 09:16

Anderwin: Om det er den plastfilmen du tenker på, så vet jeg ikke hva den koster, men kan ikke forestille meg at det skal være så mye. Er man litt kreativ, kan man sikkert ordne seg en plastfilm selv og klippe/skjære til. Kan tenke meg noe lignende som brukes til å klistre på mobiltelefonskjermer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   12/8/2011, 09:34

Plastfilmen kostet rundt 4-500 og Alu beskyttelsen rundt 7-800kr. Dette for mk4. Husker ikke prisen på mk3
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   22/8/2011, 14:19

Da er estimert produksjonsdato satt til 16/9-11, og kan se frem til ny bil i midten av oktober hvis alt går etter planen Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Caveman

Antall Innlegg : 4
Registration date : 23.08.2011

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   23/8/2011, 09:41

Når bestilte du? Det hørtes veldig optimistisk ut hvis det var nå nylig.

Jeg bestilte en Brisbane Brown Titanium Econetic 1.6 med nesten alt ekstrautstyr 4. mai, og venter fortsatt.
I juli hadde jeg estimert byggedato 26. august, men var innom Kverneland i Drammen igår hvor jeg fikk vite at denne datoen nå var 7. september Sad

Lei av å vente..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   23/8/2011, 13:56

Bestilte 4.08.2011. Skulle egentlig ikke få bilen før i desember/januar, men ser ut til at jeg kan ha vært litt heldig. Kan jo enda komme forandringer, men det ser ganske lyst ut i følge forhandleren min.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 143
Registration date : 17.06.2011

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   23/8/2011, 15:36

Caveman skrev:
Når bestilte du? Det hørtes veldig optimistisk ut hvis det var nå nylig.

Jeg bestilte en Brisbane Brown Titanium Econetic 1.6 med nesten alt ekstrautstyr 4. mai, og venter fortsatt.
I juli hadde jeg estimert byggedato 26. august, men var innom Kverneland i Drammen igår hvor jeg fikk vite at denne datoen nå var 7. september Sad

Lei av å vente..

Kverneland i Drammen er bare dritt har jeg opplevd. Skal aldri mer ditt, håper bilen din kommer snart da Smile Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.retro1.no
ole.karlsen

Antall Innlegg : 1
Registration date : 23.08.2011

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   23/8/2011, 19:15

Hei, Jeg bestilte en 1.6 tdci titanium stv hos kverneland i Bergen 29.mars. Selger sa da at leveringstiden var ca 2 mnd og han garanterte meg bilen innen 8.juli. (skulle på bilferie da)
Men fortsatt har jeg ikke fått bilen... I følge kontrakt har jeg ingen rettigheter, iflg selger. De skylder på Ford Norge. Har sendt mail til Ford men ikke noe svar!

Når jeg har kontaktet kverneland har jeg fått masse unnskyldninger. fabrikken mangler skinnseter - nye biler har blitt ødelagt av uvær ved fabrikken og må produseres på nytt(!), mangler parkeringsvarmer etc etc.

Men men. Selv om Kverneland og Ford er dårlig på kundeservice leverer de et kvalitetsprodukt - til slutt... Jeg gleder meg veldig til å få bilen om noen uker!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   23/8/2011, 20:28

HallaBalla skrev:
Bagasjenettet er et lite nett med kroker i hjørnene, til å holde fast bagasje. Tar nesten ingen plass når det stues bort. Har et slikt, men bruker det aldri.

Bestilte bagasjeromsnett, som jeg ville ha montert bak baksetene, og i taket. Forhandleren min påsto dette ikke var noe fabrikken monterte, og tar 1500kr for å gjøre det. Er ennå ikke helt sikker på hva jeg får, så hvis noen har mer erfaring om dette så hadde det vært flott å høre. Er i alle fall ute etter en enkel innretning for å hindre bagasje å fly fram i kupeen. Hundebur ble vurdert, men dette hører jeg er litt kronglete å ta ned.

HallaBalla: Er det et slik jeg tenker på du har?

Lurer også på om man får med gummimatter til hele bilen når man kjøper ny?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   23/8/2011, 20:45

Post om bagasjegardin

Fant denne posten. Så fikk egentlig svar her.

Fant også dette bildet:

Bagasjeromsgardin
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   24/8/2011, 08:21

Jo, jeg har en slik bagasjeromsgardin. Bagasjenett er egentlig noe annet.

Ingen grunn til å betale for å få montert gardinen. Kankje det er gardinen som koster 1500, og ikke monteringen? På 2008-modellen var gardinen allerede montert (uten at jeg betalte ekstra for det), og på 2011-modellen gjorde jeg det selv på to minutter. Veldig enkelt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 658
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   24/8/2011, 11:13

Enkelt på biler som har festet i taket fra fabrikk. Blir litt mer jobb om du ikke har det.
Da må du lage hull i taktrekket selv ved hjelp av noen maler. Litt bom med malen og du treffer ikke hullet i metallet bak. Da blir det ikke så billigt med nytt taktrekk osv.. Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   24/8/2011, 13:48

Titanium x 2009 skrev:
Enkelt på biler som har festet i taket fra fabrikk. Blir litt mer jobb om du ikke har det.
Da må du lage hull i taktrekket selv ved hjelp av noen maler. Litt bom med malen og du treffer ikke hullet i metallet bak. Da blir det ikke så billigt med nytt taktrekk osv.. Very Happy

Det er jo helt uaktuelt å gjøre selv i alle fall Very Happy

Forhandleren min påstår i alle fall at fabrikken ikke gjør denne jobben. Noen som har fått disse festene på bilen ferdigmontert fra fabrikk?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   24/8/2011, 17:12

disse festene er da vel standard? var standard på min ihvertfall en 09 titanium s
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   24/8/2011, 20:33

Min var levert med fester i taket, men jeg har ikke nett til å feste der Razz
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 143
Registration date : 17.06.2011

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   25/8/2011, 01:10

ole.karlsen skrev:
Hei, Jeg bestilte en 1.6 tdci titanium stv hos kverneland i Bergen 29.mars. Selger sa da at leveringstiden var ca 2 mnd og han garanterte meg bilen innen 8.juli. (skulle på bilferie da)
Men fortsatt har jeg ikke fått bilen... I følge kontrakt har jeg ingen rettigheter, iflg selger. De skylder på Ford Norge. Har sendt mail til Ford men ikke noe svar!

Når jeg har kontaktet kverneland har jeg fått masse unnskyldninger. fabrikken mangler skinnseter - nye biler har blitt ødelagt av uvær ved fabrikken og må produseres på nytt(!), mangler parkeringsvarmer etc etc.

Men men. Selv om Kverneland og Ford er dårlig på kundeservice leverer de et kvalitetsprodukt - til slutt... Jeg gleder meg veldig til å få bilen om noen uker!

Krev pris redusjon eller kan du faktisk heve kjøpet ditt. Hadde krevd bilen nå eller bare fjernet noen tusen lapper. For å være ærlig. Ring forbrukerrådet å hør hva de sier om problemet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.retro1.no
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   25/8/2011, 10:29

goldfish83 skrev:
Titanium x 2009 skrev:

Det er jo helt uaktuelt å gjøre selv i alle fall Very Happy

Forhandleren min påstår i alle fall at fabrikken ikke gjør denne jobben. Noen som har fått disse festene på bilen ferdigmontert fra fabrikk?

Merkelig om disse festene ikke er på alle stasjonsvogner.

Jeg krysset av for bagasjegardin på utstyrslisten da jeg bestilte bilen, men hvorfor skulle noen stasjonsvogner produseres uten festene?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   25/8/2011, 10:32

festene er standard krysset ikke av for bagasjegardin. men festene er der de! :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   25/8/2011, 19:29

Merkelig at forhandleren sier at dette må de montere selv... Får vel ta meg en prat med ham i morgen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   26/8/2011, 09:59

Kanskje de snakker om hundegitter av metall, og ikke" tekstil"-gardinen vi andre tenker på?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   27/8/2011, 08:01

Nei, det er ikke hundegitter. Det bestilte jeg først, men ombestemte meg siden jeg ble fortalt at det var plundrete å ta ned og montere.
Ble sikkert litt forvirring da jeg trodde det het bagasjenett, og ikke gardin. Så nå har han sikkert tenkt å skru bagasjenettet fast i taket... Sendte mail til han med bilde av gardinen, så da blir vel dette oppklart håper jeg.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   9/9/2011, 11:14

Nå har jeg plutselig ombestemt meg angående å ikke kjøpe navi, og vil ha bussinesspakke 3, med navi pluss, premium sound, og ryggekamera.
Siden bilen går i produksjon 16/9-2011 var det i følge forhandler og ford-norge forsent å gjøre denne forandringa.

Er det noen der ute som har forslag til hvordan dette kan løses, uten å avbestille eller utsette produksjonen? Forhandleren min sier det ikke er mer de kan gjøre. Og en kundebehandler på ford-norge avviste meg bryskt og sa at alt gikk på data, og det var ikke noe de kunne gjøre...

Trenger tips om dette så snart som mulig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   9/9/2011, 18:46

Det går nok ikke. Bilen er sikkert låst for produskjonen, og ingn ting kan endres.
Ellers satt jeg sammen med forhandleren da jeg bestilte min bil, og valg av utstyr gikk slik at han huket av i dataprogramm det jeg ønsket meg. Dette gikk direkte til fabrikken. Vi kunne gjøre endringer så mye vi ville så lenge bilen ikke var "låst", og det er noen dager før produksjonsdato.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   9/9/2011, 23:27

Ja, den er nok låst. Hadde håp om at ford-norge skulle ringe Genk å be dem gjøre en forandring i siste liten, men det var visst helt uaktuelt.

Har gått utrolig mange runder med megselv og forhandleren når det gjelder valg og prioritering av ekstrautstyr. Det hele toppet seg da jeg plutselig bare "måtte" ha bussinesspakke 3.
Nå har jeg innfunnet meg med at dette ikke blir noe av desverre. Blir nok fornøyd med bilen likevel.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   27/10/2011, 15:55

Da har Mondeoen kommet!

Må si jeg er svært fornøyd etter ca. 3 mil Smile Helt fantastisk bil å kjøre.

Skal skrive en liten review på ekstrautstyret etterhvert som jeg får satt meg inn i det og testa det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ironny

Antall Innlegg : 3
Registration date : 12.10.2011

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   31/10/2011, 19:47

Litt spent å høre hva du mener om lydanlegget goldfish83. Jeg har bestilt meg en Mondeo Premium med navi men det er ikke pluss-varianten med premium sound. Vurderer å forsøke å få lagt til dette, tror det skal la seg gjøre.

Låter det bra uten premium sound?

Er det noe annet enn høytalere som skiller navi pluss med premium sound fra standard SD navi?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   

Til Toppen Go down

Ekstrautstyr til Mondeo 2012
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Primustreffet 2012