| | Ekstrautstyr til Mondeo 2012 | |
|
|
| Av | Innlegg |
|---|
goldfish83
Antall Innlegg: 39 Registration date: 03.08.2011
 | Tema: Ekstrautstyr til Mondeo 2012 4/8/2011, 16:46 | |
| Ny på forumet, dette blir min første post.
Er i gang med bestilling på en ny Ford Mondeo Titanium 2012:
163hk manuell girkasse Frozen white IVDC Komforpakke Standard seter Hengerfeste (avtagbart) Takrails Teknikkpakke Cruisekontroll Mørktonede bakvindu Setepakke Ventilerte forseter
+ bagasjeromsnett. <-- denne er jeg usikker på hvordan ser ut (syntes det var litt vanskelig å sette sammen ei utstyrsliste fra "bygg din egen ford" på ford.no)
Ønsket også premium sound system, men dette lot seg visst ikke gjør, hvis jeg ikke ville ha DAB radio, ifølge Ford. Så da blir det standard sony sound m/usb bluetooth, stemmestyring. Noen som vet om det er mye styr å få montert en "integrert" sub i etterkant? Hvordan er statusen på DAB utbyggingen? Er det dags for å bestille dette i steden for vanlig FM radio? Kjører ikke så mye i sentrale strøk.
Siden produksjonsdato på denne ikke er satt, regner jeg med det er mulig å gjøre noen småforandringer i bestillinga. Så hvis noen ønsker å komme med forslag på noe jeg absolutt bør ta med så hadde det vært fint.
- Lurer på om jeg bør legge i 10.000,- ekstra for delskinn, er det verdt pengene? - Electric white vs. frozen white? blir 8000,- ekstra for electric - Er skyvbart lasteromsgulv verdt 5000,-? Aner ikke hva dette er - Har det noe for seg å bestille spoiler bak?
- Noe annet jeg bør tenke på nå når jeg skal bestille min første helt nye bil? Blir også min første Ford.
Håper på rask respons, siden jeg er redd det snart er forsent å gjøre forandringer. |
|
 | |
goldfish83
 | Tema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012 4/8/2011, 17:11 | |
| Da har jeg på eget initiativ forandret radiovalget til
DAB radio, premium sound m/mobil navigasjon. |
|
 | |
HallaBalla MondeoGeek

Antall Innlegg: 571 Location: Mondeo heaven Registration date: 03.12.2007
 | Tema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012 4/8/2011, 17:18 | |
| Bagasjenettet er et lite nett med kroker i hjørnene, til å holde fast bagasje. Tar nesten ingen plass når det stues bort. Har et slikt, men bruker det aldri.
Min bil ble levert med sub under bagasjerommet. Har avansert navigasjon. Radioen er ikke DAB. Kanskje dette er forandret på 2012-modellene?
Delskinn synes jeg er mye flottere enn stoff. Dørtrekk osv. blir mye stiligere, synes jeg.Hadde det på forrige Mondeo, men helskinn nå. Du bør se dette i biler i praksis. Er jo et spørsmål om prioritering og smak.
Er dette en stasjonsvogn? Bakspoiler gjør seg veldig bra på den, etter min mening.
Et skyvbart lasteromsgulv kan man trekke ut av bilen når man laster, og så skyve det inn på plass. Skal vel gjøre lasting lettere, men har aldri savnet det. Stjeler sikkert plass, også.
Lykke til!
|
|
 | |
goldfish83
 | Tema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012 4/8/2011, 17:31 | |
| Takk for den raske responsen HallaBalla  Det er stasjonsvogn ja. Det at Premium Sound bare leveres med DAB radio er visst nytt fra 2012. Men det er jo det som er framtida, så like greit å bare få det først som sist. Synes også det med Mobil-navigasjon via bluetooth virker interessant, noen som har erfaring med dette? Har ikke bestilt navigasjon, siden jeg foretrekker en ekstern løsning på dette... Bilen skal være leveringsklar rundt juletider, så dette blir nok den råeste julegaven noen sinne. (og den dyreste ..by far) |
|
 | |
Anderwin Mondeofreak

Antall Innlegg: 133 Age: 21 Registration date: 17.06.2011
 | Tema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012 4/8/2011, 19:28 | |
| Høres bra ut dette, og velkommen til forumet ^^.
Spoiler bak ser litt tøft ut på de nyere modellene så det hadde jeg bestilt og som HallaBalla forteller om del-skinn er et flott stoff.
Lykke til med kjøpet kan jeg si =) |
|
 | |
biggame SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 445 Age: 43 Location: Fjellhamar Registration date: 25.10.2008
 | Tema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012 5/8/2011, 20:21 | |
| Hva er problemet med å velge DAB?. Funker kjempefint der det er dekning, der det ikke er svitsjer den over til FM. |
|
 | |
henry75
Antall Innlegg: 3 Registration date: 05.08.2011
 | Tema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012 5/8/2011, 23:45 | |
| Sikker på det er 2012 modell du får?
I følge Kverneland Bil i Bergen begynner ikke produksjon av 2012 modeller før i uke 50. Snakket med selger i dag. |
|
 | |
goldfish83
 | Tema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012 6/8/2011, 00:02 | |
| Anderwin: Takk. Blir spoiler, men delskinn og metallic-white lakk valgte jeg bort. Sparer noen tusinger på det, som jeg prioriterte på litt mer teknisk utstyr. Er litt gadget freak.
biggame: Var ikke klar over at den svitjer til FM, da er jo DAB et overlegent alternativ uansett! Det er også det jeg går for, men jeg var instillt på å kjøre uten radio noen år.
henry75: Dette var nytt for meg. Min selger påstår produksjonen av 2012 modeller begynner etter sommerferien en gang. Altså i september/oktober. Skal definitivt undersøke dette nærmere. Noen andre som vet noe? |
|
 | |
KnutB Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg: 235 Location: Fjellhamar Registration date: 25.08.2008
 | Tema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012 6/8/2011, 14:12 | |
| Hei,
Stemmer at produksjonen av 2012 modeller i Genk begynner noen få uker etter sommerferien, altså september/oktober.
Lykke til med en kjempebil! |
|
 | |
henry75
Antall Innlegg: 3 Registration date: 05.08.2011
 | Tema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012 6/8/2011, 17:45 | |
| Merkelig. Selgeren sa i går at han nettopp hadde sjekket produksjon av 2012 med Ford Norge. På grunn av at det ikke blir endringer på 2012 modellen starter produksjonen helt mot slutten av året. Men vanligvis er det ny modell i aug/sept hvert år, sa han.
Dette må jeg sjekke ut på mandag. Hvis jeg får 2012 modellen skal jeg bestille på sekundet. Ble helt forelsket etter en kjapp prøvetur. I forhold til 2010 mondeo har bilen blitt løftet helt opp i premiumklassen. Meget lavt støynivå og classy interiør. Og verdens beste kjørekomfort. Syns også den nye grillen er meget fin. |
|
 | |
goldfish83
 | Tema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012 6/8/2011, 18:44 | |
| | henry75 skrev: | Merkelig. Selgeren sa i går at han nettopp hadde sjekket produksjon av 2012 med Ford Norge. På grunn av at det ikke blir endringer på 2012 modellen starter produksjonen helt mot slutten av året. Men vanligvis er det ny modell i aug/sept hvert år, sa han.
Dette må jeg sjekke ut på mandag. Hvis jeg får 2012 modellen skal jeg bestille på sekundet. Ble helt forelsket etter en kjapp prøvetur. I forhold til 2010 mondeo har bilen blitt løftet helt opp i premiumklassen. Meget lavt støynivå og classy interiør. Og verdens beste kjørekomfort. Syns også den nye grillen er meget fin. |
Fint hvis du gir tilbakemelding når du har fått en eventuell bekreftelse.
Bilen virker helt fantastisk, ser utrolig bra ut også. Lurer veldig på om jeg skal gå for Electric white, men tror bare det vil føre til enda mer noia for å få riper. Noen som har bra bilder av en electric white mondeo 2011 modell? |
|
 | |
Anderwin Mondeofreak

Antall Innlegg: 133 Age: 21 Registration date: 17.06.2011
 | Tema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012 6/8/2011, 21:21 | |
| De starter å lage de nye modellene etter sommerferien ja. Jeg kan velge mellom om jeg kan kan si 03 eller 04 modell på min ettersom den er laget i dette tidsperiode.
Western bilgummi skrev 03 men Ford skriver 04 modell. Så for meg er det 03 eller 04 modell ^^.
Men kan du ikke få pruttet litt ned på prisen angåående lakken osv? |
|
 | |
goldfish83
 | Tema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012 6/8/2011, 23:20 | |
| Har egentlig ikke tenkt på å prute på akkurat dette, har fått standard rabatt det eneste på 10.000,- og får sannsynligvis mer hvis jeg ikke leverer bilen min i innbytte. Noen som vet hvor mye det er vanlig å få i rabatt på nybilkjøp, og hva man kan få rabatt/prisavslag på?
|
|
 | |
Frankeren MondeoGeek

Antall Innlegg: 585 Age: 29 Location: Bergen Registration date: 18.03.2010
 | Tema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012 6/8/2011, 23:37 | |
| Du kan hente inn rabatter både hos butikk og importør. Du får rabatt fra ford Norge før rabatten i butikk blir lagt inn.
|
|
 | |
Titanium x 2009 SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 346 Registration date: 26.02.2008
 | Tema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012 6/8/2011, 23:40 | |
| |
|
 | |
| | Ekstrautstyr til Mondeo 2012 | |
|