Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ekstrautstyr til Mondeo 2012

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
goldfish83

Antall Innlegg : 41
Registration date : 03.08.2011

PosteTema: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   4/8/2011, 17:46

Ny på forumet, dette blir min første post.

Er i gang med bestilling på en ny Ford Mondeo Titanium 2012:

163hk manuell girkasse
Frozen white
IVDC
Komforpakke
Standard seter
Hengerfeste (avtagbart)
Takrails
Teknikkpakke
Cruisekontroll
Mørktonede bakvindu
Setepakke
Ventilerte forseter

+ bagasjeromsnett. <-- denne er jeg usikker på hvordan ser ut (syntes det var litt vanskelig å sette sammen ei utstyrsliste fra "bygg din egen ford" på ford.no)

Ønsket også premium sound system, men dette lot seg visst ikke gjør, hvis jeg ikke ville ha DAB radio, ifølge Ford. Så da blir det standard sony sound m/usb bluetooth, stemmestyring. Noen som vet om det er mye styr å få montert en "integrert" sub i etterkant? Hvordan er statusen på DAB utbyggingen? Er det dags for å bestille dette i steden for vanlig FM radio? Kjører ikke så mye i sentrale strøk.

Siden produksjonsdato på denne ikke er satt, regner jeg med det er mulig å gjøre noen småforandringer i bestillinga. Så hvis noen ønsker å komme med forslag på noe jeg absolutt bør ta med så hadde det vært fint.

- Lurer på om jeg bør legge i 10.000,- ekstra for delskinn, er det verdt pengene?
- Electric white vs. frozen white? blir 8000,- ekstra for electric
- Er skyvbart lasteromsgulv verdt 5000,-? Aner ikke hva dette er
- Har det noe for seg å bestille spoiler bak?

- Noe annet jeg bør tenke på nå når jeg skal bestille min første helt nye bil? Blir også min første Ford.

Håper på rask respons, siden jeg er redd det snart er forsent å gjøre forandringer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   4/8/2011, 18:11

Da har jeg på eget initiativ forandret radiovalget til

DAB radio, premium sound m/mobil navigasjon.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   4/8/2011, 18:18

Bagasjenettet er et lite nett med kroker i hjørnene, til å holde fast bagasje. Tar nesten ingen plass når det stues bort. Har et slikt, men bruker det aldri.

Min bil ble levert med sub under bagasjerommet. Har avansert navigasjon. Radioen er ikke DAB. Kanskje dette er forandret på 2012-modellene?

Delskinn synes jeg er mye flottere enn stoff. Dørtrekk osv. blir mye stiligere, synes jeg.Hadde det på forrige Mondeo, men helskinn nå. Du bør se dette i biler i praksis. Er jo et spørsmål om prioritering og smak.

Er dette en stasjonsvogn? Bakspoiler gjør seg veldig bra på den, etter min mening.

Et skyvbart lasteromsgulv kan man trekke ut av bilen når man laster, og så skyve det inn på plass. Skal vel gjøre lasting lettere, men har aldri savnet det. Stjeler sikkert plass, også.

Lykke til!

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   4/8/2011, 18:31

Takk for den raske responsen HallaBalla Smile

Det er stasjonsvogn ja.

Det at Premium Sound bare leveres med DAB radio er visst nytt fra 2012.
Men det er jo det som er framtida, så like greit å bare få det først som sist.
Synes også det med Mobil-navigasjon via bluetooth virker interessant, noen som har erfaring med dette?

Har ikke bestilt navigasjon, siden jeg foretrekker en ekstern løsning på dette...

Bilen skal være leveringsklar rundt juletider, så dette blir nok den råeste julegaven noen sinne. (og den dyreste ..by far)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 143
Registration date : 17.06.2011

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   4/8/2011, 20:28

Høres bra ut dette, og velkommen til forumet ^^.

Spoiler bak ser litt tøft ut på de nyere modellene så det hadde jeg bestilt og som HallaBalla forteller om del-skinn er et flott stoff.

Lykke til med kjøpet kan jeg si =)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.retro1.no
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   5/8/2011, 21:21

Hva er problemet med å velge DAB?. Funker kjempefint der det er dekning, der det ikke er svitsjer den over til FM.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
henry75

Antall Innlegg : 3
Registration date : 06.08.2011

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   6/8/2011, 00:45

Sikker på det er 2012 modell du får?

I følge Kverneland Bil i Bergen begynner ikke produksjon av 2012 modeller før i uke 50.
Snakket med selger i dag.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   6/8/2011, 01:02

Anderwin: Takk. Blir spoiler, men delskinn og metallic-white lakk valgte jeg bort. Sparer noen tusinger på det, som jeg prioriterte på litt mer teknisk utstyr. Er litt gadget freak.

biggame: Var ikke klar over at den svitjer til FM, da er jo DAB et overlegent alternativ uansett! Det er også det jeg går for, men jeg var instillt på å kjøre uten radio noen år.

henry75: Dette var nytt for meg. Min selger påstår produksjonen av 2012 modeller begynner etter sommerferien en gang. Altså i september/oktober.
Skal definitivt undersøke dette nærmere. Noen andre som vet noe?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   6/8/2011, 15:12

Hei,

Stemmer at produksjonen av 2012 modeller i Genk begynner noen få uker etter sommerferien, altså september/oktober.

Lykke til med en kjempebil!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
henry75

Antall Innlegg : 3
Registration date : 06.08.2011

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   6/8/2011, 18:45

Merkelig. Selgeren sa i går at han nettopp hadde sjekket produksjon av 2012 med Ford Norge. På grunn av at det ikke blir endringer på 2012 modellen starter produksjonen helt mot slutten av året. Men vanligvis er det ny modell i aug/sept hvert år, sa han.

Dette må jeg sjekke ut på mandag. Hvis jeg får 2012 modellen skal jeg bestille på sekundet. Ble helt forelsket etter en kjapp prøvetur. I forhold til 2010 mondeo har bilen blitt løftet helt opp i premiumklassen. Meget lavt støynivå og classy interiør. Og verdens beste kjørekomfort. Syns også den nye grillen er meget fin.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   6/8/2011, 19:44

henry75 skrev:
Merkelig. Selgeren sa i går at han nettopp hadde sjekket produksjon av 2012 med Ford Norge. På grunn av at det ikke blir endringer på 2012 modellen starter produksjonen helt mot slutten av året. Men vanligvis er det ny modell i aug/sept hvert år, sa han.

Dette må jeg sjekke ut på mandag. Hvis jeg får 2012 modellen skal jeg bestille på sekundet. Ble helt forelsket etter en kjapp prøvetur. I forhold til 2010 mondeo har bilen blitt løftet helt opp i premiumklassen. Meget lavt støynivå og classy interiør. Og verdens beste kjørekomfort. Syns også den nye grillen er meget fin.

Fint hvis du gir tilbakemelding når du har fått en eventuell bekreftelse.

Bilen virker helt fantastisk, ser utrolig bra ut også.
Lurer veldig på om jeg skal gå for Electric white, men tror bare det vil føre til enda mer noia for å få riper. Noen som har bra bilder av en electric white mondeo 2011 modell?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   6/8/2011, 22:21

De starter å lage de nye modellene etter sommerferien ja. Jeg kan velge mellom om jeg kan kan si 03 eller 04 modell på min ettersom den er laget i dette tidsperiode.

Western bilgummi skrev 03 men Ford skriver 04 modell. Så for meg er det 03 eller 04 modell ^^.

Men kan du ikke få pruttet litt ned på prisen angåående lakken osv?
Til Toppen Go down
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   7/8/2011, 00:20

Har egentlig ikke tenkt på å prute på akkurat dette, har fått standard rabatt det eneste på 10.000,- og får sannsynligvis mer hvis jeg ikke leverer bilen min i innbytte.
Noen som vet hvor mye det er vanlig å få i rabatt på nybilkjøp, og hva man kan få rabatt/prisavslag på?

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   7/8/2011, 00:37

Du kan hente inn rabatter både hos butikk og importør. Du får rabatt fra ford Norge før rabatten i butikk blir lagt inn.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 658
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   7/8/2011, 00:40

30000kr
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Bimi

Antall Innlegg : 8
Registration date : 05.04.2011

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   9/8/2011, 21:40

Er dette 2012 modellene ?? Fant denne pressemelding fra Ford, oversatt fra Tysk.

"
Pressemelding datert 05.08.2011 | 11:12
Ford
Facelift for Ford Mondeo, Ford S-MAX og Ford Galaxy med attraktive nye muligheter

• Ford Mondeo: Ekstra drive versjoner og edition modell Mondeo S
• Ford S-MAX og Ford Galaxy nytt interiør detaljer
• Ford S-MAX: ekstra stasjon versjoner
• fra den rekkefølgen som av 16. August 2011 KÖLN, 5 For å kontakte kunder attraktive nye muligheter og ytterligere verdiøkende Ford Mondeo, Ford S-MAX og Ford Galaxy for den nye modellen år (kan bestilles fra 16 2011 august) - august 2011. Dette gir Ford Mondeo vekst på stasjonen siden: De to 2,0-liters EcoBoost bensinmotor med direkte innsprøytning motor med 149 kW (203 hk) eller 176 kW (240 hk), ikke bare med Ford PowerShift automatisk girkasse med dobbel clutch teknologi tilgjengelig, men nå med Den seks-trinns manuell girkasse er tilgjengelig. I tillegg øker det eksisterende utstyret program (Ambiente, Trend, Titanium, Titanium S) av den elegante mid-range modell, det samme står som en fem-dørs versjon og boet versjon av turneringen for valg til sporty og elegant utgave modell Ford Mondeo S. Ytre kjennetegn på denne edition modellen inkluderer en sport suspensjon, 17-tommers lettmetallfelger i et 5x2-eikers design, LED kjørelys, sporty contoured støtfanger vedlegg, sotede sideruter og bakrute, en hekkspoiler, og - for Ford Mondeo S Tournament -. et takstativ , har utelukkende designet interiøret i nye Ford Mondeo S front sparkeplater med "Focus"-logoen, front sportsseter trukket i stoff / skinn, aluminium pedaler med gulvbelegg, tepper gulvmatter foran og bak, og Ford Power start funksjon. Den øverste har "Titanium S 'Ford Mondeo venter på deg med mørke kontraster lys, noe som gjør ser ham enda mer edel. foredler Optisk og presentere teknisk optimalisert understreker også dynamisk Sportvan Ford S-MAX og den mest variable MPV Ford Galaxy. . I begge seriene, midlene og håndbrekk konsollen og koppholder-ramme for utstyret versjon "trenden" går nå i en elegant sateng svart for miljøet også fordeler fra modellen av omsorg: CO2-utslippene av 2,0-liters TDCi dieselmotorer med er to nivåer for å totalt 149 g / km (kombinert forbruk) reduseres ytterligere (tidligere 152 g / km kombinert forbruk) - 103 kW (140 hk) og 120 kW (163 hk) var - hver i kombinasjon med en manuell seks-trinns manuell girkasse . Ford S-MAX vil også motta øke på stasjonen side. Analog til Ford Mondeo, for ham 2,0-liters EcoBoost bensinmotorer med direkte innsprøytning motorer med 149 kW (203 hk) eller 176 kW (240 hk) manuell ikke bare med Ford PowerShift automatisk girkasse med dobbel clutch teknologi tilgjengelig, men nå med sekstrinns girkasse er tilgjengelig. Ford-Werke GmbH , Ford-Werke GmbH er en tysk bilprodusent med hovedkvarter i Köln. Selskapet ansatt ved Köln, Saarlouis og Genk / Belgia totalt 29 000 ansatte. Siden selskapet ble grunnlagt i Berlin i 1925, Ford har produsert over 40 millioner biler i Tyskland og Belgia. For mer informasjon om produktene av Ford, vennligst besøk www.ford.de . Kontakt: Hartwig Petersen, Ford-Werke GmbH 0221/90-17513 hpeter10@ford.com Köln - Utgitt av pressearbeid

"
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   10/8/2011, 19:07

dette var jo meget gode nyheter at de nye bensin motorene kommer med manuell girkasse. da kan jo jeg begynne å vurdere ny mondeo igjen :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   10/8/2011, 23:18

Så en nyere Mondeo n i dag med en en plate på baksiden der bagasjen er. Så veldig genialt ut ettersom du ikke får riper i lakken eventuelt vist du drar eller dytter noe inn.

Mulig å få kjøpt dette til eldre modeller også eller?

Skal du ha dette? trådstarter?
Til Toppen Go down
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   10/8/2011, 23:42

Anderwin skrev:
Så en nyere Mondeo n i dag med en en plate på baksiden der bagasjen er. Så veldig genialt ut ettersom du ikke får riper i lakken eventuelt vist du drar eller dytter noe inn.

Mulig å få kjøpt dette til eldre modeller også eller?

Skal du ha dette? trådstarter?

Ikke helt sikker på hva du mener, men det er nok ikke noe ekstrautstyr som står lista i brosjyren eller i prislista. Som jeg kunne finne i alle fall.
Du finner ikke et bilde av dette? Hørtes jo litt interessant ut.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   11/8/2011, 08:14

På min 2011-modell er det en blank metallbeskyttelse oppå støtfangeren. Er kanskje standard nå, for jeg hadde ikke bestilt en slik.

På 2008-modellen var det ingen slik beskyttelse. Kjøpte en beskyttelsesfilm, men kom aldri så langt at jeg monterte den. Brukte istedet et gammelt pledd som beskyttlese hver gang bikkja hoppet inn og ut av bagasjerommet, og gjør det for sikkerhets skyld fortsatt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   11/8/2011, 14:42

Ja, jeg tok bilde av saken ettersom er sikkert noen som lurer på hva det er. Men er sikkert som HallaBalla nevner at det er standard nå. Men det som er rart jeg har ikke sett det på noen andre hittil.

Til Toppen Go down
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   11/8/2011, 14:53

Står litt om den på side 43 i ford mondeo brosjyren. (ford.no)
Virker som det er standard.
Ekstra ripebeskyttelse kan også kjøpes, som jeg tror er en plastfilm man klistrer på.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sofus'n

Antall Innlegg : 44
Registration date : 28.03.2011

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   11/8/2011, 15:44

Standard fra 2011
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
goldfish83

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   11/8/2011, 23:26

Har vært i kontakt med forhandleren min i dag. Han sier det er mulig ford vil øke produksjonen av biler til Norge. Dermed er det mulig jeg får bilen levert allerede i november, og ikke desember som jeg til nå er forespeilt.
Gode nyheter.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   11/8/2011, 23:57

Bra det har blitt standard da, men er det mulig å ta det av i det hele tatt? Hvor mye koster den ripe beskyttelsen da?

Er bra at du får bilen før da, men ikke vær for sikker ^^
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Ekstrautstyr til Mondeo 2012   

Til Toppen Go down

Ekstrautstyr til Mondeo 2012
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-