Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Navigasjon og Ford Convers+

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AvInnlegg
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   11/2/2008, 00:26

hhf skrev:
3D er når du ser ut vinduet kanskje Very Happy

hhf...du er sikkert inne på noe der...Ford´s versjon av Head up display...geek
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   11/2/2008, 09:31

Den boka du har fått nå PanterX, er instruksjonsbok for den oppdaterte versonen. Der kommer 3D visning. Håper vi får den fra Blaupunkt snart.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   11/2/2008, 19:55

jethores skrev:
Den boka du har fått nå PanterX, er instruksjonsbok for den oppdaterte versonen. Der kommer 3D visning. Håper vi får den fra Blaupunkt snart.

Når jeg bestilte bilen i mai/juni i 07, var dette en opsjon når jeg spurte om bruksområdene på Ford sine DVD navigasjonslesere.

Instruksjonsboken jeg fikk i forrige uke er trykt i 2007..så hvis man regner med oversettelser og korrektur før trykking har de vist om dette lenge. Har satt min forhandler på saken, så da får de bare hoste opp en løsning..Twisted Evil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   11/2/2008, 20:18

Enig, jeg har sjekket litt rundt på tysk og UK forum. Nevner samme sak der, instruksjonsboka har kommet før software oppdateringen. Ser av Nederlands forum et bilde av 3D visning så jeg håper oppgraderingen er på tur snart.
Det er mange funksjoner i den oppgraderte versonen som jeg gjerne skulle hatt. Lagring av mål med egne navn, navigering til et sted på kartet(peker på et sted på kartet) osv.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   11/2/2008, 21:43

jethores skrev:
Enig, jeg har sjekket litt rundt på tysk og UK forum. Nevner samme sak der, instruksjonsboka har kommet før software oppdateringen. Ser av Nederlands forum et bilde av 3D visning så jeg håper oppgraderingen er på tur snart.
Det er mange funksjoner i den oppgraderte versonen som jeg gjerne skulle hatt. Lagring av mål med egne navn, navigering til et sted på kartet(peker på et sted på kartet) osv.

Har en mistanke om at min bil skulle ha hatt de siste oppgraderinger. Manglet navi. DVD når den kom..noe som manglet på mange rett før jul. Er litt forvirret når det blir snakk om oppgraderinger..er det programmering eller nye DVD discer med mer stasj på..?

Har også sett den Nederlanske menyskjermen med 2D/3D.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   13/2/2008, 21:33

Her er den oppgraderte navien med 3D. SW release 28/11-07. Det blir 12 dager etter min bil ble produsert. Kanskje en grunn til at min kom uten noen disc.

Ikke så stiv i tysk men noe henger på greip.

http://www.motor-talk.de/forum/softwareupdate-navigationssystem-nx-ist-da-t1722644.html
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   13/2/2008, 21:42

Jeg var inne på dette forum å leste det samme, hadde tenkt til å legge inn link, da jeg så at du hadde vært ute før meg. Det som skrives her er at det er en CD med SW oppdatering+en ny kart DVD. Det virker som Blaupunkt har begynt å sende ut nå nylig, så vi må følge med i posten. Det kan jo stemme dette, min bil ble produsert 10 jan og levert 24 jan uten ny SW. Biler som leveres nå har ny SW. Det betyr vel at denne oppdateringen er rimlig ny, og at vi kan forvente noe i posten snart.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   13/2/2008, 22:08

Kommer i posten...? Trodde de solgte det på ettermarkede.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
faarstei
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 176
Registration date : 05.10.2007

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   13/2/2008, 22:50

pantherX skrev:
Kommer i posten...? Trodde de solgte det på ettermarkede.

Ja, får håpe den kommer i posten snart.....sendte inn den "lappen" som lå i DVD coveret med en gang!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   14/2/2008, 18:10

Fikk telefon idag fra verkstedet. Fikk fortalt at biler som er produsert f.o.m. 8/1-08 har de nye DVD naviene med 3D+++

Verkstedet har nå bestilt de siste oppgraderingene som skal fjerne alle "bugs" samt den nye DVD navien...Very Happy

Hvis jeg oppfattet det riktig skulle det komme enda en oppgradering i begynnelsen av Mars..så det er den de venter på.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   14/2/2008, 18:42

Leser av Tyske sider at CD og DVD kom i posten, det er vel det som står i dette brevet vi sendte inn også. Jeg har sendt mail til FMN idag og fikk svar om at dette blir sendt ut fra Blaupunkt i mars fordi det er først da SW oppdateringen er klar. Jeg må inrømme at jeg ikke tror det er riktig. Jeg tror at dette er klart og er i ferd med å sendes ut, og da er det vel noen markeder som skal ha før det Norske. Derfor er mars utsendelse for oss. Forøvrig kan ikke datoen 8/1 være riktig. Min bil ble nemlig produsert 10 jan og har ikke oppdatert SW med 2008 DVD. Hva skal vi tro?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   14/2/2008, 19:23

I følge Tyskerene er den sendt ut allerede...Hva skal man tro. Tror vel at det ordner seg til slutt...hvis det ikke er i orden, er det ikke slutt..Very Happy

Kan tenkes at din bil var ferdig den 10. og misset akkurat denne "finstasen"...Shocked
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   14/2/2008, 19:44

Detta ordner seg, men det er jo artig å følge med. Og ikke minst få det siste av det siste til duppedingsene.
Det slår meg jo at det ser ut som at det er vanskelig å få klare og entydige svar.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   14/2/2008, 22:15

Med min bil lå det et tomt DVD navigasjons cower i hanskerommet, vil det si at DVD-en er inni selve navigasjonsenheten, eller ligger den på verkstedet til RS mon tro?

Kjapp tilbakemelding etter tre dagers bruk; meget hurtig navigasjon, fikk meg ut av ettermiddagsrushen på ring 3 med alternativ rute, "fluktrute med anvisning" og trafikkinformasjon.

STORT MINUS mht. Convers+ HVOR ER FAST VISNING AV FARTEN med store tall?????

Det er helt udiskutabelt at den skjermen er hovedblikkfanget når man kjører, at det da kun vises statisk informasjon om feks. hvilket spor man lytter til på CD-en, eller hvilken kanal man hører på radio, og blikket famler for å finne ut hvor fort man kjører er for meg helt ulogisk og lite trafikksikkert. Med referranse til min tidligere erfaring som flyger, med lang opplæring om instrumenter og ikke minst rutiner og bruk av instrumenter finner jeg oppsettet i mondeoen som mer som et produkt fra markedsavdelingen enn som et produkt fra R&D avdelingen. At man heller ikke har et inverted fargetema (sort bakgrunn med blå skrift) er også merkelig. Det samme gjelder alle de røde knappbelysningene. Blått/turkis som feks. i Golf/passat (og fly), er klart best lesbart.

Mondeo-cocpiten er kul ja, men lite gjennomtenkt/gjennomført.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   14/2/2008, 22:44

I mitt tilfelle har jeg en del informasjon på conversen+

I tilegg til naviskjermen er det også retningspiler for navien, valgfri kjøreinformasjon(gjennomsnitts forbruk, km/ neste tanking osv.) ACC satt hastighet og avstand og selvfølgelig hvilket media man bruker..CD, radio...und so weiter. Og bedre skal det bli når de siste oppdateringene er på plass.

Enig i at de er blå og kule..det var derfor jeg bestilte Tit X.

Åssen er den å kjøre ellers..?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   15/2/2008, 11:16

Jeg er litt gira på å få tak i den update cd og nytt kartmatriale, så jeg ringte nå til Kundesenteret til Blaupunkt i Tyskland. De kunne fortelle at disse pakkene var nå i ferd med å bli sent ut. Dette sendes imidlertid via Ford i Tyskland(???) som da videresender til Ford eiere med Navi til hele Europa. Han mente at om 2-3 uker ville pakkene komme til Norske eiere også.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   15/2/2008, 11:45

jethores skrev:
Jeg er litt gira på å få tak i den update cd og nytt kartmatriale, så jeg ringte nå til Kundesenteret til Blaupunkt i Tyskland. De kunne fortelle at disse pakkene var nå i ferd med å bli sent ut. Dette sendes imidlertid via Ford i Tyskland(???) som da videresender til Ford eiere med Navi til hele Europa. Han mente at om 2-3 uker ville pakkene komme til Norske eiere også.

Bilen min skal etter planen bygges i morgen, så håper den er utstyrt med denne oppdateringen....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   15/2/2008, 14:46

Da krysser vi fingrene imorgen. Det blir ikke en mandagsbil da.
Regner med at du har oppdateringen. Ifølge "min mann" på Blaupunkts kundesenter har biler som er bygget etter 12 jan ny SW. Min ble bygget 10 Jan...Ifølge etis.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   15/2/2008, 14:55

jethores skrev:
Da krysser vi fingrene imorgen. Det blir ikke en mandagsbil da.
Regner med at du har oppdateringen. Ifølge "min mann" på Blaupunkts kundesenter har biler som er bygget etter 12 jan ny SW. Min ble bygget 10 Jan...Ifølge etis.

Mandagsbil blir det da ikke nei...hehe, men håper ikke byggherrene er i vorspiel stemning heller, slik at de skynder seg veldig for å bli ferdig med akkurat min tralle Laughing .

Satser ser på at de med et smil om munnen koser seg med byggingen og sørger for at jobben gjøres så godt som mulig før de tilfredse kan ta helgen !
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   19/2/2008, 18:19

Så omslaget til en navi-DVD som lå i en ny bil hos forhandler i dag. Der sto det i alle fall 2008 utgave.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   10/3/2008, 09:36

Er det noen som har fått 2008-DVDen av dere som fikk bilen levert med 2007-utgaven av avansert nav?

Jeg sendte inn skjemaet for mange uker siden, men har ikke hørt et kvekk fra Ford eller Blaupunkt.

Siden nye biler nå tydeligvis blir levert med siste utgave burde vel oppdateringen til "gamle" kunder ha kommet også?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   10/3/2008, 10:09

Nei, har ikke fått den enda. Jeg venter til over Påske, så tar jeg kontakt med Ford hvis jeg ikke har fått noe da. Leser av Tyske forum sider at det fortsatt pågår utsendelse der, da betyr det vel at det fortsatt er ventetid her i Norge. Jeg oppfordrer folk som får opdateringen til å melde her på forumet, så vet vi når sendingen til Norge starter.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 24.01.2008

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   11/3/2008, 18:59

jethores skrev:
Nei, har ikke fått den enda. Jeg venter til over Påske, så tar jeg kontakt med Ford hvis jeg ikke har fått noe da. Leser av Tyske forum sider at det fortsatt pågår utsendelse der, da betyr det vel at det fortsatt er ventetid her i Norge. Jeg oppfordrer folk som får opdateringen til å melde her på forumet, så vet vi når sendingen til Norge starter.

Var innom min forhandler idag og spurte om de visste noe ang. oppdatert navi. Selgeren ringte han Fordmannen vi har kontakt med inne på forumet her. Han henviste bare til Blaupunkt Norge. Men han mente at det var en oppgr. versjon nå i Mars som vi ville få tilsendt.
Sendte for sikkerhets skyld en mail til Blaupunkt Norge med spørsmål. Venter spent på svar.
forhandleren min sa også til meg at de har fått levert nye Mondeoer som manglet cd-plata med navi pga. at de ikke hadde flere på fabrikken eller hvor de nå har disse.
Skulle tro det er en grei sak og masseprodusere disse?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   11/3/2008, 19:11

De var tomme allerede i fjor. Min kom 21/12-07 uten DVD-disc samt flere andre.

Venter selv på ny DVD+oppgraderings disc, som mitt verksted har bestilt. De skulle sendes ut nå i Mars..Cool
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 24.01.2008

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   11/3/2008, 19:16

pantherX skrev:
De var tomme allerede i fjor. Min kom 21/12-07 uten DVD-disc samt flere andre.

Venter selv på ny DVD+oppgraderings disc, som mitt verksted har bestilt. De skulle sendes ut nå i Mars..Cool

er veldig spent på den nye versjonen da jeg synes det er en del som mangler på -07 versjonen.
3D, eksakt fart, fotoboksvarsel o.l.
Får tro noen av disse tingene er med nå da. Smile
Var inne på blaupunkt Norges webside idag, og der mente jeg det sto at kartene skulle bli bedre og at de skulle vise hvis det er to kjørebaner i samme retning f.eks. nå kan den ta feil av en gammel vei som ligger ved siden av den nye har jeg opplevd.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   

Til Toppen Go down

Navigasjon og Ford Convers+
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 4 av 7Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» El-Trøbbel, -86 Ford Cargo 0813
» Ford Mustang "rally edition"