Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Navigasjon og Ford Convers+

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AvInnlegg
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   24/1/2008, 23:09

Jeg liker å legge inn mine egne POIs, og ikke minst fotobokser. Det har ikke den integrerte navigasjonen i bilen. Derfor bruker jeg TomTom 910.

Jeg lurer også på om det er mulig å ettermontere navigasjonen? Jeg så på Ebay at det finnes nye Sony CD spillere for ettermontering.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   24/1/2008, 23:15

Fotoboksvarlser fra TomTom vil jeg nok savne ja....og egne POIs er jo også kjekt (lagde forøvrig noen POIs for nedlasting på Nystul sitt forum for noen år siden...).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFreak
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 92
Registration date : 14.01.2008

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   25/1/2008, 00:12

Carnivore skrev:
Jeg liker å legge inn mine egne POIs, og ikke minst fotobokser. Det har ikke den integrerte navigasjonen i bilen. Derfor bruker jeg TomTom 910.

Jeg lurer også på om det er mulig å ettermontere navigasjonen? Jeg så på Ebay at det finnes nye Sony CD spillere for ettermontering.

Hei Carnivore.

Navi enheten som sitter i 08' Ford er levert fra Blaupunkt og bruker TravelPilot FX programvare... Jeg driver å sjekker om det er mulig å bruke et annet system på den +at jeg har sjekket dvdplata og det går an å legge inn egne POI's + fotoboksvarsling i kartmappen. Problemet er å få brent den jæ... plata..hehe Kopisperret og godkjenner ikke DVD+R men har ikke prøvd med DVD-R enda, kanskje det funker Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/profile.php?id=646800055
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   25/1/2008, 08:16

Tjohoi skrev:
bilsjuk skrev:
Har det samme problemet med min navi som du "Fordfreak" at kartet ikke stemmer med terrenget-altså når jeg er fysisk hjemme så har navien ca 100m igjen å kjøre!!
Likedan så ser den ikke forskjell på gangveier og hovedvei.
Vil ha meg til å kjøre gangveier og det er jo som kjent ikke lovlig Smile

Er det såpass dårlig ??? Da bør jeg tydeligvis ikke kvitte meg med min TomTom ennå...Evil or Very Mad
Må si meg enig med "jethores". Avansert navi fungerer veldig bra hos meg også. Bilen vet nøyaktig hvor den er. Finner adresser ganske presist, og teller ned meterne foran kryss og rundkjøringer imponerende eksakt.

Kartdataene er ikke 100% oppdatert, så når jeg kjører en ny vei som ble åpnet for noen mnd. siden, kjører jeg over et jorde på kartet Smile. Det kommer vel oppdateringer. Kartdataene har med omtrent alt av små filleveier der jeg kjører. Ganske imponerende, siden den jo dekker hele Europa. Funksjonen "Spesialmål" er flott. Da får man listet opp alle restauranter, hoteller parkeringsplasser etc. der man er eller der man skal, og så kan man få veiledning dit. Snasent når man skal på bilferie.

I forhold til en løs GPS er skjermen mye større, og tyver får den ikke med seg. Veldig fornøyd med at jeg valgte avansert navi, selv om den er dyr.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kasei
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 84
Registration date : 10.12.2007

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   25/1/2008, 11:44

FordFreak skrev:

Navi enheten som sitter i 08' Ford er levert fra Blaupunkt og bruker TravelPilot FX programvare... Jeg driver å sjekker om det er mulig å bruke et annet system på den +at jeg har sjekket dvdplata og det går an å legge inn egne POI's + fotoboksvarsling i kartmappen. Problemet er å få brent den jæ... plata..hehe Kopisperret og godkjenner ikke DVD+R men har ikke prøvd med DVD-R enda, kanskje det funker Smile

Flott at du forsker litt på dette FordFreak! Kommer til å savne fotoboks-varsling i den integrerte navi'en. Kommer nok til å grave meg ned i dette jeg også når jeg får bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 24.01.2008

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   26/1/2008, 11:46

Tjohoi skrev:
bilsjuk skrev:
Har det samme problemet med min navi som du "Fordfreak" at kartet ikke stemmer med terrenget-altså når jeg er fysisk hjemme så har navien ca 100m igjen å kjøre!!
Likedan så ser den ikke forskjell på gangveier og hovedvei.
Vil ha meg til å kjøre gangveier og det er jo som kjent ikke lovlig Smile

Er det såpass dårlig ??? Da bør jeg tydeligvis ikke kvitte meg med min TomTom ennå...Evil or Very Mad

Må bare få sagt at navien ikke alltid prøver å lure meg innpå gangveier o.l.
det er ofte de samme stedene det gjelder og har vel med at disse gangveiene engang var kjørbar vei og kartet ikke er oppdatert.
Ellers er navien veldig rask til å laste opp kart.
Et problem jeg har vært ute for et par ganger når jeg har brukt navien er at skjerm og convers+ plutselig har gått i svart, men etter ca 10 sekunder vært tilbake igjen.
snakket med en hos forhandler om dette i går og han mente at det trengtes en oppgradering.
Han sa også at hver gang vi var inne med bilen på verksted så blir det lagt inn det siste av oppgraderinger.
Jeg har jo vært inne flere ganger nå, men problemet med svart skjerm
har jo skjedd etter verkstedbesøk!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   26/1/2008, 13:00

Et lite tips til dere som har Navi. I DVD kasetten ligger et brev som gir gratis oppgraderingsDVD. Dette brevet skal sendes til Blaupunkt. Mulig de fleste av dere har fått med dere dette. Men i tilfelle.
Og ikke minst, det er kommet en oppgraderingsDVD som heter 2008. Ligger ute på Blaupunkt sine tyske sider. Så for de som synes at Navien trenger oppgradering, den er like rundt hjørne, og skal være gratis når du har sendt inn til Blaupunkt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   26/1/2008, 17:10

jethores skrev:
Et lite tips til dere som har Navi. I DVD kasetten ligger et brev som gir gratis oppgraderingsDVD. Dette brevet skal sendes til Blaupunkt. Mulig de fleste av dere har fått med dere dette. Men i tilfelle.
Og ikke minst, det er kommet en oppgraderingsDVD som heter 2008. Ligger ute på Blaupunkt sine tyske sider. Så for de som synes at Navien trenger oppgradering, den er like rundt hjørne, og skal være gratis når du har sendt inn til Blaupunkt.

Fikk du 2007 eller 2008 versjonen av plata ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFreak
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   26/1/2008, 18:13

jethores skrev:

Hey! Takk for tipset Smile
Til Toppen Go down
jethores

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   26/1/2008, 22:52

Jeg fikk med 2007, funker bra den synes jeg. Men jeg er selvfølgelig klar for 2008. Ringte derfor kundesenteret i FMN i går for å sjekke opp ang 2008 utgaven. Det var de som fortalte meg at det la et tilbud om gratis oppgradering i DVD coveret. Der sto det også at oppgraderingen ville være ferdig sent i 2007. Som sagt har jeg sett at den er kommet. Sikkert for kort tid siden, fordi det er kun på de tyske Blaupunkt sidene 2008 versonen ligger ute. Alle andre lands sider, opererer fortsatt med 2007 utgaven til salgs.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   26/1/2008, 23:24

Her ligger oppdateringsDVD:
http://www.blaupunkt.com/de/nav_cd_144.asp

Og her er betegnelsen på Navien til Ford: http://www.blaupunkt.com/de/7612300530_main.asp

Det er riktig som det er sagt tidligere her at vår navi bruker samme software som travelpilot ex-v, selvom den er helt annerledes.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   27/1/2008, 11:38

Også fant jeg denne på UK forum siden: http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/764913/

Ingen tvil om at det har kommet en update. Det er bare å be om ny. Og ikke minst dere som nå henter ut biler fremover, sørg for at dere presser forhandler til å skaffe 2008 utgaven. Jeg var litt sløv der, og aksepterte selgers påstand om at det ikke fantes noen update enda. Synes det var rart, da vi er i 08 allerede. Fikk bekreftet min mistanke ved litt søk på nettet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 24.01.2008

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   27/1/2008, 14:41

jethores skrev:

Jeg sendte inn dette brevet allerede 10 august-07, men har ikke fått ny cd tilsendt fra blaupunkt.
Synes det begynner å dra i langdrag. Grunnen er vel at de må gi fra seg noe gratis tenker jeg.
Senere oppgraderinger koster ca 2200,- ser jeg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   27/1/2008, 16:52

... eller at denne updaten er nettop kommet. Kan se sånn ut. Jeg ser av Tyske Fordforum sider at de diskuterer samme sak der. En av brukerne der sier at han har fått mail av Blaupunkt at han vil få update pakke neste uke. Den mailen var sendt 24 jan. Ikke så rart at vi ikke har fått noe her i Norge enda.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kasei
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 84
Registration date : 10.12.2007

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   27/1/2008, 22:50

Ser ut til at 2008 versjon har begynt å dukke opp. I følge fordmondeo.org forumet blir biler bygget fra ca 12 januar og utover levert med ny versjon.
http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/764477/
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFreak
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   28/1/2008, 13:35

Hey!

Har hatt 3 tilfeller at Navigasjon med berøringsskjerm (spilleren) har hengt seg....dvs. kun bluetooth virker, skjer ingenting når man trykker på knappene "Radio" "CD" "NAV" osv... Prøvd å stoppe bilen og starte den på nytt, av/på med spilleren men det hjelper ikke Sad Hvis jeg parkerer den ca 1.time da virker den igjen... Noen som har eller hatt samme problem?
Til Toppen Go down
Pette

Antall Innlegg : 25
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   28/1/2008, 15:30

FordFreak skrev:
Hey!

Har hatt 3 tilfeller at Navigasjon med berøringsskjerm (spilleren) har hengt seg....dvs. kun bluetooth virker, skjer ingenting når man trykker på knappene "Radio" "CD" "NAV" osv... Prøvd å stoppe bilen og starte den på nytt, av/på med spilleren men det hjelper ikke Sad Hvis jeg parkerer den ca 1.time da virker den igjen... Noen som har eller hatt samme problem?

Hei

jeg har det samme problemet...Den har vært inne på sjekk...De skulle bestille ny navi-cd til meg..De mente det var problemet...+ de updata programvaren tror jeg....Skal snart levers inn igjen for sjekk Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFreak
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   28/1/2008, 16:41

Pette skrev:
FordFreak skrev:
Hey!

Hei

jeg har det samme problemet...Den har vært inne på sjekk...De skulle bestille ny navi-cd til meg..De mente det var problemet...+ de updata programvaren tror jeg....Skal snart levers inn igjen for sjekk Rolling Eyes

Tror ikke det har noe med den å gjøre, navi+cd+radio hører egentlig ikke sammen...

Har du mulighet for å sjekke hvilken software versjon du har?
Hadde vært interessant å se om vi har lik software Smile
Til Toppen Go down
FordFreak
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   28/1/2008, 16:52

FordFreak skrev:
Pette skrev:
FordFreak skrev:
Hey!

Hei

Tror ikke det har noe med den å gjøre, navi+cd+radio hører egentlig ikke sammen...

Her er softwareversjonene mine:
Til Toppen Go down
Pette

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   28/1/2008, 21:31

FordFreak skrev:
Pette skrev:
FordFreak skrev:
Hey!

Hei

Jeg kan sjekke det,men hvordan finner jeg frem til det???
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFreak
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   28/1/2008, 21:39

Trykk på knappene "NAV" og "MENY" samtidig, da får du opp en servicemeny og øverst ligger software Smile
Til Toppen Go down
Pette

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   28/1/2008, 21:48

Takk for det Very Happy

Da har jeg sjekket...Softwaren er helt lik din.... Jeg har ikke noe problemer etter den var på verksted
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFreak
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   28/1/2008, 21:52

Hmmm...Da må det være ett eller annet galt Sad
Til Toppen Go down
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   10/2/2008, 23:16

Har endelig fått tak i instruksjonsboken for navigasjonen.

Her står det vitterlig at man kan velge under KARTE 2D og 3D...finner ikke noen 3D på min navi....Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430

PosteTema: Re: Navigasjon og Ford Convers+   10/2/2008, 23:35

3D er når du ser ut vinduet kanskje Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content