Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Skadede nybiler på fabrikkområdet...

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
cassac2

Antall Innlegg : 29
Registration date : 02.03.2011

PosteTema: Skadede nybiler på fabrikkområdet...    10/7/2011, 22:40

"Ved fabrikken i Genk har dessverre et parti biler blitt sakdet av en kraftig haglbyge...."

Sånn startet mailen fra FMN, noen flere som har hørt noe om dette? Hvor ille er skadene? Blir det bra nok repearert?
Burde man kunne forlange en helt ny bil?

Hvordan er dette?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Bimi

Antall Innlegg : 8
Registration date : 05.04.2011

PosteTema: Re: Skadede nybiler på fabrikkområdet...    11/7/2011, 16:32

Leste at mellom 3500-4000 var skadet. Antar det er derfor jeg må vente på min Mondeo.
Les mer på denne linken.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=8R3C36FN
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
cassac2

PosteTema: Re: Skadede nybiler på fabrikkområdet...    12/7/2011, 11:22

Bimi skrev:
Leste at mellom 3500-4000 var skadet. Antar det er derfor jeg må vente på min Mondeo.
Les mer på denne linken.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=8R3C36FN

Tusen takk for den Surprised) Hadde jeg ikke lest enda. Nå er ikke Nederlandsk min sterke side, men kan ikke forstå at det står noe om hva de har tenkt til å gjøre med de skadede bilene? Blir de bare "rettet" eller blir de flunka nye? Ny fra samlebånd/nye plater, glass, lykter, osv? Surprised)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Skadede nybiler på fabrikkområdet...    12/7/2011, 12:33

Fra Google oversetter:

"GENK - En voldsom haglstorm brøt tirsdag kveld over parkeringsplassen på Ford Genk. Det ble slik 3.500nieuwe biler skadet. Ford trenger hver kvadratcentimeter av disse bilene gropkorrosjon scan.
OM

Genk
Interiør
Automobiles Ford Genk de sitter med hendene i håret. Den voldsomme stormen feide virksomheten til firmaet og mellom 3000 og tirsdag 4.000nieuwe biler var stumpen av forferdelige haglstormer. Den lør pærer 3-5 inches bred og slått mye skade. "The maling, bulker i karosseriet, ... Hver bil utenfor, var skadet, "sier Jo Hobbs, talsmann for Ford Genk. Disse er de typene Mondeo, S-Max og Galaxy.

Nøyaktig hvor ille det er, spurte i går arbeiderne tidlig om morgenen satt. Selv om det med det blotte øyet er ofte ikke umiddelbart merkbar til deg. "Disse er ofte riper og groper. Det virker ved første øyekast kanskje ikke tankene, men for oss egentlig er det en katastrofe. Alle biler som er her ute, var klar for forsendelse. Eierne som har kjøpt en av disse bilene, nå må vente dessverre. Vi må hver kvadratcentimeter av hver bil og reparasjon. Dette arbeidet kan gjøres raskt, men presis kontroll er nødvendig og som tar tid. Vi anslår at opp til fire uker vil medføre tap av tid. "

Ingen grønne klistremerker

Kvaliteten team som alltid er bilene til en siste sjekk før avreise emne, venter en gigantisk arbeid. "Vi er en gruppe på tretten mennesker hver bil til en presis kontroll fag," de fortelle. "Fordi du ikke kan levere til kunden skadet bilen. Når vi ser at bilen er skadet, får et rødt klistremerke, og bilen er brakt tilbake. En grønn etikett betyr at bilen er ok, men vi trenger ikke å bruke. Noen biler viser liten skade, men vi var også biler som haglet ballene bare gikk gjennom frontlykter. "

Ulempen renner ut i tusenvis. Produsenten er sikret. "Men dette er fortsatt veldig irriterende. Hver dag tusen biler rull med bandet. Du kan si at her arbeidet i over tre dager på samme tid ble skadet, sier talsmann Declercq.

Også i Genk Walon Nellessen transportere et stort antall biler skadet. Selskapet leverer logistikktjenester til bilindustrien. Hvor mange biler vil skade i transportøren sier ikke. "Bilene er eid av kundene. Vi kan ikke kommunisere om det, "sier en leder."
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
cassac2

PosteTema: Re: Skadede nybiler på fabrikkområdet...    12/7/2011, 21:30

Jepp. Kjørte den i google translate og bablefish osv. jeg også.. men finner fortsatt ikke ut hva som er tenkt å gjøres med feilene.... for å utbedre dem...

Hvordan ville dere reagert om det var deres biler? Surprised)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Bimi

Antall Innlegg : 8
Registration date : 05.04.2011

PosteTema: Re: Skadede nybiler på fabrikkområdet...    13/7/2011, 00:02

Har undersøkt litt idag da jeg har fått bekreftet at min bil blir forsinket, hvor lenge kan ingen fortelle meg.
Ford Genk sjekker alle for potensielle skader, noe blir reparert, noe blir skiftet avhengiv av skadens omfang. Fabrikken leverer ikke fra seg biler med skader blir det opplyst fra Belgia.

Ford Norge viste ikke så mye, følte de ikke var så veldig ivrig til å snakke om dette. Bekreftet kun at bilen ble levert med nybilgaranti. Spurte også om det kom en redegjørelse på hva som evt. ble reparert, skiftet, men det kunne de ikke love. Ble forøvrig hendvist til min forhandler, som heller ikke viste så mye. De får all informasjon fra Ford Norge.

Så dermed kjører jeg fortsatt min gode 2007 model og regner med at jeg er et godt stykke ut i august før den nye kommer og da uten skader til meg, (håper jeg).

Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
cassac2

PosteTema: Re: Skadede nybiler på fabrikkområdet...    14/7/2011, 16:57

Så skal vi bare nikke, bukke og synes det er greit?

Man har da brukt en drøss med penger på et "nytt produkt" fra dem, som så blir skadet. Vi får ingen mer informasjon enn at den er skadet, ikke hva som er skadet, ikke hvordan de skal fikse dette, ikke om vi vil få denne informasjonen på et senere tidspunkt. Ei heller når man ønsker å få et skriv på at Ford bekrefter skadene og hvordan dette vil bli behandlet i ettertid, da ved eventuelle senskader som følge av dette...

Er det bare jeg som stusser noe voldsomt på dette?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 143
Registration date : 17.06.2011

PosteTema: Re: Skadede nybiler på fabrikkområdet...    16/7/2011, 14:14

Kan ikke heve kjøpet også kjøpe deg en ny bil hos Ford samme modell osv men da får du vel en bil som kommer senere igjen da. Har ikke peiling på hvordan det funker.

Utrolig rart at man ikke kan få informasjonen på hva som blir fikset osv til senere reperasjoner, reklamasjoner, garantier osv. Bare å mase så gir de deg vel informasjonen når bilen kan bli hentet eller krev at du får igjen litt penger.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.retro1.no
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Re: Skadede nybiler på fabrikkområdet...    17/7/2011, 23:29

cassac2 skrev:

Så skal vi bare nikke, bukke og synes det er greit?

Man har da brukt en drøss med penger på et "nytt produkt" fra dem, som så blir skadet. Vi får ingen mer informasjon enn at den er skadet, ikke hva som er skadet, ikke hvordan de skal fikse dette, ikke om vi vil få denne informasjonen på et senere tidspunkt. Ei heller når man ønsker å få et skriv på at Ford bekrefter skadene og hvordan dette vil bli behandlet i ettertid, da ved eventuelle senskader som følge av dette...

Er det bare jeg som stusser noe voldsomt på dette?

Det hjelper i alle fall ikkje åv erta furten.

Det er ikkje Ford si skuld at det kjem dårleg vêr og øydelegg.

Men at dei kan verta betre på info og kundeservice er det ikkje tvil om. Der har dei eit langt stykke å gå-
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Skadede nybiler på fabrikkområdet...    

Til Toppen Go down

Skadede nybiler på fabrikkområdet...
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1