Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Statsbudsjettet og levering i 2008

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
pappa75
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Statsbudsjettet og levering i 2008   5/10/2007, 14:47

Ser på nettavisene i dag at engangsavgiften vil øke med 2,6% dersom budsjettet blir vedtatt. For min del så regnet jeg ut at dette ble snaut 5000.- mer i engangsavgift (har bestilt en s-max tit 2.0 tdci a6) som egentlig skulle vært levert i begynnelsen av august.

Noen som har pratet med sine forhandlere ang hva de vil gjøre med biler som er ekstremt forsinket, og evt vil bli levert etter nyttår, og dermed påvirket av de nye avgiftssatsene?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Statsbudsjettet og levering i 2008   5/10/2007, 14:52

Om du har blitt lovet bilen levert i 2007, uansett om dette er muntlig eller skriftlig er dette noe forhandleren må dekke. Om forhandleren godtar et sånt krav er jo et helt annet spørsmål, uten tvil en fordel å ha det skriftlig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Statsbudsjettet og levering i 2008   5/10/2007, 15:08

Det ville jeg helt klart tatt opp med forhandler snarest. Ford har nemlig noen veldig gode kontrakter når det gjelder å beskytte seg selv. De kan levere nærmest når tid det måtte passe dem etter at du har signert, og du må stå for alle prisøkninger. Folk bør vokte seg for å akseptere disse vilkårene. Dessuten, sørg for at det i feltet for leveringsdato faktisk står en dato. Det er et godt utgangspunkt. Ikke aksepter at selger skriver EA (etter avtale). Hva betyr det når det kommer til dine rettigheter?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pappa75
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Statsbudsjettet og levering i 2008   5/10/2007, 15:18

For min del har jeg nok ikke noen konkret dato i kontrakten. Men jeg har mange mail hvor det kommer klart frem at bilen skulle vært levert i august. Siste mail jeg fikk med tips på levering er fra august, og der står det ultimo okt / primo november. P.t. har jeg ikke fått noen datoer av noe slag, heller ikke estimert prod.dato, så det ser jo ut til at også dette ryker. Så på det gamle forumet at en som bestilte 14 dager før meg nå har fått prod.dato i oktober på ca samme bil, men jeg har ikke hørt et kvekk...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 153
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Statsbudsjettet og levering i 2008   5/10/2007, 15:27

pappa75 skrev:
For min del har jeg nok ikke noen konkret dato i kontrakten. Men jeg har mange mail hvor det kommer klart frem at bilen skulle vært levert i august. Siste mail jeg fikk med tips på levering er fra august, og der står det ultimo okt / primo november. P.t. har jeg ikke fått noen datoer av noe slag, heller ikke estimert prod.dato, så det ser jo ut til at også dette ryker. Så på det gamle forumet at en som bestilte 14 dager før meg nå har fått prod.dato i oktober på ca samme bil, men jeg har ikke hørt et kvekk...

Da tror jeg du skal være rimelig sikker på at de ikke dytter denne kostnaden på deg.
Jeg blir ordentlig skremt av Ford dersom de mener at kunder om opplever kraftig forsinkelse i tillegg må blø for dette i form av avgiftsøkning.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Statsbudsjettet og levering i 2008   5/10/2007, 16:06

Det er ikke sikkert at Ford vil forlange betalt for det heller, det er bare slik at de har stilt seg i en god juridisk posisjon selv, slik at de har sitt på det tørre. Da er det mer opp til dem å avgjøre om de aksepterer å ta belastningen på sin kappe. Jeg er jo ikke i tvil om hva som er smart av Ford å gjøre i denne situasjonen. Forsinkelsesproblematikken er vel rimelig godt dokumentert, så det er vel Ford som er svarte på fingrene i denne problemstillingen. Rådet er altså å ta opp dette med selger slik at dere kan enes om det på forhånd.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Shorty
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 94
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Statsbudsjettet og levering i 2008   5/10/2007, 19:33

Fikk beskjed når jeg bestilte bilen at avgiften kom til å gå opp og at jeg må dekke denne selv, men fikk såpass bra deal at jeg ikke gidder "krangle" om 5000 kr, hvis det er det økningen blir
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Statsbudsjettet og levering i 2008   5/10/2007, 19:43

Shorty skrev:
Fikk beskjed når jeg bestilte bilen at avgiften kom til å gå opp og at jeg må dekke denne selv, men fikk såpass bra deal at jeg ikke gidder "krangle" om 5000 kr, hvis det er det økningen blir

Når bestilte du bilen ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Shorty
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 94

PosteTema: Re: Statsbudsjettet og levering i 2008   6/10/2007, 19:46

30.August....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162

PosteTema: Re: Statsbudsjettet og levering i 2008   13/10/2007, 20:31

Siden man venter på bil og kanskje får før jul er spørsmålet om det hadde blitt dyrere om den ble levert i januar og da vært en ordentlig 2008 mod også i vognkortet??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Statsbudsjettet og levering i 2008   13/10/2007, 22:03

Rent avgiftsmessig utgjør ikke forskjellen mange kronene, Kanskje 3-4000 kr. Tar man da høyde for at man slipper den halve årsavgift som utgjør rundt 1400 kr. for noen ukers bruk før jul, så er økningen overkommelig. Forutsetter da at Ford ikke skal ha ekstra betalt for selve bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pappa75
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Statsbudsjettet og levering i 2008   13/10/2007, 22:39

Vil nok uansett føle meg litt snytt dersom de skal ha 4-5000 mer for bilen (avgiftene utgjør kr. 180980 iht prislistene på min bil da automatkassen drar "litt" opp * 2,6%) når bilen i utgangspunktet var lovet levert i starten av august.

Greit at man sparer en halv årsavgift, men de bør ikke la kunder som har ventet leeeenge få svi mer enn det allerede har gjort...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ingvarsen

Antall Innlegg : 9
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: avgifter   5/1/2008, 12:32

Er det noen som har registrert bilen i 2008 og har dere betalt ekstra avgifter (2,6 %)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Statsbudsjettet og levering i 2008   5/1/2008, 12:47

ingvarsen skrev:
Er det noen som har registrert bilen i 2008 og har dere betalt ekstra avgifter (2,6 %)

Min ble registrert i går, 4 jan. og jeg betalte ikke for de ekstra avgiftene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
faarstei
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 176
Registration date : 05.10.2007

PosteTema: Re: Statsbudsjettet og levering i 2008   5/1/2008, 16:40

StardustSilver skrev:
ingvarsen skrev:

Min ble registrert i går, 4 jan. og jeg betalte ikke for de ekstra avgiftene.

Min er ikke registrert enda....blir det på mandagen regner med. Betaler ikke
en krone ekstra for det.
Det var forhandler selv som foreslo å vente siden jeg allikavel var ute i nordsjøen og at kona ikke var hjemme uansett.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ingvarsen

Antall Innlegg : 9
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: avgifter   5/1/2008, 17:13

etter mine beregninger sparer forhandler ca 9000 kr pga lav euro. min blir registrert i neste uke, ventet i 5 mnd helt ok. fikk gratis leiebil. Min bil titanium x 130 hk til 400000 kr.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 153
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Statsbudsjettet og levering i 2008   7/1/2008, 00:19

Prisen på Mondeo har jo faktisk gått ned....

Når jeg sammenligner gammel prisliste og prisliste fra 01.01.08, har prisene gått ned kr 2200,-.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Statsbudsjettet og levering i 2008   20/1/2008, 19:04

En god nyhet for alle oss som har bestilt bil før 1 juli '07, og fortsatt ikke motatt bilen.
Daglig leder på Kverneland Bil Drammen sendte meg en epost og bekreftet at om din forhandler sender inn din kjøpskontrakt til Ford Motor Norge innen 31 januar, vil FMN dekke de ekstra kostnadere som kom nå i '08 pga. avgiftsendringene! Smile cheers

Takk FMN! Men dette burde dere jo skrevet her selv!!!??

Sponsored content

PosteTema: Re: Statsbudsjettet og levering i 2008   

Til Toppen Go down

Statsbudsjettet og levering i 2008
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» 2008 Tysse 6220
» Kabe campingvogn
» kopi R felger vurderes solgt
» Dekk størrelsa å anna info om dekk