Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Sete

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 118
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Sete   5/10/2007, 06:54

Tro det eller ei er det en detalj jeg ikke finner meg helt til rette med i min nye Mondeo, Embarassed og det er setet.. er nok mer galt med kroppen til eieren enn bilen.. men tenkte jeg skulle høre andres mening..
Har altså en Trend, med std. sete -som jeg faktisk synes er i trangeste laget.. altså sidestøttene på setet klemmer en del!.. er jo ikke sportseter, men føles slik likevel.. Føler setet litt dypt, og at jeg kanskje burde sitte 1 cm eller noe høyere, slik at jeg kom litt fri fra sidestøttene.. men har liksom ikke lyst til å ha noen løs pute liggene å slenge heller..)..
Hadde disse sidestøttene vært myke hadde det vel vært ok, men de er harde som fy idet de hviler på plastdekselet på begge sider...
Noen som føler det samme? eller er det bare denne gamle kroppen det må være noe galt med...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Sete   5/10/2007, 08:35

Lite nyttig svar kanskje, men sportssetene som sitter i min Trend er jeg veldig fornøyd med. Sidestøtten passer meg også helt perfekt. Har ikke sammnelignet setetypene direkte, men det er jo ikke noe plast på de jeg har såvidt jeg kan forstå og det kan kanskje utgjøre en viss forskjell...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Sete   5/10/2007, 09:07

hhf skrev:
Lite nyttig svar kanskje, men sportssetene som sitter i min Trend er jeg veldig fornøyd med. Sidestøtten passer meg også helt perfekt. Har ikke sammnelignet setetypene direkte, men det er jo ikke noe plast på de jeg har såvidt jeg kan forstå og det kan kanskje utgjøre en viss forskjell...

Forklarte nok litt dårlig ang plast.. hva jeg mente var nede der hvor høydejustering og slikt sitter.. der støtter på en måte plastdekselet opp sideputene og gjør de litt harde..
Ellers interessant å se at du har sportseter og er fornøyd med det.. skulle jo tro de var enda tettere liksom...... vel, er nok denne kroppen som bør justeres Cool
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Sete   5/10/2007, 10:19

OK - er det sidestøttene på sitteputen du mener? Har ikke tenkt over at disse er for trange heller nei. Skal ikke uttale meg om du trenger noen justering, men kan bare opplyse om at jeg nok også kunne vært smalere enkelte steder ... :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Sete   5/10/2007, 10:31

hhf skrev:
OK - er det sidestøttene på sitteputen du mener? Har ikke tenkt over at disse er for trange heller nei. Skal ikke uttale meg om du trenger noen justering, men kan bare opplyse om at jeg nok også kunne vært smalere enkelte steder ... :-)

Yes! -sitteputen er det snakk om ja!.. synes de klemmer på sidene slik at hele sitteplasse føles trang..
Godt å høre at flere har pondus på feil steder Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: Sete   5/10/2007, 18:59

Det er nesten som jeg lurer på om jeg bør ta ut mine gamle Ghiaseter fra min 90 Scorpio. Er det noe jeg alltid har fått skryt av fra min bedre halvdel så er det setene i den bilen. Mercesetene syntes hun alltid var for harde, mens Ghiasetene er brede, myke, uten fortrangende sitestøtter. Og så er de fortsatt som nye.
Jeg hadde en prøvesitterunde i alle utgaver en dag, dvs. Trend, Ghia, GhiaX, Tit og Titx. Jeg klarte ikke å kjenne noen spesiell forskjell på setene i disse. Alle er litt hardere enn jeg har vært vant til og litt trange, og jeg er ikke av den store/ brede typen. Tror nok at bilseteprodusentene overdriver litt i retning av hva som ser tøft ut, og at dette går på bekostning av komfort. Akkurat der har nok Volvo et forsprang. Setene i nye V70 var nydelige.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Luigi

Antall Innlegg : 30
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Sete   5/10/2007, 23:21

Har selv std. seter og synes de er meget bra, skal innrømme at setene er ganske "sportslige" iallefall i forhold til min S40 som jeg også synes har nydelige seter Smile, Kjørte sandefjord --> Spania tur/retur og ble aldri sliten i verken bak eller rygg Smile Har ikke satt Mondeo`n på samme prøve men det blir en langtur på våren så da får vi se om den består.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Sete   7/10/2007, 15:22

Torz skrev:

Tror nok at bilseteprodusentene overdriver litt i retning av hva som ser tøft ut, og at dette går på bekostning av komfort.

Nettopp det inntrykket jeg har også.. godt å se at det ikke er nevneverdig forskjell på utgavene hvertfall..)..
Vel, jeg blir vel vant etterhvert.. får se..

Takk for alle innspill om seter! Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Gjest

PosteTema: Re: Sete   7/10/2007, 23:30

Har hatt min Titanium i 2 mnd. nå og syntes også setene virket litt trange og ikke minst harde til å begynne med.
Nå har jeg vendt meg til dem og synes de blir bedre for hver gang jeg kjører. Harde seter er best på lengere turer har jeg erfart.
Til Toppen Go down
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Sete   7/10/2007, 23:32

Tenkte også på dette i dag på en kjøretur jeg var på og med den evnen bilen har til å ligge klistret i svingene trenger man noe som holder en på plass i setet. Etter min mening er det helt perfekt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Sete   8/10/2007, 07:20

bilsjuk skrev:
Har hatt min Titanium i 2 mnd. nå og syntes også setene virket litt trange og ikke minst harde til å begynne med.
Nå har jeg vendt meg til dem og synes de blir bedre for hver gang jeg kjører. Harde seter er best på lengere turer har jeg erfart.

Betryggende å høre. Har vel den samme følelsen også egentlig.. må komme meg på langtur!
Enig i at det er greit å sitte 'som støpt' i svingene hhf, som bilen gjør Cool -men likevel kunne støttene vært noe mykere.. -men vanskelig å få i pose og sekk alltid.. må som sagt bli vant til dem..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Sete   Today at 01:04

Til Toppen Go down

Sete
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Noen som har prøvd Bagsters sete modifikasjon til MC?
» Bagster sete
» polaris fst switchback
» 2000 Passat stv selges i deler..
» Hvordan fjerne koks på beste måte?