Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Spørsmål

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
KS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 78
Registration date : 02.10.2007

PosteTema: Spørsmål   4/10/2007, 20:13

Min arbeidskolega hadde sin Focus på service så fikk han låne en ny Mondeo Titanium x auto navi +++ på veien hjem var der veiarbeid bremset og når han slakket på spiden lyste det systemfeil på displaie og når han øket farten forsvant feilen som lyste, han leverte bilen daget etter og spurte hvorfor det lyste feil. Bilen var ikke programert fikk han til svar. Spørsmål til dere hvorfor blir bilene progamert i Norge og ikke i Tyskland. Er det noen vet noe om dette. Dette er et virkelig flått forum. Takk til dere som jobber det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 82
Registration date : 27.09.2007

PosteTema: Re: Spørsmål   4/10/2007, 20:34

Programering kan være så mangt... Så og si det aller meste på denne bilen er styrt elektronisk, hva de mente med programering er vell vanskelig å si. Men i og med at bilene har gjennomgått firehjulskontroll etc før de forlater fabrikken, så går jeg også ut fra at EEC, og evt andre "hjerner" i bilen også er programert... Men dette blir ren gjetting fra meg..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
frodec

Antall Innlegg : 46
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Spørsmål   4/10/2007, 22:00

Siden spørsmål er tema så har jeg et. Var innom Ford på Notodden nå onsdag. Hadde en varsel lampe som lyste og da lurte jeg litt. Grønn trekant med bil inni. Hmm. Fikk ikke instruksjonbok da jeg hentet Mondeoen og lurte hva det betydde. De var hjelpsomheten selv og sendte tekniker ut for å se. Han hadde ikke sett symbolet og kunne ikke hjelpe. Selger bladde i boken men fant ikke noe. Ga meg boken siden jeg ikke hadde fra før. Det var flere ute og tittet på bilen og de beklaget at de ikke kunne hjelpe. Selger spurte om jeg kunne vente litt slik at andre selgere kunne se innteriøret. (New York Ebony). De hadde bestilling på flere biler med det som valg og ga meg skryt for kjempefin bil. Det var helt tydelig at de sleit med å få biler. Selger hadde selv solgt sin nye Mondeo etter kun å ha kjørt snaue 200 mil. Var bare nødt siden det gjaldt en god kunde sa han. Fikk heller kjøre en gammel Focus et halvår til det kom en ny. De hadde også vært nødt til å selge den ene demobilen til en som kjøpte tre stk. hvis han fikk en bil med en gang. Tilbake til det som var spørsmålet. Er det andre som har erfaring med Ford forhandleren på Notodden??. Har vært innom to ganger og må si at servicen er noe av det beste jeg har opplevd. Varsel lampe var forresten at avstandsvarsling var aktivert. Det var nok jeg som hadde vært bortpå en knapp under kjøring. Har en sønn på 10 år som fant det i instruksjonsboken jeg fikk. Ett tastetrykk og lampe vekk. Magisk. He he. Blir forresten bare mer og mer fornøyd med bilen. Klarte og få ett forbruk på 20,8 pr. 100 km. Nullstilte måleren før oppstigning fra Rjukan mot Gaustadtoppen. Kom ned på 0,78 i Tuddal sentrum og det er vel akseptabelt? Kjørte nesten 50 mil med henger og hadde forbruk på 0,70 med full oppakning, 5 i bilen og noen hundre kilo hengende bak. Synes selv at det er topp med et sånt forbruk og automatbil. Nok fra meg. Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sobbnaier

Antall Innlegg : 16
Registration date : 17.11.2007

PosteTema: Re: Spørsmål   21/11/2007, 18:55

Hei

Jeg venter i spenning på min Mondeo som skal leveres 1 desember til meg .Til dere som har kjørt STV en stund:hvordan er sikten bakover,spes ved rygging og mørkt høstvær? Question
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Gjest

PosteTema: Re: Spørsmål   21/11/2007, 22:58

sobbnaier skrev:
Hei

Jeg venter i spenning på min Mondeo som skal leveres 1 desember til meg .Til dere som har kjørt STV en stund:hvordan er sikten bakover,spes ved rygging og mørkt høstvær? Question

Greit på lyse dagen,og oversikten er for så vidt god nok, men
i mørket er ryggelysene alt for dårlig.
De fremre stolpene mellom frontrute og sideruter er alt for massive og du
kan risikere å få personer som går over veien i denne dødvinkelen.
(har holdt på å kjøre ned en dame pga. dette)
Til Toppen Go down
poskare
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Spørsmål   22/11/2007, 07:29

....men det er verdt en dame eller to så lenge du kjører Mondeo!? Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KS
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Spørsmål   25/12/2007, 18:36

Dere som har ny Mondeo stasjonsvogn med spoiler bak det eg lurer på om spoileren holder bakruten ren?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Spørsmål   25/12/2007, 20:47

KS skrev:
Dere som har ny Mondeo stasjonsvogn med spoiler bak det eg lurer på om spoileren holder bakruten ren?
Min stv. har den ekstra bakspoileren, for jeg synes den gjør bilen flere hakk tøffere. Bakruta blir skitten, men jeg vet jo ikke om den hadde blitt enda skitnere uten spoileren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KS
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Spørsmål   25/12/2007, 22:52

Takk for det HallaBalla jeg har bestilt med den ekstra spoilren håpet på at den skulle holde ruten ren vel vel jeg syns spoileren er fin jeg måtte bare ha den.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430

PosteTema: Re: Spørsmål   27/12/2007, 10:40

Bilen blir definitivt tøffere, antakelig ikke noe renere og helt klart vanskeligere å vaske skikkelig oppunder spoileren. Men helt klart verd alle penga Razz
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
rob
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53

PosteTema: Re: Spørsmål   27/12/2007, 14:50

hhf skrev:
Bilen blir definitivt tøffere, antakelig ikke noe renere og helt klart vanskeligere å vaske skikkelig oppunder spoileren. Men helt klart verd alle penga Razz

Må si meg enig med hhf. defienetivt tøffere og ikke noe renere men helt klart verdt pengene Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Spørsmål   

Til Toppen Go down

Spørsmål
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dumme spørsmål og dumme svar...
» Ford Automat spørsmål?