Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Mondeo og rust

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg: 133
Registration date: 17.06.2011

PosteTema: Re: Mondeo og rust   28/7/2011, 14:08

Drammen er opp og ned på service har jeg merket. :s. Fikk bare vite at jeg ikke kunne ta Service i Sverige men det gikk vel greit likevel når bilen var så gammel. Jeg mener hvem er det som sier noe sånt?!
Siste gang jeg skal ha noe med Drammen å gjøre.

PS: Det var for å høre når jeg skulle inn og eventuelt høre om nye bremser skiver foran osv. Glemte helt å spørre om bremseskiver og klosser foran osv. Ble helt sjokkert :s. Aldri hørt om noe sånt før. Greit jeg har en eldre bil men har aldri i mitt liv hørt at folk sier sånt bak disken. Er ikke alle som har råd til å kjøpe en splitter ny en..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.retro1.no
Robbe

Antall Innlegg: 14
Registration date: 08.04.2011

PosteTema: Re: Mondeo og rust   24/8/2011, 10:09

Velkommen til Drammen :/ Nå er det to forhandlere av Ford i Drammensområdet, ene på Strømsøsiden av byen og den andre i Lier, litt utenfor. Hvem av disse jeg har benyttet til servicer skal være usagt foreløping, men ut fra hvordan svar du har fått, så kan det virke som om vi bruker samme verksted. Til meg sa dem i fjor sommer at man ikke kunne regne med annet enn at Mondeo ruster, vel DE VET vel det og burde da fikset problemet, men neida, når det kom til stykket var det ikke noe feil med bilen, bare steinsprut. Noe jeg ikke skjønner når grunningen også slipper i flak. Mannen bak disken var da så elskverdig å si at jeg kunne spraye på svart bodyshuts på kanaler, hva jeg burde gjøre med dørene derimot var han ikke så villig til å gå inn på. Garanti var det i allefall ikke. Ford Motor Norge har fortsatt denne holdningen og i skrivende stund så står de selvsagt på sitt ovenfor forbrukerrådet også. Er enig med deg i at det ikke er alle som har råd til å kjøpe ny bil, men service skal man ha uansett. Beste opplevde kundeservice mtp bil har jeg hatt i forbindelse med en urgammel kassevogn fra japan, hvor kundemottaker på verksted omtrent tegnet skisse for meg når jeg skulle ha byttet noen deler hos dem. Vel med denne hjelpen kjøpte jeg delene og byttet selv. DET VAR KUNDESERVICE DET. Vurderer sterkt å bli kunde hos dem istedenfor da Ford desverre ikke ser ut til å forstå hva kundebehandling er. En ting er sikkert, jeg forstår plasseringen på Autoindex veldig godt for Fords del. Litt trist da bilene er blitt veldig greie å kjøre Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg: 133
Registration date: 17.06.2011

PosteTema: Re: Mondeo og rust   25/8/2011, 00:01

Ikke sant, jeg har opplevd mye rart. Jeg har sendt flere A4 ark med klager til Ford nå, og jeg håper jeg får svar.

Ettersom jeg har advokat sak på bilen så trengte jeg bevis på A4 ark at vist bilen hadde hatt servic hele tiden så hadde Ford dekket rust i dørene osv. Dette fikk jeg aldri ettersom måtte krangle med han bak diske at dette ikke var nødvendig. Men ettersom da fikk jeg ikke bevis og kravet er jo sendt til forhandeleren. Da spurte jeg bare Ford på E-mail, hvem skal stå ansvarlig for dette nå ettersom kravet har blitt sendt?

Å fikse min bremsslange som hadde gått hull i kostet vel rundt 1000 kroner å bytte, men han sjekket ikke dataen i det hele tatt. Så han bare gjettet noe. Spurte ikke om å få en time eller noe. DE spurte ikke om de skulle fikse det eller noe. Og ville bare bli kvitt meg fortest mulig, virket det sånn.

Jeg hadde rust på bremserører og bestilte nytt ifra Torshov. Tok det med til Mekonomen og da fikk jeg vite at de bare hadde tatt vekk rusten og tektylbehandlet det. Ettersom det var lite rust, spurte Ford hvorfor de sa jeg måtte bytte det og at det ikke hadde gått igjennom neste EU kontroll? Da svarte de bare at det er statens vegvesen som sier dette og om MEkonomen står for det de har gjort så kan det hende de mister lisensen sin osv. Men per i dag veit jeg det er ford som skal tjene penger ettersom det er sånn det skal være ifra en forhandler. De klagde på Mekonomen at de mistet vel lisensen sin vist de forsette sånn osv. Herregud tenkte jeg.

Sa også hvor mye jeg betalte for bilen og da fikk jeg slengt dette til meg: Du kan ikke forvente å få en bedre bil da, du får hva du betaler for.

Mekonmen ved Liertoppen er konge på kundeservic, har bare brukt de å fikse problemene jeg har hatt nå i det siste. De byttet bremseslangen min for 500,- og da ringte jeg dagen før og de hadde egentlig ikke time men gjorde det uansett. Utrolig god service, bruker de per i dag. De veit hvem sin Mondeo som kommer på tur når jeg skal fikse noe mer hehe. Servicer osv tar jeg vel i SVerige nå.

Men Bilia i Lier har jo ikke peiling i det hele tatt på Ford og de sier bare at vi har ikke hatt Ford så lenge derfor veit vi så lite om det osv.

Snakket med kundeservicen og etter en stund ble det bare sagt, ja men da sier vi hade da også la de på. Jeg var bare ehm??

Var også på Kverneland i Drammen og årsaken for at bilen min gikk til venstre var pga bremsekalliperen bak var defekt, byttet denne og bilen drar like mye til venstre. Ringte ned og klagde at det står bare en årsak til problemet og at da får de sjekket dette igjen gratis. Ettersom jeg hadde generelt sjekk av hele bilen. De sa bare nei, og hørtes ut som de viste hvem jeg var..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.retro1.no
Robbe

Antall Innlegg: 14
Registration date: 08.04.2011

PosteTema: Re: Mondeo og rust   15/9/2011, 15:44

FMC står på sitt og nekter å bøye av, de nekter også å avtale tid for å se på bilen.
I følge forbrukerrådet må jeg da koste en "takst" og "vurdering" av dette selv, for så å kreve dette tilbake om jeg eventuellt vinner i forliksrådet. Med den arrogansen jeg har blitt møtt med her, så vil jeg da heller koste dette av egen lomme. Har fått en fabelaktig pris fra ett verksted jeg vet av erfaring gjør en god jobb. Orker rett og slett ikke sloss mer med FMC og verkstedet i Drammen. Da får man heller følge opp bilen hos andre verksteder og koste på den en skikkelig rustbehandling hos andre. Aldri mer Ford, selv om bilene er gode å kjøre Sad Sad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Mondeo og rust

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2

Similar topics

-
» Mondeo selges
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Alaskan Logging Equipment, Left to Rust
» Senkefjærer til Mondeo mk2
» [SOLGT] 2008 Ford Mondeo med defekt motor, kr 60.000,- .