Ikke sant, jeg har opplevd mye rart. Jeg har sendt flere A4 ark med klager til Ford nå, og jeg håper jeg får svar.
Ettersom jeg har advokat sak på bilen så trengte jeg bevis på A4 ark at vist bilen hadde hatt servic hele tiden så hadde Ford dekket rust i dørene osv. Dette fikk jeg aldri ettersom måtte krangle med han bak diske at dette ikke var nødvendig. Men ettersom da fikk jeg ikke bevis og kravet er jo sendt til forhandeleren. Da spurte jeg bare Ford på E-mail, hvem skal stå ansvarlig for dette nå ettersom kravet har blitt sendt?
Å fikse min bremsslange som hadde gått hull i kostet vel rundt 1000 kroner å bytte, men han sjekket ikke dataen i det hele tatt. Så han bare gjettet noe. Spurte ikke om å få en time eller noe. DE spurte ikke om de skulle fikse det eller noe. Og ville bare bli kvitt meg fortest mulig, virket det sånn.
Jeg hadde rust på bremserører og bestilte nytt ifra Torshov. Tok det med til Mekonomen og da fikk jeg vite at de bare hadde tatt vekk rusten og tektylbehandlet det. Ettersom det var lite rust, spurte Ford hvorfor de sa jeg måtte bytte det og at det ikke hadde gått igjennom neste EU kontroll? Da svarte de bare at det er statens vegvesen som sier dette og om MEkonomen står for det de har gjort så kan det hende de mister lisensen sin osv. Men per i dag veit jeg det er ford som skal tjene penger ettersom det er sånn det skal være ifra en forhandler. De klagde på Mekonomen at de mistet vel lisensen sin vist de forsette sånn osv. Herregud tenkte jeg.
Sa også hvor mye jeg betalte for bilen og da fikk jeg slengt dette til meg: Du kan ikke forvente å få en bedre bil da, du får hva du betaler for.
Mekonmen ved Liertoppen er konge på kundeservic, har bare brukt de å fikse problemene jeg har hatt nå i det siste. De byttet bremseslangen min for 500,- og da ringte jeg dagen før og de hadde egentlig ikke time men gjorde det uansett. Utrolig god service, bruker de per i dag. De veit hvem sin Mondeo som kommer på tur når jeg skal fikse noe mer hehe. Servicer osv tar jeg vel i SVerige nå.
Men Bilia i Lier har jo ikke peiling i det hele tatt på Ford og de sier bare at vi har ikke hatt Ford så lenge derfor veit vi så lite om det osv.
Snakket med kundeservicen og etter en stund ble det bare sagt, ja men da sier vi hade da også la de på. Jeg var bare ehm??
Var også på Kverneland i Drammen og årsaken for at bilen min gikk til venstre var pga bremsekalliperen bak var defekt, byttet denne og bilen drar like mye til venstre. Ringte ned og klagde at det står bare en årsak til problemet og at da får de sjekket dette igjen gratis. Ettersom jeg hadde generelt sjekk av hele bilen. De sa bare nei, og hørtes ut som de viste hvem jeg var..