Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Min nye Mondeo 2007 , div spørsmål

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
andrefem

Antall Innlegg : 18
Registration date : 30.09.2009

PosteTema: Min nye Mondeo 2007 , div spørsmål   9/4/2011, 22:04

Har fått byttet inn min 2005 Mondeo 2,0 115 hk stv. Ghia X i en litt nyere modell.
Hadde mye trøbbel med den gamle ved at den ofte gikk over i sikkerhetsmodus. Dette hadde verkstedet her på mitt hjemsted fire forsøk på å finne ut av, før de sendte meg til forhandleren jeg hadde handlet av i 2009.
De fikk ytterligere to forsøk, der de skiftet/reparerte en egr-slange og en bankeføler (visste ikke at dieselmotorer hadde en slik...). Når feilen igjen dukket opp så sendte jeg et krav om heving av kjøpet , (jfr. forbrukerkjøpsloven...)
Dette gikk ikke forhandleren med på i første omgang, og etter mye frem og tilbake og hjelp av advokat gjennom NAF, så fikk jeg til en bra avtale på bilen jeg nå har kjøpt, en 2007 Mondeo stv. 2,0 TDCI , 130hk, Titanium X i fargen Ambition blue. Før jeg hentet bilen ba jeg om å få oppdatert Convers+ til nyeste versjon. Dette bl.a. for å bli litt mer bevisst på drivstofforbruk ved hjelp av kjørecomputerens visning av øyeblikksforbruk. Allikevel ser jeg at dette ikke dukker opp som et valg i menyene.
Hvilken versjon er den nyeste for min bil? Kan jeg ikke få de nyeste programvarene? Ser det er andre her på forumet som har dette...

Bilen er også såkalt nøkkelløs, men jeg får ikke til at bilen åpnes kun ved å ha nøkkelen i lomma, jeg må låse opp med nøkkelknappen først? Finnes det "nøkkelløs" som bare har startknapp og som ikke virker på dørene?

Legger inn et bilde også jeg, for jeg synes selv bilen er ordentlig sprek...

Andreas
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Min nye Mondeo 2007 , div spørsmål   9/4/2011, 22:46

Du har antakelig bare startknapp.
Ut i fra bildet, er det ikke en liten sort firkantet bryter på dørhåndtaket, som man låser med når man forlater bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Min nye Mondeo 2007 , div spørsmål   9/4/2011, 22:54

De har to systemer keyless entry, og keyless start. Noen biler deriblant min har bare keyless start.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
andrefem

PosteTema: Re: Min nye Mondeo 2007 , div spørsmål   9/4/2011, 23:40

Det er ikke noe sort bryter på dørhåndtaket, nei. Har altså da bare keyless start... Da er jo hele poenget med Keyless borte, er det ikke? Tenker det er kjekt når du kommer med handleposer i begge hendene å slippe å måtte lete i lommene etter nøkler... Ser ikke fordelen med bare keyless start...
Rolling Eyes
Hva med programvaren i Convers, noen som vet?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 664
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Min nye Mondeo 2007 , div spørsmål   10/4/2011, 00:18

Noen av de første som ikke kan oppgraderes like mye som de nyere. Ikke sikkert det er det med din. Kan være at de faktisk ikke har oppgradert din.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
esten
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 66
Registration date : 06.02.2011

PosteTema: Re: Min nye Mondeo 2007 , div spørsmål   10/4/2011, 09:24

Du skal vel få til øyeblikkforbrukk på din ja, jeg hadde 805 og fikk den oppgradert til 815, og da fikk i alle fall jeg den funksjonen.

Sett på tenninga, mens du trykker inn ok knappen på rattet, så ser du hvilken utgave du har.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Min nye Mondeo 2007 , div spørsmål   10/4/2011, 09:30

Synes faktisk det var deilig å bare trykke på startknappen. Merker det nå da jeg har gått tilbake til nøkkelstart.

Bare et tips....Legg til lyd ved melding " nøkkel uten for bilen" Hadde noen uheldige episoder hvor konen eller jeg tok bilen videre mens nøkkelen var i lommen til den som gikk ut. Hvis man stopper bilen uten å være klar over det, fikk man selvfølgelig ikke startet bilen igjen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
andrefem

PosteTema: Re: Min nye Mondeo 2007 , div spørsmål   14/4/2011, 12:12

Forhandleren skulle sjekke ut dette med versjonen på Convers + med FMN. Regner med at disse kan gi et klart svar. Sjekket versjonen på min og jeg mener jeg hadde 0805...

Ellers må jeg skifte ut den ene lykteinnsatsen foran, den har, sikkert etter å ha stått en stund innendørs, begynt å ta inn vann når det regner. Den er nå full av kondens og vann. Det skulle gå på Norgesgarantien jeg har på bilen. La merke til at det venstre nærlyset lyste vel mye ned i veien. Det kan jo være at dette har en sammenheng. Dersom dem bytter hele innsatsen så blir den jo justert riktig nå.

Ellers så er det en knallbil å kjøre. Sporer litt pga 18" felger, men ikke mer enn at det er verdt det mtp utseende

Laughing

Andreas
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
andrefem

PosteTema: Re: Min nye Mondeo 2007 , div spørsmål   15/4/2011, 09:34

andrefem skrev:
Forhandleren skulle sjekke ut dette med versjonen på Convers + med FMN. Regner med at disse kan gi et klart svar. Sjekket versjonen på min og jeg mener jeg hadde 0805...

Feil, jeg har 0802 - det er det som står under ROM-versjon eller noe sånt...

@Esten: Kanskje jeg har en enda tidligere versjon enn deg...

Andreas
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Min nye Mondeo 2007 , div spørsmål   15/4/2011, 19:05

andrefem skrev:
Da er jo hele poenget med Keyless borte, er det ikke? Ser ikke fordelen med bare keyless start...

Hele poenget er jo ikke borte. Du slipper jo faktisk å stappe nøkkelen inn en plass og trykke den inn/vri den om. I stedet kan den plasseres i lommen og du slipper at nøklene rasler fra tenningslåsen (hvis man har flere nøkler på knippet hvilket man gjerne har).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Min nye Mondeo 2007 , div spørsmål   15/4/2011, 21:41

andrefem skrev:
Har altså da bare keyless start... Da er jo hele poenget med Keyless borte, er det ikke?

- jo
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
andrefem

PosteTema: Re: Min nye Mondeo 2007 , div spørsmål   11/5/2011, 11:02

Nå har jeg hatt bilen inne for skifte av den ene lykteinnsatsen foran. Tidligere eier, eller verkstedet, hadde knekt en klips på innsatsen ved skifte av pære (sannsynligvis) som gjorde at den ikke lenger var tett og "fylte seg" med vann når det regnet.
Ba dem også å sjekke igjen vedr. oppgradering av Convers+. Og jammen fant de ikke en oppdatering. Versjon 0815 er på plass (mot tidligere 0802) og øyeblikksforbruk er tilgjengelig.

Bilen jeg fikk låne mens bilen var på verksted var en 2011 Mondeo 1,6 TDCI 115hk.
Fkk ikke sjekket versjonen på convers+ på denne, men det var flust med forskjeller mot min 2007.
Ser at Esten har montert nytt instrumentpanel (med Convers+) i sin, kanskje går det an å bytte denne senere i en fra en nyere modell. (jfr. www.laga.se) Eller er det kanskje sensorer rundt omkring som mangler for at ting skal fungere?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Min nye Mondeo 2007 , div spørsmål   

Til Toppen Go down

Min nye Mondeo 2007 , div spørsmål
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Rieju RRX Power-Up 2007 SELGES!
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-