| | Leveringstid på mondeo facelift | |
|
|
| Av | Innlegg |
|---|
Odin Ravn Mondeoguru

Antall Innlegg: 56 Location: Oslo Registration date: 05.12.2007
 | Tema: Re: Leveringstid på mondeo facelift 2/5/2011, 09:44 | |
| Da har jeg fått beskjed fra forhandler om at bilen er sendt fra fabrikk 28. april, og nå gjenstår frakt til Norge, transport fra AutoLink i Drammen til RS Ensjø i Oslo og klargjøring for overtagelse der. Nesten så jeg kan kjenne lukten av ny bil som ømt og kjærlig pirrer meg i nesen... |
|
 | |
sofus'n

Antall Innlegg: 44 Location: Romsdal Registration date: 28.03.2011
 | Tema: Re: Leveringstid på mondeo facelift 13/5/2011, 19:32 | |
| Da skal bilen min være færdig:-) Skulle i vertfall bli laget i dag ble jag fortalt av min forhandler.
|
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

| Tema: Re: Leveringstid på mondeo facelift 14/5/2011, 19:35 | |
| Onsdag 11. mai var status på bilen at den var kommet til Norge og var til fortolling. Håper at jeg får den rimelig raskt etter 17. mai. Har mottatt vognkortet i posten - det er da noe..
Tilfeldighetene skal ha det til at min 08-modell Mondeo skal hentes fra reparasjon 18. mai (det var et rådyr som løp inn i siden på bilen og lagde bulk i førerdør og v. forskjerm), så det kan hende at jeg faktisk må hente ut to biler samme dagen. Mon tro hvilket kjøretøy jeg skal velge? Jeg kan jo bare kjøre ett av gangen. He, he! Vel, fatter`n er pensjonist med god tid om dagen og har fremdeles lappen, og han kan vel kjøre 08-modellen tenker jeg. Ja da - han skal få prøve den nye også!
|
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

| Tema: Re: Leveringstid på mondeo facelift 16/5/2011, 10:20 | |
| Fikk MMS fra selgeren min i dag tidlig: "-Passer det herren å hente ny bil i dag?" med bilde av tralla vedlagt. Også jeg som egentlig hadde tenkt å sitte inne i hele dag og fordype meg i et større skriftelig verk om militærpolitiets betydning for høy- og lavvann i Oslo-fjorden i mellomkrigstiden.
Vel, vel - jeg får stikke bortom RS Ensjø da, siden det er slikt mas.
Og til de som ikke skjønte humoren i teksten over: Fy feite - jeg gleder meg stort! Hvorfor sitter jeg da her og skriver - off I go! |
|
 | |
sofus'n

| Tema: Re: Leveringstid på mondeo facelift 21/5/2011, 08:36 | |
| | Odin Ravn skrev: | Fikk MMS fra selgeren min i dag tidlig: "-Passer det herren å hente ny bil i dag?" med bilde av tralla vedlagt. Også jeg som egentlig hadde tenkt å sitte inne i hele dag og fordype meg i et større skriftelig verk om militærpolitiets betydning for høy- og lavvann i Oslo-fjorden i mellomkrigstiden.
Vel, vel - jeg får stikke bortom RS Ensjø da, siden det er slikt mas.
Og til de som ikke skjønte humoren i teksten over: Fy feite - jeg gleder meg stort! Hvorfor sitter jeg da her og skriver - off I go! |
Ble du fornøyd med bilen Odin Ravn? |
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

| Tema: Re: Leveringstid på mondeo facelift 21/5/2011, 21:07 | |
| Hei, sofus'n! Jo da, jeg ble veldig fornøyd med bilen. Den er en drøm å kjøre, mer stillegående enn den første Mondeoen jeg hadde, virker mer "fast i fisken" og er lekker med LED-lysene foran. Jeg er ikke enig med de som mener at LED-lysene virker tilfeldig plassert, tvert imot. Skulle LED-lysenes plassering heller være en slags imitering av Audi, da? Nei, nye Ford Mondeo (facelift) har fått et eget særpreg i sin profil sett forfra, og jeg liker den meget godt.
Har aldri hatt ACC før, og denne virker veldig fint. I prinsippet kan jeg nå sette giret i Drive på Lysaker, og bare sitte å styre ned til Arendal.
Så er det en liten men smart detalj jeg liker ekstra godt, og det er USB-tilkoblingen til musikkanlegget. Fra nå av er det slutt på CDer som ramler ut av et overfylt hanskerom! Jeg kan nå ha hele CD-samlingen min på en USB-pin. Rart man ikke har kommet frem til denne løsningen tidligere.
Og du er fornøyd med din? |
|
 | |
sofus'n

| Tema: Re: Leveringstid på mondeo facelift 21/5/2011, 21:59 | |
| He he. Har ikke fått bilen enda. Er lovet levering ca den10 juni, og gleder meg stort til det! Jeg er også helt enig med deg at ledlysene ser helt konge ut. Nå kan de andre bare kopiere mondeo.
Hva med setene, er du fornøyd med dem? Bestilte alcantara, men sitter og føler på at jeg skulle ha valgt helskinn. |
|
 | |
Frankeren MondeoGeek

Antall Innlegg: 585 Age: 29 Location: Bergen Registration date: 18.03.2010
 | Tema: Re: Leveringstid på mondeo facelift 21/5/2011, 22:18 | |
| |
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

| Tema: Re: Leveringstid på mondeo facelift 22/5/2011, 12:08 | |
| | sofus'n skrev: | He he. Har ikke fått bilen enda. Er lovet levering ca den10 juni, og gleder meg stort til det! Jeg er også helt enig med deg at ledlysene ser helt konge ut. Nå kan de andre bare kopiere mondeo.
Hva med setene, er du fornøyd med dem? Bestilte alcantara, men sitter og føler på at jeg skulle ha valgt helskinn. |
Da burde du glede deg, det er en veldig flott kjøremaskin. Skal bli spennende å høre hva du syntes når du får den. Nyt øyeblikket når du for første gang lukker opp døren og lukten av ny bil strømmer mot deg!
Angående setene er jeg også meget fornøyd. Jeg er usikker på om det er noe forskjell på alcantara og helskinn når det gjelder fasthet og konstruksjon generelt, men jeg tror du ikke bør bekymre deg for dette. Men jeg syntes helskinn ble veldig bra, og utgjør et lite løft i en ellers flott cupé. Jeg måtte riktig nok justere setet litt i korsryggen før jeg fant den optimale stillingen, men sånn er det jo bare - ikke alltid at fabrikkinstillingene passer den enkelte bruker. Setene virker litt hardere/fastere enn i min 08-modell, og det finner jeg som en fordel med tanke på min egen rygg. Det første svoger kommenterte når han satte seg inn i bilen var at setene er meget komfortable.
Jeg savner klokken i displayet mellom turteller og speedometer, men siden nivåindiktaoren for drivstoff nå er blitt digital ble det ikke plass til den. Må kikke ned på displayet i midtkonsollen for å finne tiden, men det er en vanesak.
En artig liten detalj er også at sidespeilene justerer seg automatisk i den posisjon jeg ønsker når jeg skal rygge. Har jeg satt bryteren for justering av speilene til høyre speil, så går dette ned slik at jeg har full kontroll på høyre bakhjul, og dermed ikke drar felgen inn i en fortauskant e.l. Vet ikke om dette er en del av setepakken eller andre pakker, men nyttig er det. Samme gjelder for venstre speil om jeg setter bryteren i posisjon til venstre.
En annen forbedring til forskjell fra min 08-modell er at man nå slipper å holde startknappen inne helt til motoren er i gang. Mens jeg har en fot på bremspedalen er det nok med bare et raskt trykk på Power-knappen, og så gjør den hele oppstartsprosessen på egenhånd. Regner med at den vil bruke litt lenger tid på kalde vinterdager før startmotoren går i gang med tanke på gløding.
Sofus'n - det bare å fortsette og glede seg til 10. juni! Og det er jo ikke så mange dager til.
Sist endret av Odin Ravn den 22/5/2011, 12:18, endret 1 gang |
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

| Tema: Re: Leveringstid på mondeo facelift 22/5/2011, 12:16 | |
| | Frankeren skrev: | | USB er da på min 2008 :/ |
Hei, Frankeren. Jeg hadde ikke USB på min 08-modell, bare AUX-inngang (i hanskerommet). Min daværende bil ble produsert i mai -08, så kanskje din ble produsert senere det året, og at de satte inn USB da. |
|
 | |
Frankeren MondeoGeek

| Tema: Re: Leveringstid på mondeo facelift 22/5/2011, 20:20 | |
| Min var produsert 12/2007. Så vet ikke jeg. Er på venstre side av hanskerommet rett innenfor Aux inputten. Samme som på din?? |
|
 | |
Odin Ravn Mondeoguru

| Tema: Re: Leveringstid på mondeo facelift 22/5/2011, 22:50 | |
| | Frankeren skrev: | | Min var produsert 12/2007. Så vet ikke jeg. Er på venstre side av hanskerommet rett innenfor Aux inputten. Samme som på din?? |
Pussig - kanskje dette var/er standard på Ghia og ikke Titanium X? Ikke vet jeg, men det er uansett snadder med USB. Ja, i min nye bil sitter den på samme sted i hanskerommet som du beskriver over. |
|
 | |
YngveGS

Antall Innlegg: 45 Location: Bergen Registration date: 28.05.2010
 | Tema: Re: Leveringstid på mondeo facelift 30/5/2011, 20:05 | |
| Den speglefunksjonen du refererer til har eg på min 07 tit X. |
|
 | |
Dimper
Antall Innlegg: 14 Registration date: 03.05.2011
 | Tema: Re: Leveringstid på mondeo facelift 30/5/2011, 22:02 | |
| | Odin Ravn skrev: | En annen forbedring til forskjell fra min 08-modell er at man nå slipper å holde startknappen inne helt til motoren er i gang. Mens jeg har en fot på bremspedalen er det nok med bare et raskt trykk på Power-knappen, og så gjør den hele oppstartsprosessen på egenhånd. Regner med at den vil bruke litt lenger tid på kalde vinterdager før startmotoren går i gang med tanke på gløding. |
Slik er det på min 08 også |
|
 | |
Frankeren MondeoGeek

| Tema: Re: Leveringstid på mondeo facelift 31/5/2011, 05:48 | |
| Sikkert mulig å få software oppdateringer for alt dette da. Speilene i ryggeposisjonen har jeg også idet jeg setter bilen i revers. |
|
 | |
| | Leveringstid på mondeo facelift | |
|