Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Leveringstid på mondeo facelift

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
sofus'n

Antall Innlegg : 44
Registration date : 28.03.2011

PosteTema: Leveringstid på mondeo facelift   9/4/2011, 10:10

Her kan alle som har bestilt mondeo facelift legge ut bestillingsdato og leveringsdato/planlagtleveringsdato for sammenligning. Kanskje vi også kan legge til hvilken forhandler vi handler med
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sofus'n

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   9/4/2011, 10:12

Bestilte 21 jan, og ble lovet bil til påske. Siste beskjed nå er juni......
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
S 2011

Antall Innlegg : 7
Registration date : 03.04.2011

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   12/4/2011, 15:58

Bestilte Titanium S med powershift mnd skiftet feb/mars. Skal hente bilen på torsdag Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sofus'n

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   12/4/2011, 19:46

Ser ut som det bare er jeg som må vente lenge
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
S 2011

Antall Innlegg : 7
Registration date : 03.04.2011

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   12/4/2011, 20:36

Jupp, jeg ble veldig skeptisk når leste innlegget du hadde skrivet tidligere, men så ringte plutselig forhandler!
Håper ikke får en hastverksmodell Razz
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sofus'n

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   12/4/2011, 20:51

Du får nok en kjempebil:-) Bestilte du med navi også?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   13/4/2011, 10:11

Bestilte i januar og overtok bilen i mars. Såvidt over to mnd. leveringstid Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
C=64

Antall Innlegg : 19
Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   15/4/2011, 13:19

Bestilte i Januar, og første beskjed var at den kunne bli produsert i februar.

Dette ble endret til 18 mars, for så å gå til uvist....

Sist jeg snakket med forhandleren, mente han datoen var 16 april.
(Vet ikke om Genk produserer på lørdager ?)

Har ikke helt trua, men skal sjekke mer etter påske.

Fra den er produsert, kan det vist ta 3 uker til den er i Norge.

Sofus'n; Vi er nok flere som venter Sad

PS! Min forhandler sier det er store leveringsproblemer på powershift, uten at det helper meg så mye.....

Sist endret av C=64 den 15/4/2011, 23:20, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sofus'n

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   15/4/2011, 17:09

Kjipt og vent. Blir jo ikke bedre av at datoen forandres hele tiden
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
C=64

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   15/4/2011, 23:23

Har laget signatur med bil...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 56
Registration date : 05.12.2007

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   19/4/2011, 16:22

Jeg har pr. dato 2008 Mondeo, men bestilte facelift 24.11.10. Det har (som vanlig) variert med produksjonsdatoer helt siden bestilling, akkurat som med min 08-modell (levert 9 mnd. etter bestilling). Men sjekket i går og nå er 2011-modellen produsert (14. april), men den er ikke frigitt fra fabrikk av tekniske årsaker selv om den er klar for transport til Norge.

Det viser seg at det er et visst antall Mondeoer, og som har en del utstyr, som fabrikken har funnet en eller annen feil på, men ingen i FMN vet foreløpig hva dette dreier seg om. Det kan være alt fra bugs i Soft Ware til løse skruer. Dog skulle dette sjekkes opp av FMN, og jeg får beskjed om hva som skjer 20.04. eller over Påske. Jeg legger ut beskjed her på forumet straks jeg vet noe.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sofus'n

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   25/4/2011, 10:21

Odin Ravn skrev:
Jeg har pr. dato 2008 Mondeo, men bestilte facelift 24.11.10. Det har (som vanlig) variert med produksjonsdatoer helt siden bestilling, akkurat som med min 08-modell (levert 9 mnd. etter bestilling). Men sjekket i går og nå er 2011-modellen produsert (14. april), men den er ikke frigitt fra fabrikk av tekniske årsaker selv om den er klar for transport til Norge.

Det viser seg at det er et visst antall Mondeoer, og som har en del utstyr, som fabrikken har funnet en eller annen feil på, men ingen i FMN vet foreløpig hva dette dreier seg om. Det kan være alt fra bugs i Soft Ware til løse skruer. Dog skulle dette sjekkes opp av FMN, og jeg får beskjed om hva som skjer 20.04. eller over Påske. Jeg legger ut beskjed her på forumet straks jeg vet noe.
Ikke noe morro og vente odin ravn. Har du fått noe info snart?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   26/4/2011, 21:27

Hei, sofus´n!

Nei, det er ikke noe moro å vente så lenge, men jeg har fått svar fra FMN i dag med følgende e-post:

"Hei, ved en kvalitetskontroll på fabrikken ble det oppdaget at noen såkalte PCM kabler var feilmontert fra underleverandør på enkelte biler. Dette har medført at et antall biler med Powershift har blitt holdt igjen for kontroll, og evt. bytte av del. Fabrikken melder at de forventer at alle tilbakeholdte biler skal bli sendt denne uken. Vi beklager forsinkelsen."

Dersom bilen blir sendt fra fabrikken denne uken burde jeg ha den før 17. mai. Håper jeg...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
C=64

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   26/4/2011, 22:51

Høres bra ut Odin Smile

Ringte selv min forhandler i dag, og Estimert byggemåned er nå satt til 12 mai.

Har fått et par datoer før, men det er bedre enn den siste perioden, hvor de ikke kunne si noe som helst silent

Bilen har ikke fått Chassisnummer, så helt trygg er jeg ikke, men glede meg, det gjør jeg Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sofus'n

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   29/4/2011, 19:25

Nå har jeg fått byggedato på bilen min.
Nesten samme dato som deg C=34, bare en dag senere, altså fredag 13 mai Very Happy
Håper ikke dette er ulykkesbil. Ikke overtroisk jeg ivertfall
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   2/5/2011, 10:44

Da har jeg fått beskjed fra forhandler om at bilen er sendt fra fabrikk 28. april, og nå gjenstår frakt til Norge, transport fra AutoLink i Drammen til RS Ensjø i Oslo og klargjøring for overtagelse der. Nesten så jeg kan kjenne lukten av ny bil som ømt og kjærlig pirrer meg i nesen...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sofus'n

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   13/5/2011, 20:32

Da skal bilen min være færdig:-) Skulle i vertfall bli laget i dag ble jag fortalt av min forhandler.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   14/5/2011, 20:35

Onsdag 11. mai var status på bilen at den var kommet til Norge og var til fortolling. Håper at jeg får den rimelig raskt etter 17. mai. Har mottatt vognkortet i posten - det er da noe..

Tilfeldighetene skal ha det til at min 08-modell Mondeo skal hentes fra reparasjon 18. mai (det var et rådyr som løp inn i siden på bilen og lagde bulk i førerdør og v. forskjerm), så det kan hende at jeg faktisk må hente ut to biler samme dagen. Mon tro hvilket kjøretøy jeg skal velge? Jeg kan jo bare kjøre ett av gangen. He, he! Vel, fatter`n er pensjonist med god tid om dagen og har fremdeles lappen, og han kan vel kjøre 08-modellen tenker jeg. Ja da - han skal få prøve den nye også!

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   16/5/2011, 11:20

Fikk MMS fra selgeren min i dag tidlig: "-Passer det herren å hente ny bil i dag?" med bilde av tralla vedlagt. Også jeg som egentlig hadde tenkt å sitte inne i hele dag og fordype meg i et større skriftelig verk om militærpolitiets betydning for høy- og lavvann i Oslo-fjorden i mellomkrigstiden.

Vel, vel - jeg får stikke bortom RS Ensjø da, siden det er slikt mas.

Og til de som ikke skjønte humoren i teksten over: Fy feite - jeg gleder meg stort! Hvorfor sitter jeg da her og skriver - off I go!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sofus'n

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   21/5/2011, 09:36

Odin Ravn skrev:
Fikk MMS fra selgeren min i dag tidlig: "-Passer det herren å hente ny bil i dag?" med bilde av tralla vedlagt. Også jeg som egentlig hadde tenkt å sitte inne i hele dag og fordype meg i et større skriftelig verk om militærpolitiets betydning for høy- og lavvann i Oslo-fjorden i mellomkrigstiden.

Vel, vel - jeg får stikke bortom RS Ensjø da, siden det er slikt mas.

Og til de som ikke skjønte humoren i teksten over: Fy feite - jeg gleder meg stort! Hvorfor sitter jeg da her og skriver - off I go!
Ble du fornøyd med bilen Odin Ravn?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   21/5/2011, 22:07

Hei, sofus'n! Jo da, jeg ble veldig fornøyd med bilen. Den er en drøm å kjøre, mer stillegående enn den første Mondeoen jeg hadde, virker mer "fast i fisken" og er lekker med LED-lysene foran. Jeg er ikke enig med de som mener at LED-lysene virker tilfeldig plassert, tvert imot. Skulle LED-lysenes plassering heller være en slags imitering av Audi, da? Nei, nye Ford Mondeo (facelift) har fått et eget særpreg i sin profil sett forfra, og jeg liker den meget godt.

Har aldri hatt ACC før, og denne virker veldig fint. I prinsippet kan jeg nå sette giret i Drive på Lysaker, og bare sitte å styre ned til Arendal.

Så er det en liten men smart detalj jeg liker ekstra godt, og det er USB-tilkoblingen til musikkanlegget. Fra nå av er det slutt på CDer som ramler ut av et overfylt hanskerom! Jeg kan nå ha hele CD-samlingen min på en USB-pin. Rart man ikke har kommet frem til denne løsningen tidligere.

Og du er fornøyd med din?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sofus'n

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   21/5/2011, 22:59

He he. Har ikke fått bilen enda. Er lovet levering ca den10 juni, og gleder meg stort til det! Jeg er også helt enig med deg at ledlysene ser helt konge ut. Nå kan de andre bare kopiere mondeo.

Hva med setene, er du fornøyd med dem? Bestilte alcantara, men sitter og føler på at jeg skulle ha valgt helskinn.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   21/5/2011, 23:18

USB er da på min 2008 :/
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   22/5/2011, 13:08

sofus'n skrev:
He he. Har ikke fått bilen enda. Er lovet levering ca den10 juni, og gleder meg stort til det! Jeg er også helt enig med deg at ledlysene ser helt konge ut. Nå kan de andre bare kopiere mondeo.

Hva med setene, er du fornøyd med dem? Bestilte alcantara, men sitter og føler på at jeg skulle ha valgt helskinn.

Da burde du glede deg, det er en veldig flott kjøremaskin. Skal bli spennende å høre hva du syntes når du får den. Nyt øyeblikket når du for første gang lukker opp døren og lukten av ny bil strømmer mot deg!

Angående setene er jeg også meget fornøyd. Jeg er usikker på om det er noe forskjell på alcantara og helskinn når det gjelder fasthet og konstruksjon generelt, men jeg tror du ikke bør bekymre deg for dette. Men jeg syntes helskinn ble veldig bra, og utgjør et lite løft i en ellers flott cupé. Jeg måtte riktig nok justere setet litt i korsryggen før jeg fant den optimale stillingen, men sånn er det jo bare - ikke alltid at fabrikkinstillingene passer den enkelte bruker. Setene virker litt hardere/fastere enn i min 08-modell, og det finner jeg som en fordel med tanke på min egen rygg. Det første svoger kommenterte når han satte seg inn i bilen var at setene er meget komfortable.

Jeg savner klokken i displayet mellom turteller og speedometer, men siden nivåindiktaoren for drivstoff nå er blitt digital ble det ikke plass til den. Må kikke ned på displayet i midtkonsollen for å finne tiden, men det er en vanesak.

En artig liten detalj er også at sidespeilene justerer seg automatisk i den posisjon jeg ønsker når jeg skal rygge. Har jeg satt bryteren for justering av speilene til høyre speil, så går dette ned slik at jeg har full kontroll på høyre bakhjul, og dermed ikke drar felgen inn i en fortauskant e.l. Vet ikke om dette er en del av setepakken eller andre pakker, men nyttig er det. Samme gjelder for venstre speil om jeg setter bryteren i posisjon til venstre.

En annen forbedring til forskjell fra min 08-modell er at man nå slipper å holde startknappen inne helt til motoren er i gang. Mens jeg har en fot på bremspedalen er det nok med bare et raskt trykk på Power-knappen, og så gjør den hele oppstartsprosessen på egenhånd. Regner med at den vil bruke litt lenger tid på kalde vinterdager før startmotoren går i gang med tanke på gløding.

Sofus'n - det bare å fortsette og glede seg til 10. juni! Og det er jo ikke så mange dager til.

Sist endret av Odin Ravn den 22/5/2011, 13:18, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   22/5/2011, 13:16

Frankeren skrev:
USB er da på min 2008 :/

Hei, Frankeren. Jeg hadde ikke USB på min 08-modell, bare AUX-inngang (i hanskerommet). Min daværende bil ble produsert i mai -08, så kanskje din ble produsert senere det året, og at de satte inn USB da.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Leveringstid på mondeo facelift   Today at 16:11

Til Toppen Go down

Leveringstid på mondeo facelift
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» elektromotor til førersete mondeo