|
| Av | Innlegg |
|---|
tom@tolsen.no

Antall Innlegg: 6 Registration date: 21.03.2011
 | Tema: "NO GPS" 21/3/2011, 23:16 | |
| GPS-en har begynt å gi følgende feilmelding "no-gps"
I tillegg påstår den at jeg befinner meg et helt annet sted en hvor jeg befinner meg.
Noen som kan gi noen tips?
Ps, er helt grønn på dette så gjør det enkelt!
På forhånd takk!!
|
|
 | |
pantherX SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 419 Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: "NO GPS" 22/3/2011, 00:17 | |
| Hadde eksakt det samme på min. Her ble antennefoten skiftet på garantien og alt virket igjen. |
|
 | |
Frankeren MondeoGeek

Antall Innlegg: 585 Age: 29 Location: Bergen Registration date: 18.03.2010
 | Tema: Re: "NO GPS" 22/3/2011, 00:19 | |
| Japp. Har hørt om samme problem. Antennefoten blir skiftet på garanti. |
|
 | |
tom@tolsen.no

| Tema: Re: "NO GPS" 22/3/2011, 07:42 | |
| I og med at bilen min er mer enn tre år gammel, er dette da en garantireperasjon eller noe jeg må bekoste selv
Eventuelt, hva kommer dette på.....sånn ca.....
Ellers, takker for tilbakemeldinger! |
|
 | |
pantherX SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 419 Registration date: 01.09.2007
 | Tema: Re: "NO GPS" 22/3/2011, 10:02 | |
| Du har reklamasjonsrett i 5 år. Ville prøvd den og henvist til at dette ikke er et ukjent problem. Hvis du går for den løsningen, så hadde det vært fint med en tilbakemelding med tanke på hva reklamsjon betyr i virkeligheten...
Lykke til. |
|
 | |
biggame SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 445 Age: 43 Location: Fjellhamar Registration date: 25.10.2008
 | Tema: Re: "NO GPS" 22/3/2011, 11:42 | |
| Er produktet ment å holde lenger en fem år?- Svaret må bli Ja, og da har du reklamasjonsrett. |
|
 | |
Frankeren MondeoGeek

| Tema: Re: "NO GPS" 22/3/2011, 18:22 | |
| Jepp. Dette skal gå på reklamasjonsretten på 5 år! Har selv byttet, seteramme førersete, list på bakluke over skiltet, høyre sidespeil, og antennefot, parkerings sensorer osv på reklamasjonsretten. |
|
 | |
esten Mondeoguru

Antall Innlegg: 66 Age: 35 Location: Rørvik Registration date: 06.02.2011
 | Tema: Re: "NO GPS" 22/3/2011, 19:52 | |
| Rart dette.. Til meg nekter ford da bilen min er over 3 år og er gått 150000km. Har ikke fått dekket noe på reklamasjon.. Er vist bare ford som ikke har 5 års reklamasjon. |
|
 | |
Frankeren MondeoGeek

| Tema: Re: "NO GPS" 22/3/2011, 20:33 | |
| Det burde du krangle på. Antennefoten skal da vare lenger enn 5år. Og så lenge det er ment å vare lenger, så skal det gå under forbrukerkjøps loven!! Til og med mobiltelefoner skal jo nå gå under dette. |
|
 | |
biggame SuperMondeoMann

| Tema: Re: "NO GPS" 23/3/2011, 07:46 | |
| Reis incognito til Ford sjappa og få kontakt med en nybilsselger. Spill dum når du spør om teknikk/elektronikk. Når man kommer til GPS, så spør du om "hvor lenge holder noe sånt a'". Er det noe som må byttes hvert år?
Selgeren kommer sikkert til å si at dette skal holde like lenge som bilen, eller til et nytt system kommer......
Inni deg sier du "Yess!", går over til verkstedsavdelingen og siterer selgeren. |
|
 | |
biggame SuperMondeoMann

| Tema: Re: "NO GPS" 23/3/2011, 07:49 | |
| Holder Ford på sitt laster du ned denne http://forbrukerportalen.no/klageskjema_forbrukerradet
Fyller ut og fremviser for Ford at den kommer til å sendes inn. De skjønner fort at det blir mer hassel med å svare Forbrukerrådet og behandle klagen en å fikse antenna |
|
 | |
tom@tolsen.no

| Tema: Re: "NO GPS" 7/4/2011, 09:48 | |
| TS igjen her...
En liten oppdatering her.
Antennen er byttet, GPS virker fortsatt ikke.
Tale om at det kan være antenne ledningen og den hadde de selvfølgelig ikke på lager.
Skal holde dere oppdatert!
T |
|
 | |
Inbreak SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 449 Location: Bergen Registration date: 19.11.2008
 | Tema: Re: "NO GPS" 7/4/2011, 11:41 | |
| Har hatt, og har, akkurat same problemet sjølv. Frå fabrikk holdt det ca. eit år. Då måtte dei bytte antennefot og kabel. Då gjorde dei det "skikkelig" først som sist fekk eg beskjed om. Dette "skikkelige" arbeidet holdt maks eit halvt år, så nå har eg same problemet igjen. |
|
 | |
tom@tolsen.no

| Tema: Re: "NO GPS" 1/9/2011, 15:17 | |
| Forum.....
Sånn at dere er oppdatert....
Etter 4 besøk hos Mathisen Auto her i Bergen, er feilen nå utbedret.
Var vist litt mer komplisert enn hva vi forutsatte i utgangspunktet men etterhvert fant de ut av det.
Og nå virker GPS etter intensjonene men nå er dørlåsene begynt å tulle seg da....... :-s
:-)
|
|
 | |
Inbreak SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 449 Location: Bergen Registration date: 19.11.2008
 | Tema: Re: "NO GPS" 4/4/2012, 22:21 | |
| | Inbreak skrev: | Har hatt, og har, akkurat same problemet sjølv. Frå fabrikk holdt det ca. eit år. Då måtte dei bytte antennefot og kabel. Då gjorde dei det "skikkelig" først som sist fekk eg beskjed om. Dette "skikkelige" arbeidet holdt maks eit halvt år, så nå har eg same problemet igjen. |
Oppdatering på denne: Har no nettopp fått fiksa dette problemet med ny antennefot og kabel for tredje gang. Denne gangen hadde det holdt i rundt 9 mnd. Sidan dette åleine er ein vesentlig feil er det strengt tatt grunnlag nokk åleine for omlevering / heving. Verksmester på Kverneland Bergen kunne bekrefte at dette hadde vore eit stort problem, og gjekk i grunnen så langt som å bekrefte at dette ville komme igjen / avkrefta at det ville holde varig. Hurra for Ford!! |
|
 | |
|