Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ny bil!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Q

Antall Innlegg : 45
Registration date : 17.07.2008

PosteTema: Ny bil!   20/3/2011, 14:23

Flere som gleder seg til ny bil her? Leser tester, googler, ser på bilder og brosjyrer. Hvordan får dere tiden til å gå? Er det en god følelse? Går tiden langsomt? Eller er det bare busines as usual.....?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Speedman

Antall Innlegg : 32
Registration date : 15.03.2011

PosteTema: Re: Ny bil!   20/3/2011, 17:37

Først, grattis med ny bil Smile Jeg venter på en "ny" bil, ihvertfall for oss Smile Jeg leser tester osv, samt melder meg inn i forskjellige fora, deriblant dette Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
cassac2

Antall Innlegg : 29
Registration date : 02.03.2011

PosteTema: Re: Ny bil!   21/3/2011, 12:44

Grattis begge to Wink Min blir produsert i Mai, hva med deres? Wink Jeg abonnerer på google oppdateringer, you-tube oppdateringer og her selvfølgelig Wink Er vel forøvrig mye lik bilen Q har bestilt bare med minste TDCI motor Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stianberg
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2011

PosteTema: Re: Ny bil!   21/3/2011, 19:16

Får min nye mondeo på torsdagen. Klare nesten ikkje å sove om nettern lengere. Får en titanium s 2.2 tdci 200hk. Med stort sett alt forutenom dvd i nakkestøttene og skyvebart bagasjerom dørk, men ellers så ska alt være der, fargen e electric white;) bestilte bilen 25.oktober 2010. Så begynner å bli på tide, synes synd i dem som venter nu på ny bil siden underleverandør til ford ligger i japan, veit at dem som har bestilt ryggekamera må vente lenge... pga at dette kommer fra japan å der er det heilt stopp i produksjonen :S
Men hold ut, det æ har kjørt me den nye mondeo så e d virkelig en bil som er verdt å vente påWink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Q

PosteTema: Re: Ny bil!   21/3/2011, 20:28

Herlig! Forventer fyldig referat når ny bil er tatt i bruk! Min kommer forhåpentligvis i slutten av neste uke. Selv om jeg hadde en 2008-modell og er godt voksen, er dette med ny bil spesielt! Gleder meg vilt til skinninteriør med ventilerte seter og Premium sound!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stianberg
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ny bil!   21/3/2011, 21:09

Førr å si det sånn så har æ hørt på premium sound å det er verdt hver ei kr, ventilerte seter er også kjekt:) får jo alt dette jeg også. Vi har noe å gode oss til alle å enhver;)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Ny bil!   22/3/2011, 00:17

Synes det er tøft av folk å velge en såpass "motefarge" som hvit. Tror ikke jeg hadde turd det selv. Krever litt stell og da. Litt drit på, så synes jeg hvite biler lyser "firma bil".
200hk, så bør vel bilen få seg en tur på autobahn i sommer Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Ny bil!   22/3/2011, 00:28

Hvit bil er helt perfekt. Har du vasket den, så er den vasket. De sorte jeg hadde måtte ettervaskes 2 til 3 ganger hver gang. Når bilen var våt så den ren ut, helt til den tørket...masse grå felter.

Har min første hvite bil og er superfornøyd. Veldig flott balanse mellom kromdetaljer og hvitfargen.

Grattis med bil.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Ny bil!   22/3/2011, 11:24

Ja, vaskingen er vel ikke det værste, selvom jeg selv aldri har hatt problemer med å vaske min sorte bil eller motorsykkel bare en gang for den del. Synes bare de sorte "rennene" kommer over alt så fort på hvite biler. Og det har jo vært en trend tidligere med firmabiler som velger hvit pga billigere pris ved kjøp. derfor det henger igjen her sikkert. Også var det dette med annenhånds verdien på hvite biler jeg tenkte på. Hvit har jo vært motefarge før i årene også, også plutselig litt "ut". Blir kjedelig å vente til neste gang hvite biler er inn med å få god pris for bilen. Husker bare disse årene mellom der vi ved taksering (Møller / Teigland) dro av 10-15000,- bare grunnet fargene hvit eller rød. Men har jo ikke sagt at dette er nødt å skje denne gang.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stianberg
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ny bil!   22/3/2011, 12:14

Ja men nu e jo ikkje min vanlig firma hvit heller da, førr dem som les og kan litt om mondeo vet at bilen blir perlemor hvit. Å den e absolutt ikkje billigere enn svart å alle andre fargene. Fargen på bilen koster 10400,- å e spesial lakk. Så når du velger den fargen på bilen så må du beregne ekstra leveringstid:)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Ny bil!   22/3/2011, 18:13

Den blir hvit perlemor på nært hold ja, det vet jeg. Går en del av dem her i Bergen. Mye likt den hvite perlemor volvo hadde for en del år siden. Men på avstand er hvit, hvit... men alle farger er jo smaksak. Og det er jo for seg sjøl man velger fargen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Ny bil!   24/3/2011, 20:53

må si meg fornøyd, men ja neste Mondeo blir med +200 hk. Den nye vi fikk nå (2011 titan 140hk automat) er slapp i fisken. Forbikjøringer i +80 kmt må planlegges i god tid :-(
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Q

PosteTema: Re: Ny bil!   24/3/2011, 21:07

Slappere enn den du hadde?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Ny bil!   24/3/2011, 23:40

Føler at min er relativt sprek, spesielt ved det du nevner som forbikjøringrer osv fra 70 og oppover til langt over lovlig. Ikke fullt så sprek som min mk3 med 130 og manuel gir. Det hadde jeg heller ikke forventet siden automaten stjeler litt krefter, i tillegg til at motor er 10 nm svakere. Men alt i alt meget fornøyd. Forbikjøringrer går som en lek om det skjer på flaten, eller oppover fjelloverganger.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Ny bil!   28/3/2011, 19:44

Q skrev:
Slappere enn den du hadde?

Ja, jeg hadde 2008mod. med 130HK manuell. Den nye er automat 140HK man herregud så slapp. Vi vurderer bytte, men venter til vi har prøvd den med sommerhjulene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Ny bil!   28/3/2011, 20:19

Yes! (tidligere HmmTja) skrev:
... jeg hadde 2008mod. med 130HK manuell. Den nye er automat 140HK man herregud så slapp. Vi vurderer bytte...

- Motor/girkasse trenger en sjekk?
- Bilen er ny og må kjøres lengre før motoren "våkner til liv"?
- Automatgiret stjeler effekt, pluss at automatisk giring gjør at bilen føles tregere enn den er?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sofus'n

Antall Innlegg : 44
Registration date : 28.03.2011

PosteTema: Re: Ny bil!   28/3/2011, 20:37

Har 2006 med 115 hk. Går som et skudd!
Har bestilt 140 hk med powershift, men når jeg leser dette virker det som det ikke er nok trøkk i 140 hestern. Er det powershift-kassa som stjeler?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Ny bil!   28/3/2011, 20:40

nå trenger jo diesel motorer en 8-10000 km før de løsner så den blir sprekere!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Ny bil!   29/3/2011, 08:07

Fra http://www.dagbladet.no/2011/03/25/tema/klikk/bil/motor/15971691/

"Men så var det girkassen da. Dobbeltklutsjkassen Powershift som produseres av Ford er ikke like rask som DSG-kassene til Audi/Volkswagen og høyner dessuten forbruket og akselerasjonstidene betraktelig forhold til manuell."

Iflg. Mondeo-brosjyre: 0-100 km/t for 2.0 TDCi 140 hk M6: 9,6 sek. Med Powershift: 10,2 sek.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Ny bil!   29/3/2011, 16:35

Har også hørt at forskjelden på powershift og vanlig automat ikke er så stor ytelsesmessig i den virkelige verden, som det har vært reklamert om. Så får vi vente å se på hvordan service utgiftene blir på denne kassen som vw sin dsg kasse som måtte øke service intervallene pga havarier.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tobbis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 85
Registration date : 10.02.2010

PosteTema: Re: Ny bil!   30/3/2011, 20:30

hei. jeg går i vurderer å kjøpe nye mondeo (2011mod) en titanium.tente ta med individual utvendig styling. det jeg lurer på er om bilen blir lavere pga sideskjørt å skjørta på støtfanger foran? er det noen som har dette å kan si noe om dette? på forhond takk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Ny bil!   30/3/2011, 22:57

Yes! (tidligere HmmTja) skrev:
må si meg fornøyd, men ja neste Mondeo blir med +200 hk. Den nye vi fikk nå (2011 titan 140hk automat) er slapp i fisken. Forbikjøringer i +80 kmt må planlegges i god tid :-(

Leste nettopp en test et eller annet sted, husker ikke hvor, men der satt de igjen med en følelse av at; "Er det "bare" 140hk i denne motoren, den kjennes mye sprekere enn større motorer i andre konkurenter". Så kanskje du bure få sjekket den...??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sofus'n

Antall Innlegg : 44
Registration date : 28.03.2011

PosteTema: Re: Ny bil!   2/4/2011, 18:50

Har akkurat vært og prøvekjørt mondeo med powershift og 140 hk.
Hvis det er noen som mener at 140 blir for lite: Dette er feil!
Bilen går som en klokke og det er mere enn nok hk. Fantastisk opplevelse. Gleder meg til bilen min kommer Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ny bil!   

Til Toppen Go down

Ny bil!
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1