Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Plutselig er Mondeoen (MK2) som en traktor å regne i 15 sek.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Hypnagogia

Antall Innlegg : 1
Registration date : 18.03.2011

PosteTema: Plutselig er Mondeoen (MK2) som en traktor å regne i 15 sek.   18/3/2011, 20:34

Har et kjedelig problem med min mondeo (1998 stv. RKB motor) som sporadisk kan oppstå:

Man kjører som vanlig, aner fred og ingen fare og plutselig oppdager jeg at turtallet "låser" seg til si ca 2000-3000, og hastigheten jeg oppnår er maks 30 kmt. Uansett hvor hardt jeg tråkker på gassen, er dette maks... Turtallet stiger ikke og hastigheten øker ikke. Det varer alt fra 5 til 15 sekunder også er plutselig alt normalt.

Har opplevd dette relativt ofte, da spessielt ved aksellerasjon, det kan være eksempelvis om man kjører ut på en vei hvor man har måttet stoppe opp eller har lav fart i utgangspunktet.

Fant nettopp ut på et annet forum at en kar med en 94 mod mondeo hadde samme problem. Noen som vet hva dette kan skyldes????
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
alhopla

Antall Innlegg : 2
Registration date : 28.02.2010

PosteTema: Re: Plutselig er Mondeoen (MK2) som en traktor å regne i 15 sek.   1/6/2011, 17:38

Har du hat vansker med å starte motoren? Er det som at bilen slutter å dra?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Plutselig er Mondeoen (MK2) som en traktor å regne i 15 sek.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» snyfræs til traktor helst nå som pass en fiat 450
» Bakdekk til traktor
» 4wd traktor selges
» Traktor med frontlaster, og helst snøfres, ønskes kjøpt.
» Forumtreff på traktormuseum