Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

rustkontroll?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
mondeo04

Antall Innlegg : 40
Registration date : 13.06.2010

PosteTema: rustkontroll?   4/3/2011, 15:50

Ford krever årlig kontroll av rust for at rustgarantien skal være gyldig.

Er det bare ford som kan utføre denne kontrollen,eller kan også andre autoriserte verksted kvittere på disse sidene i serviceheftet?

thomas
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jørn_318i

Antall Innlegg : 11
Registration date : 21.03.2011

PosteTema: Re: rustkontroll?   1/4/2011, 20:17

ja det er kun en autorisert ford forhandler som kan ta denne kontrollen, det er det som er ulempen med meca, mekonomen osv.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: rustkontroll?   1/4/2011, 22:59

Understells behandle bilen og drite i rustkontrollen. Om det mot alle odds skal komme noe rust, må du betale for utbedring nesten uansett. Reglene for om rust skal dekkes av garanti er så infløkte at det egentlig er lureri.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 143
Registration date : 17.06.2011

PosteTema: Re: rustkontroll?   2/8/2011, 15:23

Ford skulle dekket det uansett når rusten kommer INNEN ifra og ikke er ute. Uten en årlig sjekk ettersom de får jo ikke sjekket om det er innen ifra rust uansett før det viser seg. Så hva er egentlig poenget?

Da snakker jeg om Dører og panser på min "03 ^^
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.retro1.no
Robbe

Antall Innlegg : 16
Registration date : 08.04.2011

PosteTema: Re: rustkontroll?   22/9/2011, 14:57

Lykke til med å kreve noe fra dem. Jeg har forsøkt, men gitt opp da jeg ikke orker å dra dette til forliksrådet. Min bil har problemer med at lakken "slipper" og at fabrikkens rustbeskyttelsesvoks har løsnet ved kanalene. I tillegg har grunningen sluppet på en av bakdørene. Innvendig fikk jeg fikset begynnende rust i bakdørene i fjor, etter en laaaang krangel med FMC. Dette er dog relativ amatørmessig utført, med tydelige merker etter sliping etc. Jeg kunne gjort det bedre selv.
Det jeg tenker nå er å få fikset døren. Har fått en ok pris fra en lakkerer, som i grunn anbefalte meg å legge "kitt" på kanalene som ekstra steinsprutbeskyttelse( jada, Ford hevder alt skyldes dette) Synes det hørtes smart ut og om det funker er det jo gulle godt.

Men så lurer jeg selvsagt på om jeg skal fikse dette selv, er jo ikke veldig vanskelig det med kanalene i allefall, døren er litt værre da det er synlig og det har lett for å bli stygt når man forsøker selv Smile Kommer til å få rustbehandlet hele bilen etterhvert og fra og med nå blir servicer ikke tatt hos noe Ford verksted, med mindre jeg MÅ av en eller annen grunn. Trist, for bilen har vært snill hele tiden, men orker ikke mer med det selskapet Sad Snart bytte bil igjen, men tviler vel på at det blir ny mondeo, noe som er kjedelig da den nye er fin å se på Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 143
Registration date : 17.06.2011

PosteTema: Re: rustkontroll?   27/12/2011, 15:30

Er jo bare å dra det til forliksrådet ettersom er jo gratis for deg det da. Hvis du bruker forbrukerrådet. Er bare oppgitt av Ford generelt og hadde ikke lat den saken gå videre, har du eventuelt tenkt på Tv 2 hjelper deg? De hjelper deg gjerne med denne saken Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.retro1.no
Siphlonurus

Antall Innlegg : 16
Registration date : 28.11.2011

PosteTema: Re: rustkontroll?   9/10/2013, 11:20

Drar opp en gammel tråd..

Har fått brev fra Ford om årlig vedlikehold og må inn for å foreta rustkontroll for å opprettholde garantien. Vurdere å droppe det, men er i tvil. Kanskje heller koste på en understellsbehandling? Bilen er en 2009 modell som straks har gått 5 år og vi bor på Lillehammer og kjører knapt på salta veier i løpet av hele vinteren.

Hadde forrige service (160.000) i september i fjor men kjører såvidt lite at vi ikke trenger ny service før til våren så det er litt heft å levere inn bilene kun for rustkontrollen. Mener jeg betalte 600 ekstra for rustkontrollen ved sist service, er dette en fast pris alle benytter?. Men dropper man det en gang har det vel heller ikke noe for seg å ta den neste gang siden garantien da allerede er brutt?

Andre som har tanker rundt dette?  Noen som har fått problemer med rust enda på MK4?

Sist endret av Siphlonurus den 10/10/2013, 09:28, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 653
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: rustkontroll?   9/10/2013, 11:47

Husk at service er 20000km eller 1år. Samme om du kjører lite eller ikke så skal den ha service 1 gang i året.

Noen tar ekstra betalt for rustkontroll, mens andre gjør det gratis ved service.

Husk at nå kan du også ta service og rustkontroll på andre godkjente verksteder.

Ville hatt stempelet i boka om det var min bil Very Happy 
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: rustkontroll?   

Til Toppen Go down

rustkontroll?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1