Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Skal kjøpe nybil - Mondeo "Premium"?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
skiglade

Antall Innlegg : 13
Registration date : 16.11.2010

PosteTema: Re: Skal kjøpe nybil - Mondeo "Premium"?   13/3/2011, 16:12

envida skrev:
Jeg har også en 2011 modell og jeg fikk beskjed om at automatisk nedblending ikke kunne leveres i Norge!?

Men her er det noen som sier de har det? Stemmer dette?

hei.

jeg har en 2011 modell kjøpt på kverneland bil i Trondheim, den ble levert februar i år. Denne har automatisk nedblending. Ergo det kan leveres i Norge.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Skal kjøpe nybil - Mondeo "Premium"?   13/3/2011, 18:37

Men hva som får min til å koble ut langlysene om det er et kamera som skal styre dette?? Jeg får jo heller ikke brukt langlysene i dagslys til annet enn å blinke med....??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johanps

Antall Innlegg : 7
Registration date : 23.01.2011

PosteTema: Re: Skal kjøpe nybil - Mondeo "Premium"?   16/3/2011, 02:48

Hei,
mht auto langlys, så er jeg fortalt at dette kun er med i samme pakke som filskiftevarsler etc.
Jeg fikk det ihvertfall ikke mer i min Titanium 2011 selv om den har kofortpakke, Safeteck pakke og Bi-xenon.

Imidlertid har jeg mulighet til å sette på Autolys, og da benyttes kun LED lys i dagslys, men med en gang jeg kjører inn i en tunnell kommer nærlysene (bi-Xenon) på.
Når jeg er ute av tunnellen igjen slår den over til kun LED lys igjen.

Dette kan overstyre ved å enten sette i 0, dvs kun LED kjørelys, alternativt nærlys på..

Det er kun med nærlys på og i Auto (Når det er mørkt nok til at Bi-xenon er på) at jeg kan benytte langlys permanent.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
cassac2

Antall Innlegg : 29
Registration date : 02.03.2011

PosteTema: Re: Skal kjøpe nybil - Mondeo "Premium"?   16/3/2011, 12:18

johanps skrev:
Hei,
mht auto langlys, så er jeg fortalt at dette kun er med i samme pakke som filskiftevarsler etc.
Jeg fikk det ihvertfall ikke mer i min Titanium 2011 selv om den har kofortpakke, Safeteck pakke og Bi-xenon.

Imidlertid har jeg mulighet til å sette på Autolys, og da benyttes kun LED lys i dagslys, men med en gang jeg kjører inn i en tunnell kommer nærlysene (bi-Xenon) på.
Når jeg er ute av tunnellen igjen slår den over til kun LED lys igjen.

Dette kan overstyre ved å enten sette i 0, dvs kun LED kjørelys, alternativt nærlys på..

Det er kun med nærlys på og i Auto (Når det er mørkt nok til at Bi-xenon er på) at jeg kan benytte langlys permanent.

Er vanskelig å finne ut av slike ting i følge prislistene og spesifikasjonene til Ford synes jeg, jeg har sendt en mail for litt over en uke siden til Ford hvor jeg spør om endel slike ting. Men fortsatt ikke fått svar på den. Ei heller er premiumvarianten med på noen lister på hjemmesiden deres. Når det kommer til fjernlysene så står ikke disse som ekstrautstyr noe som helst sted jeg kan finne, derfor mener jeg det er fair play å anta at disse er endel av standardutstyret på bilene.

Babyen min har for øvrig fått produksjonsmåned Mai Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johanps

Antall Innlegg : 7
Registration date : 23.01.2011

PosteTema: Re: Skal kjøpe nybil - Mondeo "Premium"?   16/3/2011, 12:34

Jepp. men i katalogen s 21 står det at disse er "Ekstrautstyr som en del av utstyrspakke, men selfølgelig ikke HVILKEN utstyrspakke :-(
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Streken

Antall Innlegg : 17
Registration date : 03.11.2010

PosteTema: Re: Skal kjøpe nybil - Mondeo "Premium"?   16/3/2011, 17:32

Av ekstrautstyr (var ikke standard på min hvertfall) så ville jeg nok fått ordna bryter og indikator for utkobling av airbag foran på passasjersiden.

Utover det så ser jeg at det stod mellom Superb og Mondeo.

For å understreke enda mer at du har gjort ett riktig valg så har jeg hatt Superb som leiebil i 3.mnd.
Det var nesten ett mareritt..

Da vi kjøpte mondeo stod nemlig valget mellom mondeo og superb, og siden vi har hatt mye ford så ble det lissom grunnlaget for å velge mondeo, selv med den enorme benplassen i superb.

Men, forskjellene er store.
Superben er smalere, framdørene er kortere (virker hvertfall slik) pga god plass i baksete, litt kjip motor selv om de har like mye hk.
Setene var ikke veldig gode å sitte i.
Ikke varmetråder i frontruta.
Seteplassen bak gjorde det faktisk umulig å komme bak til jentungen med ting uten å stoppe bilen.
++++

Så vi var veldig glade for å få mondeoen tilbake nå Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
skiglade

Antall Innlegg : 13
Registration date : 16.11.2010

PosteTema: Re: Skal kjøpe nybil - Mondeo "Premium"?   17/3/2011, 07:49

johanps skrev:
Jepp. men i katalogen s 21 står det at disse er "Ekstrautstyr som en del av utstyrspakke, men selfølgelig ikke HVILKEN utstyrspakke :-(

jeg har fører assist pakke 2. Tror lysene ligger i denne pakken.........
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stianberg
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2011

PosteTema: Re: Skal kjøpe nybil - Mondeo "Premium"?   17/3/2011, 11:18

Skal ligge i førerassistent pakken, var nå det jeg fikk vite når jeg bestilte, på 2011 mondeo så er det et.kamera i vinduet som styrer nær å fjern;)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
cassac2

Antall Innlegg : 29
Registration date : 02.03.2011

PosteTema: Re: Skal kjøpe nybil - Mondeo "Premium"?   17/3/2011, 13:05

Hvis det er kamera i vindu, så må det jo være regnsensoren? For det er da ikke særlig annen plass til noe kamera noe sted?

Mente bryter er standard på Premium, men skal dobbeltsjekke dette, takk Wink

Jeg må jo si at det var vidt forskjellige biler å kjøre, så klarer ikke å sammenligne de slik du gjør. I Superb'en cruiset man mer, man fløt liksom igjennom trafikken uten de helt store hastighetstoppene og fraspark. Mens med Mondeoen så inviteres det litt mer til aktiv kjørestil med mer snert i svinger og mer trykk i frasparket (ja og så kan dere med store motorer si hva dere vil.. har ikke råd til det, og vet det ikke er det samme.. desverre Razz)

Kan ikke si at jeg merket at setene var særlig ukomfortable.. men med mine 171 på strømpelessen så er jeg vel ikke den som sliter mest med det kanskje, viktigste for meg er jo å se over rattet Very Happy Hehe neida, er ikke så ille Wink

Du har et poeng i forhold til rekkevidde... men skulle gjerne hatt benplassen, men den utgikk litt med tanke på smalt baksete så da ble det jo litt jevnere ut av den duellen..

MEN når det er sagt, har jeg bare hatt Superben i 1 dag for testing + en time litt før, så skal ikke si og mene all verden om det Wink Så mulig jeg hadde kommet med mer nyansert mening hvis jeg hadde hatt den lenger... Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Skal kjøpe nybil - Mondeo "Premium"?   

Til Toppen Go down

Skal kjøpe nybil - Mondeo "Premium"?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Ønsker å kjøpe bilradio
» elektromotor til førersete mondeo
» 70-talls Honda CB100, skal jeg kjøpe?
» Legge nytt tak,hva skal jeg velge?