Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Alcantara eller helskinn?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Chris1
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 60
Registration date : 18.10.2010

PosteTema: Alcantara eller helskinn?   23/2/2011, 22:07

Jeg går i tanker om og betille meg ny bil, det vil si oppgradere fra mk4 2007 til facelift 2011 med utvendig styling pakke.
Kjører i dag en trend utgave med stoff, har ingen tidligere erfaringer med skinn innteriør.
Syns gjerne alcantara ser litt mer sportslig ut?! Men er det vanseligt å holde rent? Skinn virker på bilder
litt mer gjennonført..
Jeg vet det er smak og behag, men litt erfaringer hadde vert kjekt å høre Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Alcantara eller helskinn?   23/2/2011, 23:30

Ønsket skinn men det ble Alcantara. Synes egentlig det var bedre en skinn i BMWen jeg hadde før Mondeoen. Det var svalt om sommeren ikke klamt samt lunt på vinteren, og ser mer spensig ut. Fikk heller ikke følesen av at rumpa sklei.
Hadde en oppkast episode som kom i kaskader fra den lille bak...Ble helt fint etterpå med vann og såpe.
Selv om Mondeoen hadde perforert Alcantara så var setene like fine etter 2.4 år og 65.000km da jeg solgte den.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Alcantara eller helskinn?   24/2/2011, 00:42

Veldig fornøyd med skinn i min. Men ser jo det at i varmt og gjerne litt fuktig sommervær, kan det bli litt klamt. Kjørte en tit med alcantara, den var såpass "streng" i sidestøttene i setet, at jeg følte jeg kjørte med skjørt. Men smaksak. Tror ikke alcantara er så gale å holde rent. Der er gjerne min værre med lyst creme skinn. :p men går bra det også.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Alcantara eller helskinn?   24/2/2011, 09:15

Har Alcantara delskinn nå, og er veldig fornøyd med det. Har holdt seg like fint i over tre år, men jeg kjører beinhard forbudslinje når det gjelder spising og godterier i bilen og har ikke småbarn, så flekkfjerning har jeg ikke hatt behov for.

Med slike seter får man også skinntrekk innvendig på dørene osv., som gjør deg bedre enn stofftrekk, synes jeg.

Blir mørkt helskinn i nyetralla (forandring fryder!), og håper det fungerer like bra.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Q

Antall Innlegg : 45
Registration date : 17.07.2008

PosteTema: Re: Alcantara eller helskinn?   24/2/2011, 10:24

Har delskinn/alcantara i min 2008-modell nå. Har bestilt ny Mondeo Premium med sort Windsor helskinn. Har imidlertid valgt ventilerende seter foran - spent på hvordan dette blir.

Alcantara er svært slitesterkt og lett å holde rent. Helskinn må nok stelles mer for å holde seg pent, men er jo lekkert da! Vær også obs på at du kan få merker i helskinnseter som vanskelig lar seg fjerne, hvis du setter tyngre bagger med knotter under i baksetet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eriktar

Antall Innlegg : 47
Registration date : 16.12.2010

PosteTema: Re: Alcantara eller helskinn?   25/2/2011, 12:44

Har 2007 modell med delskinn/alcantara. Som Frankern påpeker, sidestøttene er ganske stive. For folk med normal bredde på lår/rompe er det sikkert fint. Men jeg som har drevet med hockey og styrkeløft får faktisk vondt i siden av lårene på langkjøring. 4-5 timer kjøring forran meg i kveld. Hyttetur...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Alcantara eller helskinn?   25/2/2011, 13:16

Tok litt tid før jeg ble vant med sportsetene også. Kom fra en stol som var mer lik en benk i en Focus ghia. Nå er det helt ok med kraftige sidestøtter. Sitter som støpt
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Alcantara eller helskinn?   25/2/2011, 13:51

Har svart helskinn, og har ikke opplevd det som klamt eller varmt på sommeren. Men om vinteren blir det kaldere enn stoff - men da er det jo bare å jekke opp setevarmeren.

Har aldri forstått hvorfor alcantara skal være sånn stas, men ser jo her at flere skryter av det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Alcantara eller helskinn?   6/3/2011, 23:02

har Winsdor med klima, dvs. perforert skinn. Super behagelig og suverent med varme i sete og rygg samt til sommeren blir det mulighet for kjøling.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Alcantara eller helskinn?   

Til Toppen Go down

Alcantara eller helskinn?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» ØK: Poletta eller lignende vogn
» Elektromotor m/gear eller kun gear
» 4x114,3 16" eller 17" felger kjøpes.
» Bytte turbo. Skifte kun innmat eller hele røkla?
» Sommerdekk, gateslicks og racingslicks