Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Forskjellen på lydanlegget Avansert Navi og Sony

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Forskjellen på lydanlegget Avansert Navi og Sony    18/2/2011, 07:55

Har en lånebil, en Ghia X med stor navi. Helt tydelig er det mer kraft i bassen og det høres ut som om en Sub jobber et eller annet sted. Spesielt i lydoppsettet når man drar loadness litt opp. Loadness er ikek en funksjon på min bil med Sony og "8 premium" høytalere, men lydbildet er noe helt annet i lånebilen.
Er høytalerne i anlegget med stor navi bedre (større frekvensområde), eller er det andre ting som får dypbassen til å være mer fremtredende.
Tror det blir "nakent" å komme tilbake til mitt originale anlegg etter dette.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Forskjellen på lydanlegget Avansert Navi og Sony    18/2/2011, 11:49

Usikker på hva som gjør forskjelden, men at det er forskjellig lyd er det ikke tvil om. Har selv en Ghia med stor navi. Trodde det var likt på dem inntil jeg satt på med en kompis med sony.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Forskjellen på lydanlegget Avansert Navi og Sony    18/2/2011, 22:46

Og da registerte du at Sony var....? Virker som om stor navi har klart bedre dypbass. Loadness kan vel ikke utgjøre hele forskjellen og gjetter på at det sitter noen andre høytalere som ligger å pumper ut lavfrekvent.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stianberg
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2011

PosteTema: Re: Forskjellen på lydanlegget Avansert Navi og Sony    19/2/2011, 04:30

vil tru at det kan være en bedre forsterker i navi'en, men kan jo prøve å skru på pop/rock inne på dsp eller hva det nå heter på sony anlegget.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Forskjellen på lydanlegget Avansert Navi og Sony    19/2/2011, 07:34

Mulig et svar kan finnes her http://fordfcsd.wunderman.be/UK/

Manualer til Pop anlegg og biler
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Streken

Antall Innlegg : 17
Registration date : 03.11.2010

PosteTema: Re: Forskjellen på lydanlegget Avansert Navi og Sony    16/3/2011, 09:50

Er nok litt forskjellig lydsignatur på spillerene, men justering har nok mest å si her ja. Smile
Noe fantastisk bra lyd blir det jo ikke uansett hehe
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Forskjellen på lydanlegget Avansert Navi og Sony    16/3/2011, 13:49

Synes no den avanserte naboen gir mye bedre lyd enn bose anlegget med sub som sto i Mazda 6en. Fikk også beskjed fra en "anlegg bygger" at å bytte ut de høytalerne ford hadde satt inn i min bil, ikke var noe vits. Gode diskant og hoved elementer sa han. Men kunne jo selvfølgelig lagt inn en sub i bagasjerommet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Streken

Antall Innlegg : 17
Registration date : 03.11.2010

PosteTema: Re: Forskjellen på lydanlegget Avansert Navi og Sony    16/3/2011, 15:21

Har til gode å høre bose anlegg som spiller bra.

De fleste hører nok ikke den store og hele forskjellen før man faktisk bytter til gode komponenter slik jeg gjorde i Focusen jeg hadde før, også det var en titanium med oppgradert orginalstereo, inntil jeg byttet alt. DET ble forbedring av lyden for å si det mildt Smile

Skal bytte ut alt i Mondeoen også etterhvert, gleder meg til det Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stianberg
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2011

PosteTema: Re: Forskjellen på lydanlegget Avansert Navi og Sony    16/3/2011, 18:42

noen som vet om d er dab radio i navi spilleren til ford??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Forskjellen på lydanlegget Avansert Navi og Sony    24/3/2011, 20:55

sony anlegget = grøt lyd
navi anlegg = superb lyd
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Forskjellen på lydanlegget Avansert Navi og Sony    25/3/2011, 06:58

Yes! (tidligere HmmTja) skrev:
sony anlegget = grøt lyd
navi anlegg = superb lyd

Kanskje ikke så stor forskjell, men ja. Noen som vet hva som ligger bak, eller rettere sagt hva som ligger i dørene av elementer som skiller de 2 versjonene?
Har vært av med døretrekket på min Sony versjon og "premium" elementene ser ut som ganske simple greier. Totalt spiller det sirkler rundt f.eks pop anlegget i fars Avensis. Er det i hovedsak elementer som utgjør forskjellen kan de jo relativt enkelt byttes. Ble Pioneer har noen elementer som går rett inn.

Noen som vet mer ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Forskjellen på lydanlegget Avansert Navi og Sony    

Til Toppen Go down

Forskjellen på lydanlegget Avansert Navi og Sony
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» BMW E39