Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Nye Dekk, noen med erfringer?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
Dimper

Antall Innlegg : 17
Registration date : 03.05.2011

PosteTema: Re: Nye Dekk, noen med erfringer?   28/7/2012, 11:33

Kjører Eagle F1 Assymetric 2 235/35-19 ET45, 42psi.
Tok 4-hjulskontroll før jeg monterte de på og sporing er ikke et problem selv på dårlige nedslitte veier.

Det bråker noe på ujevn vei og jeg hadde valgt en høyere profil om ikke prisen hadde blitt så mye høyere pga ukurrant dimensjon.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
psk

Antall Innlegg : 7
Registration date : 23.01.2013

PosteTema: Re: Nye Dekk, noen med erfringer?   23/1/2013, 22:03

Hadde Brigdestone 235/45 - 17 på Mondeo 2010 mod 2.oD stv. Klagde fra første dag på sporing. Har nå 225/50-17 og bilen er helt topp å kjøre.
Hadde min Fiat 127 fra 1975 el der omkring sporet og dratt så mye i rattet under visning til biltilsynet i 1981 hadde den aldri blitt registret!!!!! På motorvei i Danmark var det ikke noe problem, men humpete/skrånende og dårlige riksveier var helt jævlig. Jeg satt og kontra styrte hele tiden. På motorvei E18 med slitespor i veibanen fra Oslo mot Sandvika v Høvik kirke i venstrefelt stakk bilen alltid brått mot venstre. (kort vei til murveggen der Sad )
Ble fortalt av min dekkleverandør at dekkene hadde sportslige egenskaper og relativt skarpe kanter, det jeg ønsket meg var et komfort dekk. Har nå satt på Michelin green X 225/50 - 17 (valgte litt høyere profil for mer fjæring i dekket grunnet norske krøtterstier) og rundere kanter. Bilen er nå helt konge å kjøre. Ikke sporing overhode.
Når det gjelder vinterdekk har jeg Continental 205/55-16. Ikke noe sporing, men misvisning på ca 8 km/t på meteret. Rulleomkretsen på 235/45-17 sommerdekk og 205/55-16 vinterdekk er vesentlig forskjellig selv om forhandler påstår de er like. Mulig de er innenfor 5 prosent som kravet er, men når dekkene plasseres ved siden av hverandre er det 3 cm høydeforskjell mao Bilen er 1,5 cm lavere på¨vinter dekk en på sommerdekk. Neste vinterdekk blir nok 215/55-16 for å få litt mer bakke klaring.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Chris1
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 60
Registration date : 18.10.2010

PosteTema: Re: Nye Dekk, noen med erfringer?   25/1/2013, 22:23

Jeg ser responsen på tråden min har vert enorm hehe Very Happy
Jeg endte opp med Continental 225/40R18 92Y XL ContiSportContact 2 og er storfornøyd. Jeg gikk ned fra 235 til 225 dette hjalp en del på sporingen. Jeg stillte også opp med Mondeoen på Ford treffet ved rudskogen 2 september 2012 med conti dekka. Jeg kan meddele at dekka satt som klistra i svingene. Det var som og kjøre gocart :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Nye Dekk, noen med erfringer?   

Til Toppen Go down

Nye Dekk, noen med erfringer?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Nokian Hakka 5 og 7. Rana billigste? NOEN FÅ DEKK IGJEN!
» Dekk størrelsa å anna info om dekk
» mustang felger og dekk
» Moped dekk
» Felger / dekk 16"